GILA!! Ibu Potong Kemaluan Bayi Lelaki Sebab Nak Anak Perempuan

Written By Hafiz Rahman on Saturday, January 21, 2012 | 6:06 PM

Jiangsu – Gara-gara terlalu inginkan anak perempuan, seorang ibu muda sanggup bertindak kejam dengan memotong alat sulit bayi lelakinya yang berusia lima bulan.

Xiao Meng, 23, kini dihukum penjara lima tahun.

Menurut kertas pertuduhan di mahkamah, pada bulan Ogos tahun lalu, ibu mertuanya yang terdengar suara bayi berkenaan menangis, telah terkejut selepas mendapati alat sulit cucunya itu dipotong oleh menantunya dengan menggunakan gunting.

Bayi tersebut kemudiannya dihantar ke hospital dengan segera.

Menurut doktor, bayi itu selamat dan boleh membuang air kecil secara normal selepas rawatan dijalankan di Shanghai.

Namun doktor memaklumkan adalah mustahil baginya untuk memberikan zuriat apabila dewasa kelak.

Sementara itu, di mahkamah, Xiao Meng mengaku telah membeli gunting dan memotong kemaluan anaknya itu hanya kerana dia ingin memiliki anak perempuan.
.
Dalam pada itu, suaminya, Zhan berkata, sejak bayi lelaki mereka, Yaya dilahirkan, Xiao Meng sering bercakap seorang diri `saya berharap dia adalah bayi perempuan’.

Zhan turut memaklumkan, Xiao Meng tidak menyukai anak lelaki kerana mereka akan membebankan ibu bapa yang terpaksa membelikan rumah dan mencarikan isteri.

Xiao Meng juga, katanya selalu menampar bayi mereka namun dia tidak begitu mempedulikannya kerana menyangka Xiao Meng mengalami tekanan selepas melahirkan bayi mereka.

**gilaa..Kesian baby tu tak pasal pasal jadi mangsa kekejaman ibu sendiri. Binatang pun tak akan sanggup buat macam ni dekat anak sendiri. Apa cerita pulak dengan kes buang bayi di Malaysia. Mana lebih kejam anda rasa?

6:06 PM | 0 comments | Read More

Bunyi Dari Langit Satu Iktibar Dan Peringatan–Mufti Perak

image

KUALA LUMPUR – ‘Suara aneh dan menakutkan dari langit’ yang berlaku di Kota Samarahan, Sarawak, baru-baru ini mungkin merupakan satu amaran kepada umat Islam di akhir zaman ini.

Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria berkata, setiap umat Islam wajar mengambil iktibar atas kejadian-kejadian ganjil yang berlaku yang mungkin menjadi petanda kemurkaan Allah atas dosa-dosa yang dilakukan selama di muka bumi ini.

“Setiap yang ganjil berlaku di dunia ini wajar diambil iktibar oleh semua umat Islam..mungkin ia adalah amaran kepada kita..Rasulullah pun ada sebut kita ni umat akhir zaman…banyak petanda yang sudah berlaku…

“Kita perlu merenung diri bermuhasabah diri..terlalu banyak dosa yang kita lakukan, kita merupakan umat paling maju dan bertamadun..namun kita lupa Tuhan, kita semakin kufur padaNya, malah ada suara-suara yang berani mencabar Allah sekarang ni..,” katanya ketika dihubungi Mynewshub.my di sini hari ini.

Tidak menolak kejadian aneh tersebut sebagai salah satu petanda akhir zaman, Harussani turut menjelaskan bahawa beberapa perkara lain yang disebutkan Rasulullah SAW telah berlaku yang menguatkan dakwaan tersebut.

“Dah banyak petanda akhir zaman dah berlaku..hukuman yang pernah diturunkan Allah pada kaum-kaum terdahulu pun dah terjadi juga pada zaman sekarang.

“Rasulullah ada sebut dulu..ada orang yang akan tenggelam dalam bumi, dah berlaku kejadian manusia mati tenggelam dalam tanah runtuh..gempa bumi pun makin kerap berlaku, tiap-tiap bulan kita dengar ada gempa bumi…

“Anak-anak zina pun makin ramai, dah berpuluh-puluh ribu dah..dunia pun dah ada angin ‘sar-sar’, angin ‘sar-sar’ ni ialah angin batu, sekarang ni pun dah ada dah berlaku bencana ni..angin ‘sar-sar’ ni dulu diturunkan Allah kepada umat Nabi Luth,” ulasnya lagi.

Justeru, Mufti Perak itu menasihati umat Islam agar mengambil iktibar di atas segala kejadian yang berlaku kini dan bermuhasabah diri serta kembali kepada agama Allah yang sebenar sebagaimana yang disampaikan oleh Rasulullah SAW.

Insiden ‘bunyi aneh dan menakutkan’ dari langit yang berlaku di Kota Samarahan tersebut heboh diperkatakan di seluruh dunia dan dilaporkan pernah berlaku di Aaborg, Denmark dan Sweden pada tahun lalu.

Ekoran kejadian tersebut, timbul pelbagai andaian dari masyarakat umum yang mengaitkannya dengan fenomena akhir zaman dan merupakan petanda besar bahawa hari kiamat sangat hampir tiba sebagai pengakhiran dunia.

Selain itu, timbul juga andaian yang menyatakan  bahawa insiden itu berpunca dari sebuah program yang dikenali sebagai “High Frequency Active Auroral Research Programme” (HAARP) yang dianjurkan oleh Amerika Syarikat secara rahsia.

Bagaimanapun, tiada bukti yang menyokong hujah HAARP tersebut memandangkan kejadian itu berlaku di merata dunia dan amat mustahil melibatkan program yang berpengkalan di Gakona, Alaska tersebut.-

Enty berkaitan :

Video Bunyi Aneh Di Samarahan Sama Dengan Di Alberta

2:00 PM | 2 comments | Read More

Iklan Pengambilan Graduan Untuk Berkhidmat Sebagai Pegawai Angkatan Tentera Malaysia

permohonan pegawai ATM, pengambilan pegawai ATM, syarat permohonan pegawai ATM, pegawai Angkatan Tentera Malaysia, syarat kelayakan, cara memohon pegawai ATM , pegawai ATM lepasan SPM dan Ijazah,muat turun borang pengambilan pegawai ATM ,

image

ANGKATAN TENTERA MALAYSIA

PENGAMBILAN GRADUAN UNTUK BERKHIDMAT DALAM

ANGKATAN TENTERA MALAYSIA

1. Angkatan Tentera Malaysia (ATM) mempelawa graduan warganegara Malaysiayang berkelayakan untuk berkhidmat sebagai pegawai dalam Perkhidmatan Tentera Darat (TDM) dan Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM).

SEKSYEN A - SYARAT KELAYAKAN AM

2. Jantina:

a. Perkhidmatan Tentera Darat Malaysia (TDM) – Lelaki sahaja

b. Perkhidmatan Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) – Lelaki dan wanita

3. Umur:

Tidak melebihi 27 tahun pada 1 Mac 2012.

4. Fizikal:

a. Tinggi minimum: 1.62m (Lelaki)/ 1.57m (Wanita).

b. Berat minimum: 47.5 kg (Lelaki)/ 45.0 kg (Wanita).

c. Ukuran dada minimum (Lelaki sahaja): 76sm.

d. Body Mass Index (BMI) 18.0 hingga 23.0.

5. Taraf Kesihatan: Tahap penglihatan ialah 6/6 tanpa kaca mata  dan kanta lekap. Calon-calon mesti lulus pemeriksaan kesihatan yang dijalankan oleh Pegawai Perubatan ATM iaitu memenuhi taraf Darjah Kesihatan Tubuh (DKT – Forward Everywhere (FE).

6. Kriteria Pemilihan: Proses pemilihan adalah berdasarkan kepada merit Kelayakkan Akademik, Ujian Kepimpinan, Ujian Fizikal dan Prestasi Temuduga. Kecemerlangan dalam bidang sukan akan diberi keutamaan.

SEKSYEN B – SYARAT KELAYAKAN AKADEMIK

7. Kelayakan Akademik:

a. Lulus SPM ATAU kelayakan setaraf dengan mendapat Kepujian dalam mata pelajaran Bahasa Malaysia / Bahasa Melayu (termasuk lulus Ujian Lisan), Bahasa Inggeris dan Matematik.

b. Lulus Ijazah Sarjana Muda dengan Kepujian dan memperolehi keputusan Purata Nilaian Gred Kumulatif (PNGK) 2.70 ke atas dan memiliki kelulusan di dalam jurusan yang diperlukan seperti berikut:

(1) Tentera Darat Malaysia

(a) Kejuruteraan dan Arkitek

i. Ijazah Sarjana Muda Kejuruteraan Petroleum (Kepujian)

ii. Ijazah Sarjana Muda Kejuruteraan Ukur & Geomatik (Kepujian)

iii. Ijazah Sarjana Muda Kejuruteraan Persekitaran (Kepujian)

iv. Ijazah Sarjana Muda Senibina (Kepujian)

v. Ijazah Sarjana Muda Ukur Bahan (Kepujian)

(b) Pengurusan Dan Perniagaan

i. Ijazah Sarjana Muda Kesihatan dan Keselamatan Persekitaran (Kepujian)

ii. Ijazah Sarjana Muda Perakaunan (Kepujian)

iii. Ijazah Sarjana Muda Kewangan (Kepujian)

iv. Ijazah Sarjana Muda Komunikasi Mass (Perhubungan Awam) (Kepujian)

v. Ijazah Sarjana Muda Pengurusan Hotel & Katering (Kepujian)

vi. Ijazah Sarjana Muda Sains (Kepujian) Pengurusan Perkhidmatan Makanan

vii. Ijazah Sarjana Muda Sains (Kepujian) Seni Kulinari

viii. Ijazah Sarjana Muda Pengurusan Hartanah (Kepujian)

ix. Ijazah Sarjana Muda Knowledge Management (Kepujian)

x. Ijazah Sarjana Muda Facilities Management (Kepujian)

xi. Ijazah Sarjana Muda Pengangkutan (Kepujian)

xii. Ijazah Sarjana Muda Pengurusan Kerja Sosial (Kepujian) Kajian Jenayah

(c) Sains Sosial Dan Kemanusiaan

i. Ijazah Sarjana Muda Perhubungan Dasar Luar Negara (Kepujian)

ii. Ijazah Sarjana Muda Psikologi & Kaunseling (Kepujian)

iii. Ijazah Sarjana Muda Sains Politik (Kepujian)

(d) Lain-lain Jurusan

i. Ijazah Sarjana Muda Sains Statistik (Kepujian)

ii. Ijazah Sarjana Muda Undang-Undang (Kepujian)

iii. Ijazah Sarjana Muda Sains (Kepujian) Remote Sensing

ix. Ijazah Sarjana Muda Pengajian Islam (Kepujian)

v. Ijazah Sarjana Muda Pendidikan TESL/TESOL (Kepujian)

vi. Ijazah Sarjana Muda Bahasa Asing (Jepun/Arab/Perancis/Rusia/Sepanyol) (Kepujian)

vii. Ijazah Sarjana Muda Digital Forensic (Kepujian)

viii. Ijazah Sarjana Muda Veteriner (Kepujian)

(2) Tentera Laut Diraja Malaysia

(a) Ijazah Sarjana Muda Senibina (Kepujian) Kapal

(b) Ijazah Sarjana Muda Sains (Kepujian) Aktuari

(c) Ijazah Sarjana Muda Undang-Undang(Kepujian)

(d) Ijazah Sarjana Muda Seni Muzik (Kepujian)

(e) Ijazah Sarjana Muda Kejurteraan (Kepujian) Teknologi Minyak dan Petroleum

(f) Ijazah Sarjana Muda Sains (Kepujian) Teknologi Tekstil/Senireka Tekstil

8. Pengesahan Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) : Calon-calon yang memiliki Ijazah dari Institusi-Institusi Pengajian Tinggi Swasta (IPTS) tempatan dan luar negara perlu mendapatkan pengesahan pengiktirafan dari JPA melalui Laman Web JPA -www.jpa.gov.my

SEKSYEN C – PERLANTIKAN DAN PENTAULIAHAN

9. Perlantikan. Calon-calon yang berjaya terpilih akan dilantik sebagai Pegawai Kadet untuk menjalani pengajian ketenteraan.

10. Pentauliahan. Pegawai Kadet yang berjaya lulus dengan cemerlang dalam pengajian ketenteraan akan dianugerahkan Tauliah Jangka Pendek (TJP) dengan menyandang pangkat Leftenan Muda (Lt Muda) atau setaraf setelah diperkenan oleh SPB Yang Di Pertuan Agong.

11. Gaji. Berdasarkan Skim Baru Perkhidmatan Awam (SBPA - ATM) yang sedang berkuatkuasa.

CARA PERMOHONAN

12. Dokumen Diperlukan. Tiada borang khusus disediakan untuk tujuan permohonan. Permohonan boleh dibuat dengan menyertakan dengan salinan dokumen-dokumen seperti berikut:

a. Profil peribadi (resume) beserta nombor telefon dan alamat e-mail yang boleh dihubungi.

b. Salinan Ijazah Sarjana Muda dengan Kepujian dalam bidang yang ditawarkan.

c. Salinan Transkrip Akademik.

d. Salinan Sijil SPM/SPMV.

e. Salinan Kad Pengenalan Pemohon, Ibu dan bapa.

f.  Salinan Sijil Berhenti Sekolah.

g. Salinan Sijil Kelahiran Pemohon, Ibu dan bapa.

h. Salinan Sijil Sukan dan Ko-kurikulum.

i. Surat Pengesahan JPA (sekiranya berkaitan).

j. Sekeping gambar berukuran pasport.

k. Sampul surat Pos Ekspres berukuran 229mm x 162mm, beralamat sendiri.

13. Alamat. Permohonan yang telah lengkap hendaklah dihantar ke alamat:

Markas Angkatan Tentera Malaysia

Bahagian Perkhidmatan Anggota

Cawangan Tenaga Kerja

Kementerian Pertahanan

Jalan Padang Tembak

50634 KUALA LUMPUR

(Untuk Perhatian: Sel C)

ATAU

Datang sendiri ke Cawangan Tenaga Kerja, Bahagian Perkhidmatan Anggota, Kementerian Pertahanan, Jalan Padang Tembak, Kuala Lumpur dengan membawa salinan dokumen–dokumen seperti di atas. Calon-calon juga boleh memohon melalui laman web www.jobsmalaysia.gov.my atau www.jobsperak.com

14. Maklumat Permohonan: Sila berhubung dengan pegawai pemilih seperti berikut:

  1. Mej Abdul Hamid bin Maarus - 03-20712382
  2. Kapt Ezril Redzuan bin Hj Zainudin TUDM – 03-20714526

Kapt Ridzuan bin Abdullah - 03-20714524

            Kapt Mohd Izham bin Ahmad Rashidi – 03-20712387

  1. Kaunter Pertanyaan dan Penyerahan Borang: 03-20712391
  2. Talian Bebas Tol : 1-800-88-7588
  3. Nombor Faks: 03-26985340 ,03-26986235
  4. Email: ctk.mtk@ mod.gov.my

15. Tarikh Tutup Permohonan : 31 Januari 2012

Maklumat Penting:

Pemohon tidak perlu mengisi sebarang borang permohonan untuk jawatan di atas. Hanya calon-calon yang disenarai pendek akan dipanggil untuk ujian dan temuduga di pusat pemilihan yang ditetapkan. Mereka yang tidak menerima sebarang surat tawaran setelah DUA (2) MINGGU dari tarikh tutup permohonan adalah dianggap tidak berjaya.

Artikel di atas disediakan oleh Myadha . Juga disediakan di Scribd untuk dimuatturun. Klik Iklan Pengambilan Calon Lepasan SPM Untuk Dilantik Sebagai Pegawai Kadet Universiti an Nasional Malaysia UPNM 2012

11:56 AM | 2 comments | Read More

Al Fatihah, Penyanyi Izwan Pilus Meninggal Dunia

Written By Hafiz Rahman on Friday, January 20, 2012 | 8:23 PM

Penyanyi Izwan Pilus telah pun meninggal dunia pada jam 6.15 petang tadi dipercayai akibat jangkitan kuman dalam darah.




Perkhabaran ini juga telah disahkan oleh adik allahyarham Aril AF di twitter miliknya.



Dikatakan ini adalah gambar terakhir arwah sebelum menghembuskan nafas terakhirnya:





Biodatanya;


NAMA: Khairil Izwan Pilus


PANGGILAN: Izwan atau Kutek


TARIKH LAHIR: 24 November 1979


TEMPAT LAHIR: Hospital Universiti, Kuala Lumpur


BINTANG: Sagitarius


TINGGI: 174 sm


ADIK-BERADIK: Anak kedua daripada empat beradik


HOBI: Membaca dan aktiviti lasak


PENDIDIKAN: Ijazah Sarjana Muda Pengurusan Pelancongan dari Universiti Utara Malaysia (UUM)


MUZIK: Pop, R&B, Irama Malaysia, balada dan alternatif rock


PENCAPAIAN: Finalis Bintang RTM (2004), Finalis Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2006 dan Finalis Anugerah Industri Muzik (AIM) ke-14.


Alfatihah untuk arwah dan takziah kepada keluarga arwah . Smoga roh beliau ditempatkan bersama sama orang beriman. InsyaAllah. 


sumber : mynewshub
8:23 PM | 1 comments | Read More

Gambar Nikah Ally Iskandar Dan Farah Lee

gambar kahwin ally dan farah lee, ally iskandar nikah,farah lee nikah, majlis nikah ally iskandar dan farah lee, ally dan farah lee nikah, ally iskandar dan farah lee, ohbulan gambar nikah ally iskandar dan farah lee

image
Berita penuh dari OhBulan


Hanya 2 kali lafaz, personaliti tv3 terkenal, Ally Iskandar Mohd Mardzi, 36 telah bergelar suami kepada Nurfarahin Binti Romli, 22 dalam sebuah majlis akad nikah yang berlangsung di Masjid Kristal, Taman Tamadun Islam, Pulau Wan Man, Terengganu, tepat jam 10:03 minit pagi.

Ally Iskandar segak bergaya mengenakan baju melayu putih telah dinikahkan berwakil wali bapanya, Romli Bin Ismail oleh jurunikah kawasan Kampung Atas Tol, Tuan Haji Mohd Abu Bakar dengan mas kahwin berjumlah RM250.

Pihak lelaki, Ally Iskandar menerima 9 dulang hantaran daripada pihak perempuan iaitu set pakaian lelaki, sedulang manisan, kelengkapan baju melayu, sejadah dan jubah, gubahan bunga rampai, replika rumah, sebuah iPhone dan sebentuk cincin.

Manakala, Nurfarahin atau lebih dikenali sebagai Farah lee menerima 7 dulang hantaran berupa gubahan sirih junjung, telekung dan sejadah, sebentuk cincin dan mas kahwin, sebuah rumah, sebuah Mac Book Pro, sehelai baju kurung dan senaskhah Al-Quran.

Dianggar lebih 100 jemputan daripada pihak lelaki dan perempuan hadir bagi memeriahkan majlis pernikahan kedua-dua pasangan pengantin ini.
Entry berkaitan sebelum ini  :

Gambar Farah Lee sebelum majlis pernikahan. Cantik sungguh Farah Lee ni kan?


SONY DSC


image

Semoga pernikahan diberkati Allah SWT InsyaAllah . Dan jodoh berpanjangan. Lagi banyak gambar di Laman OhBulan,
12:00 PM | 1 comments | Read More

Penuntut Wanita IPTS Ditahan Ugut Bunuh Najib, Wajar Atau Tidak?

pelajar wanita ugut naib ditahan, pelajar ipts kedah ditahan, ugut najib, pelajar ugut najib, pelajar ditahan ugut najib, pelajar ipts kedah,gambar status facebook pelajar ditahan di kedah

image

Ini macam pun kena tahan ka?? Haiyaaaa~

ALOR SETAR: Seorang pelajar institusi pengajian tinggi swasta (IPTS) ditahan polis pada Khamis, kerana menulis kenyataan berunsur lucah dan berbaur ugutan terhadap Perdana Meteri Datuk Seri Najib Tun Razak di laman sosial.

Penuntut wanita berusia 20 tahun dari sebuah IPTS di Kuala Muda itu ditahan pada pukul 9 pagi, selepas polis menerima laporan mengenai kenyataan yang dipercayai ditulis wanita tersebut pada akaun Facebook miliknya.

Ketua Polis Kedah Datuk Ahmad Ibrahim berkata pihaknya menerima laporan kira-kira 10 malam semalam mengenai perkara itu, dan menahan penuntut terbabit selepas mengenal pasti pemilik akaun Facebook tersebut.

image

gambar hiasan sahaja . Tiada kena mengena dengan artikel

“Kita telah ke universitinya dan melalui pihak universiti, kita telah memanggil pelajar itu untuk diambil kenyataan berhubung berkara itu,” katanya kepada pemberita, di sini malam Khamis.

Beliau berkata pihaknya turut merampas sebuah telefon bimbit dan sebuah komputer riba milik pelajar tahun dua IPTS tersebut untuk siasatan.

“Kita juga turut memanggil ibu bapa pelajar itu bagi membantu siasatan,” kata Ahmad.

Katanya memandangkan pelajar itu masih lagi dalam minggu peperiksaan, pihaknya telah membebaskan pelajar tersebut petang tadi selepas diambil keterangan bagi membolehkan dia menduduki peperiksaan.

“Kita akan memanggil beberapa individu lain untuk memberi keterangan berhubung perkara ini. Kita juga akan memanggil pelajar tersebut pada bila-bila masa jika perlu,” katanya.

Beliau berkata pihak polis akan sentiasa membuat pemantauan terhadap pelajar itu dan akan menyiasat dengan terperinci perkara tersebut.

“Kita telah membuka kertas siasatan di bawah Seksyen 506 Kanun Keseksaan,” katanya. – BERNAMA


**Persoalannya, wajarkah beliau ditahan? Mungkin wajar. Mungkin tidak. Ramai remaja sekarang suka melepaskan nafsu marah dengan update status di facebook. Tapi bukan dengan niat nak buat benda itu betul betul . Beberapa hari lepas, seorang pemuda India dari  USM ditahan sebab dikatakan nak bom helikopter Najib , hari ini pelajar IPTS di Kedah pulak ditahan kerana dikatakan mengugut Najib. Macam macam hal la.

yang haritu nak bom helikopter, harini nak tembak kapal terbang. Kejap, masalahnya, boleh ke amoi ni nak tembak kapal terbang yang sedang terbang. Please laa. Logik sikit boleh tak? Yang kes Shahrizat tu tak ada pulak nak tahan tahan? PELIK AKU DENGAN NEGARA NI!!! Aku rasa budak Cina ni pun tak berapa nak cerdik sgt buat status macam ni tapi, agak agak la sampai kena tahan kan? Kesian dolll budak tu.

Masih ingat dengan kisah brader ni?

image

**Aku suka dengan pandangan Joegrimjow berhubung isu tahan menahan pelajar ni. Boleh baca di KOMEN AKU PASAL STUDENT NAK BOM HELIKOPTER NAJIB. Satu pendapat yang bernas yang boleh dijadikan panduan untuk kita lebih memahami isu sebenar.

**Baca jugak pandangan aku berkaitan POLITIK MALAYSIA Pandangan Aku Tentang Politik + Video Politic Machine

p/s: Nak update status sekarang kena jaga jaga, nanti kena saman dan kena tahan Polis.

sumber : kosmo, syukran, joegrimjow

10:32 AM | 0 comments | Read More

Bumi Tak Terima Jasad Ariel Sharon, Jasad Membusuk Tapi Tidak Mati

Tubuh membusuk namun tidak mati.

Siapa tak kenal dengan salah seorang pemimpin durjana dunia Israel yang satu ketika dulu semasa pemerintahannya melakukan banyak kerosakan dan kezaliman ke atas bumi Allah Palestin. Pembunuhan, penyembelihan, penindasan dan bermacam macam lagi kekejaman tentera Israel Laknatullah dibawah arahan beliau. Dan sekarang, Ariel Sharon menerima akibatnya. Petunjuk dari Allah tentang kekuasaanya yang tidak boleh ditandingi sesiapa. Ariel Sharon kini umpama mayat hidup atau “Mumia hidup” yang bernyawa tetapi “mati” .

image

Tubuh Sharon Membusuk Sedangkan Ia Masih Hidup

Diberitakan bahawa para doktor di Hospital Hadasa telah memasukkan Ariel Sharon (Bekas PM Israel yang Yahudi)ke ruang operasi untuk dilakukan pembedahan. Ia memiliki luka membusuk dan tidak sedarkan diri selama beberapa minggu.

Operasi tersebut dilakukan untuk menyambung bahagian-bahagian ususnya yang telah membusuk dan telah menyebar ke bahagian tubuh lain.
Demikianlah kita saksikan keadaan musuh Allah Subhanahu Wata’ala dan musuh islam yang gemar menumpahkan darah.

Penyumbatan yang terjadi di otaknya menyebabkan kerusakan di sekujur tubuh.

Ini sebagai akibat penindasannya terhadap umat Muhammad Shalallahu alaihi wassalam yang berlangsung terus menerus siang dan malam. Akhirnya ia menderita  kelumpuhan di seluruh tubuhnya dan tidak bisa menggerakkannya walaupun hanya  menggerakkan mata. Dialah yang memimpin para tentara untuk menyerang Sinai dan Lebanon . ia juga yang menyembelih para tawanan Mesir. Saat ini ia tidak sedar sama sekali dan tidak mengetahui sekelilingnya.

Akhirnya Allah Subhanahu Wata’ala memperlihatkan kepada kita keadaan thaghut yang suka menumpahkan darah ini dengan ayat-ayat Allah Subhanahu Wata’ala yang agung, iaitu membusuknya jasad sedangkan ia masih hidup.

Demikianlah, mereka (para doktor) akan mengamputasi anggota tubuhnya satu demi satu hingga terakhir sedangkan ia masih hidup.

Benarlah firman Allah SubhanahuWata’ala :”Kami akan memperlihatkan kepada mereka tanda-tanda (kekuasaan) Kami di segenap ufuk dan pada diri mereka sendiri, sehingga jelaslah bagi mereka bahwa al-Qur’an itu benar “(Fushilat:53)

Dia telah koma selama 4 tahun dan doktor doktor mengatakan dia akan terus koma sehingga umur 90 tahun dan tidak mati. Begitulah seksa dunia yang Allah tunjukkan . Belum lagi seksa akhirat. Dan dikatakan berat Ariel Sharon semakin menyusut dan dikatakan berat sekarang cuma kira kira 15 Kilogram. Jika benar, maka ia satu seksaan yang nyata dan pedih didunia.

**Subhanallah, semoga kita dijauhkan dari perkara perkara sebegini. Mungkin kerana terlalu banyak kekejaman dan kejahatann yang dibuat, dia menerima balasan yang hampir serupa dengan Kamal Atartuk satu masa dulu. Rujuk entry  Mustafa Kamal Atartuk: Pemimpin Yang Dilaknat Tuhan .

***Ada lagi berita menarik tentang Ariel Sharon. Boleh baca di Ariel Sharon 2011: Apa Yang Telah Menimpanya?

sumber

7:54 AM | 1 comments | Read More

Trafik 200,000 PV Sehari!! Bukan Mustahil

Written By Hafiz Rahman on Thursday, January 19, 2012 | 7:54 PM

baru lepas makan Ayam Penyet di medan makan seksyen 2 Shah Alam, balik balik ja terus on laptop dan buka blog la of course. Benda pertama yang aku akan buka bila buka ja mata pagi pagi adalah blog, facebook number 2 , then aku akan buka email. Pastu baru cari artikel terbaru untuk entry SEO. Orang lain bangun baca doa, aku bukak internet. Apa nak jadi pun tak tahu. Insaflah weii.

 

Dan petang ni, agak eksaited sebab berjaya capture number yang cantik . 51 Online User dan pada masa yang sama, total pageview adalah 1151151. Cam cantik la kan, and ofkos la perkara perkara pelik sebegini haruslah diupload dan dijadikan kenangan kan? For future generation and reference. hehe. Wahh ayat yang agak kepoyoan terbit disitu.

image

Alhamdulillah minggu ni , trafik bertambah tambah. Aku berjaya maintain trafik dan trafik tertinggi dicatat pada 16 januari lepas iaitu hampir 14000 PV sehari dan 7000++ UV. Alhamdulillah .

image

InsyaAllah menjelang hujung bulan ni, aku akan berusaha keras untuk penuhkan syarat baru untuk apply Innity iaitu 200k PV dan 40k UV. Untuk UV dah lepas. Cuma PV je yang masih belum cukup. Mungkin 3-4 hari lagi, kalau trafik boleh maintain 4-5 k sehari, boleh la lepas. Doa doakan la ek. Innity tak kesian betul dengan aku. Dah 2x aku apply dia reject. Syarat trafik lepas, boleh dia kata content blog tak bagus. huhu. Mana ada gambar model lucah ke, Maria Ozawa ke. Ape tah yang dia cakap tak sesuai tuh. Ce bgtau sikit . . tensyennn aku . Kali ni kalau apply dia tak kasi jugak, nak tutup blog!!!! (merajuk tepi dinding)

Sila abaikan tajuk PENIPU BESAR DI ATAS!! sebenarnya dah mati akal dan kutu atas kepala pun dah mati habis dah memikiorkan tajuk apa nak letak entry ni. Nahh amik kau tajuk “imposible thing to happen” tu. 200k sehari. Mungkin 3-4 tahun lagi?? Siapa tau kan? Lawan Abg Nara  dgn Obefiend

**InsyaAllah lepas ni aku akan mula memperbanyakkan info info berkaitan blogging dan tips tips menarik untuk blogger blogger baru. Nak jugak rasa berjasa kan . Walaupun kurang mahir, tapi alhamdulillah aku dah mula memahami selok belok dunia blogging setelah 3 tahun aku berblogging .  Boleh jugak baca entry entry TIPS BLOGGING yang lepas lepas untuk rujukan .

7:54 PM | 7 comments | Read More

Wardina Panggil Blogger Tuduh Samun Palsu | mStar Fitnah Wardina?

wardina difitnah, tun faisal dan wardina, blog fitnah wardina, wardina kes samun, samun palsu wardina, kes samun palsu, ruangbicarafaisal dan wardina, kes samun wardina, wardina milosuam.

PETALING JAYA: Pelakon dan pengacara, Wardina Safiyyah menjemput penulis blog Ruang Bicara Faisal (RBJ) menemuinya jika ingin mengetahui sama ada kejadian samun yang berlaku terhadapnya baru-baru ini adakah lakonan atau pun kisah benar.

Wardina berkata, dia tidak mempunyai sebarang keperluan untuk menjawab persoalan yang ditimbulkan oleh penulis blog tersebut seperti yang diminta.

“Jika dia mahu jawapan kepada semua persoalan yang bermain di dalam mindanya sila datang berjumpa saya. Tidak ada sebab mengapa saya perlu membalas dengan menulis kenyataan saya untuk dia meletakkan jawapan saya itu di dalam blognya.

“Biarlah orang ramai sendiri yang membuat penilaian terhadap semua perkara yang ditimbulkan kerana saya sudah penat untuk bercakap mengenai hal tersebut,” ujarnya kepada mStar Online ketika dihubungi di sini, Rabu.

Antara petikan menerusi ruangbicarafaisal.blogspot.com mempersoalkan kejadian samun Wardina.

Wardina diminta mengulas tulisan RBJ menerusi ruangbicarafaisal.blogspot.com yang mempersoalkan kononnya dia memperbesar-besarkan kejadian rompakan yang berlaku di rumahnya semata-mata untuk menagih simpati orang ramai bagi mendapatkan publisiti.

Penulis blog itu juga mempertikaikan tindakan Wardina yang mendakwa berada dalam keadaan trauma tetapi sempat meminjam komputer milik jiran untuk menulis kejadian yang berlaku menerusi Twitter miliknya.

Dalam pada itu, Wardina berkata, dia tidak berasa terkesan dengan tulisan tersebut sebaliknya menganggap penulis blog itu terlalu mempunyai banyak masa untuk menulis pelbagai cerita mengenai orang lain.

Wardina berkata, dia juga tidak risau dengan pandangan masyarakat yang membaca entri tersebut kerana percaya mentaliti masyarakat di negara ini sudah cukup bijak untuk menilai sama ada kejadian tersebut benar atau tidak.

“Mungkin ada segelintir pihak akan terpengaruh dengan entri tersebut dan memikirkan perkara negatif mengenai diri saya, tetapi saya percaya itu hanya mewakili segelintir pihak sahaja.

Wardina Safiyah bersama suaminuya, Ikhwan Johari menunjukkan barang yang diselongkar oleh perompak dalam kejadian pecah masuk di rumah mereka pada 12 Januari lalu.

“Rakan-rakan dan keluarga tahu apa yang sebenarnya yang berlaku dan pada tahap ini itu sudah memadai,” ujarnya.

Sementara itu, Wardina berkata, penulis blog tersebut sepatutnya menulis sesuatu yang lebih bermanfaat dan berfaedah sebagai bahan bacaan supaya dapat mengembangkan minda masyarakat.

Katanya, walaupun kejadian samun yang berlaku terhadapnya mendapat liputan luas tetapi ia telah membuka mata banyak pihak supaya menjadi lebih berhati-hati dalam menjaga keselamatan keluarga.

“Ada perkara yang lebih penting untuk saya fikirkan daripada melayan karenah orang sebegini yang nyata hanya membuang masa,” ujarnya.

Pada 12 Januari lalu, Wardina mengalami kerugian kira-kira RM20,000 apabila rumahnya dimasuki tiga lelaki bersenjata di Taman Bukit Utama, Bukit Antarabangsa, dekat sini.

Dalam kejadian kira-kira pukul 3 pagi itu, tiga penjenayah terbabit memasuki rumah Wardina setelah mengumpil pintu belakang rumah teres tepi dua tingkat milik beliau sebelum mengarahkan semua anggota keluarga Wardina berkumpul.


Dalam berita berasingan yang disediakan oleh Milosuam, Mstar dikatakan melaga lagakan Wardina dengan Tun Faisal walhal penulis asal blog yang mempersoalkan berkaitan isu samun Wardina tersebut adalah Faisal Rohban dan bukannya Tun Faisal iaitu Exco Pergerakan Pemuda UMNO. Wartawan mstar melaporkan berita yang boleh menimbulkan salah faham dari segi politik kepada masayarakat.

 

laporan silap oleh mstar

dan selepas laporan sila tersebut dikeluarkan, Wardina mengeluarkan kenyataan di Twitternya bahawa beliau tidak mengeluarkan sebarang kenyataan menyebut nama Tun Faisal sebagai blogger yang mempersoalkan isu beliau disamun tersebut.

berita penuh boleh baca di Portal mStar cuba melaga-lagakan Wardina dan Tun Faisal?


Salah faham kes besar macam ini macam ada sedikit pengaruh politik. Kesian Wardina, sudah jatuh, ditimpa tangga. Harap Kak Wardina bersabar dengan semua dugaan .Tiga kes malang berlaku pada Wardina, Disamun, blogger kata samun palsu dan sekarang mstar melaporkan berita palsu.  InsyaAllah , Allah bersama orang orang yang benar. Mstar pun nak jadi macam UTUSAN jugak ke suka nak laga lagakan orang?

Anda juga boleh baca artikel berkaitan kes samun Wardina Saffiyah di link ini :

  1. Rumah Wardina Dirompak 3 Lelaki Berparang, Suami Dipukul
  2. Wajib Baca! Kisah Trauma Wardina Saffiyah Dirompak
 

sumber rujukan : 2dayblogger, Milosuam

1:00 PM | 0 comments | Read More

Baucar Buku RM200 Dimanipulasi IPT dan Kedai Buku

image

Kalau dah mata duitan, semuanya nampak duit. Tak kira apa cara sekalipun, asalkan dapat duit . Tipu segala jenis golongan manusia. Sampaikan budak budak nak beli buku nak belajar pun nak ditipunya. Itulah yang jadi sekarang lepas kerajaan dah mengedarkan voucher RM200 untuk pelajar institut pengajian tinggi membeli buku . Ada pulak kes individu tertentu nak mengaut keuntungan atas angin dari voucher tu. Apa kejadah la aku pun tak faham. Meh baca berita bawah ni :

PEMBERIAN baucar buku daripada kerajaan untuk pelajar Institusi Pengajian Tinggi (IPT) berjumlah RM200 seorang adalah bagi menampung perbelanjaan dan mengurangkan bebanan sara hidup ibu bapa serta pelajar tersebut.

Hasrat murni kerajaan itu bagaimanapun kini dimanipulasikan oleh pelbagai pihak, baik pihak kedai buku mahupun pihak institusi pengajian tinggi itu sendiri.

Pihak institusi (tenaga pengajar) mahukan pelajar membeli buku bacaan atau rujukan pihak institusi itu sendiri dengan harga sebagai contoh RM80. Baucar yang diberi kerajaan adalah dalam bentuk RM50 sekeping.

Untuk membeli buku berharga RM80 ini, pelajar harus membayar dengan menggunakan dua keping baucer RM50 dengan jumlah RM100. Pihak institusi tidak akan membayar balik baki wang tersebut dan untuk membeli buku lain tentunya jumlah tersebut tidak memadai.

Di sini pelajar kerugian RM20. Pihak institusi atau pensyarah yang berkenaan mengaut keuntungan sebanyak RM20 daripada seorang pelajar. Berapakah jumlah keuntungan diperolehi pihak institusi dan pensyarah dengan jumlah pelajar yang ada?

Di satu pihak lagi, kedai kedai buku menawarkan kepada pelajar wang tunai sebanyak RM100 bagi pertukaran empat keping baucar RM50 tersebut. Perbuatan ini dan pelbagai lagi cara boleh diambil oleh pihak ketiga bagi mengaut keuntungan mudah di atas pemberian kerajaan.

Pihak kementerian berkenaan dan badan-badan bertanggungjawab harus memandang serius perkara ini dan pihak kerajaan boleh mencari alternatif lain dalam pengagihan bantuan kepada pelajar IPT.

Rasanya tidak salah jika terus diberi secara tunai kepada semua pelajar IPT bagi tujuan membeli buku bacaan ata rujukan mereka. Jika mereka tidak menggunakan wang tersebut untuk membeli buku, setidak-tidaknya wang tersebut tidak diambil pihak lain.

Lintah darat ini tidak peduli akan halal haram sesuatu perbuatan. Apa yang lebih penting adalah mengaut keuntungan. Asal saja mereka berkesempatan, mereka melakukannya. Semoga mendapat perhatian pihak Kementerian Pengajian Tinggi.

**boleh pulak ek macam tu? For sure la yang boleh tukar dengan duit cash tu akan mendapat sambutan dari students students sebab most of them memang malas nak guna benda ni nak pergi tukar dengan buku. Aku sendiri sampai harini , voucher tu masih terletak simapn elok tu ha dalam laci. Tak terfikir lagi nak buat apa. Rasanya kalau dapat cash memang dah habis lama dah. Elok jugak la dia bagi voucher. Tapi kalau dah bagi voucher pun, ada beruk beruk nak kaut keuntungan, baik bagi cash je kan? Dari ditipu. 

11:00 AM | 14 comments | Read More

Video Bunyi Aneh Di Samarahan Sama Dengan Di Alberta

bunyi aneh di samarahan, bunyi langit samarahan, samarahan sound, bunyi pelik di samarahan, video bunyi pelik di samarahan, video bunyi langit samarahan, langit samarahan berbunyi,bunyi aneh di london, bunyi aneh dari langit london 

image

Insiden ‘bunyi aneh dan menakutkan’ dari langit yang kedengaran di Kota Samarahan, Sarawak pada 11 dan 12 Januari lalu kini mendapat perhatian antarabangsa apabila artikel mengenainya yang disiarkan di The Borneo Post mula dibincangkan secara hangat di dalam internet di seluruh dunia.

Pada yang belum tahu, sehari sebelum kejadian pada waktu mejelang Subuh itu berlaku, terjadi perkara yang sama di Aaborg, Denmark.

Bahkan bunyi aneh dan menggerunkan tersebut pernah direkodkan di Sweden pada 1 November tahun lalu

The Borneo Post tempoh hari melaporkan satu bunyi aneh telah kedengaran di Kampung Meranek, Kota Samarahan yang mencetuskan ketakutan dan kegelisahan penduduknya.

Tidak lama selepas bunyi itu kedengaran, satu kejadian gempa bumi kuat (7.3 skala Richter) berlaku di Sumatera, Indonesia.

Bagaimanapun masih tidak dapat dipastikan sejauh mana kaitannya antara bunyi aneh itu dan kejadian gempa bumi tersebut.

sila rujuk di sini : http://www.theborneopost.com/2012/01/15/rumble-in-the-sky-over-samarahan/

Ini bunyi yang berjaya direkodkan oleh salah seorang penduduk:

Bunyi hampir serupa juga direkodkan di Conklin, Alberta pada 12 Januari 2012 yang lalu.

UPDATED: dan terbaru , bertarikh 17 Januari 2012, bunyi yang seakan akan sama direkodkan di London. Saksikan..

Sementara itu Timbalan Menteri Sains, Teknologi dan Innovasi, Datuk Fadillah Yusuf tidak mahu terus membuat konklusi mengenai perkara itu.

Katanya, beliau perlu terlebih dahulu mendapatkan maklumat saintifik mengenainya daripada Jabatan Metrologi.

Selain daripada kejadian gempa bumi di Sumatera itu, ada juga teori yang mengaitkan bunyi aneh itu dengan sebuah program yang dikenali sebagai High Frequency Active Auroral Research Programme (HAARP)

HAARP adalah program penyelidikan berkaitan ionosfera dan dinaungi sepenuh oleh US Air Force, US Navy, University of Alaska dan Defense Advanced Research Projects Agency(DARPA).

DARPA adalah sebuah agensi yang ditubuhkan oleh kerajaan Amerika Syarikat untuk membina pelbagai senjata berteknologi tinggi untuk kegunaan ketenteraan Amerika Syarikat.

HAARP berselindung dengan aktiviti penyelidikan saintifik yang kononnya menyelidik lapisan ionosfera bagi meningkatkan lagi penggunaan sistem komunikasi dan pemantauan cuaca.

Tapak penyelidikan HAARP yang berada di Gakona, Alaska menempatkan peralatan berteknologi tinggi iaitu Ionospheric Research Instrument(IRI).

IRI adalah sebuah instrumen yang menghasilkan frekuensi radio berdefinisi tinggi sekitar 2.7MHz sehingga 10MHz.

IRI mampu memancarkan frekuensi ke lapisan yang terhad untuk dicapai iaitu di lapisan Ionosfera dan menghantar kembali isyaratnya ke bumi.

Boleh tengok penjelasan berkaitan HAARP

Apapun sehingga kini, belum ada jawapan jelas mengenai apa sebenarnya yang berlaku di Kota Samarahan dan beberapa buah kawasan di dunia tempoh hari.

Yang pasti, bunyi yang aneh dan menggerunkan itu akan terus menghantui penduduk selagi tiada jawapan yang jelas mengenainya – Oleh SYAHRIL A. KADIR (Mynewshub.my)

**apapun, sebagai seorang Islam, kita tak boleh nak mempercayai sebarang perkara diluar batasan pemikiran dan bersifat tahyul .Mungkin ada sebabnya semua ini berlaku. Ada yang kata ini suara Dajjal. Hanya Allah yang mengetahui. Jadikan pengajaran untuk peringatan dan pedoman kita. Bukan sesuatu yang menyesatkan kita.

8:49 AM | 3 comments | Read More

Ambil Lesen Kereta Auto 15% Lebih Tinggi | 5 Kelebihan Lesen Kereta Manual

5 Kelebihan Lesen Kereta Manual,ambil lesen kereta auto, harga lesen kereta auto, lesen guna kereta auto, lesen auto lebih mahal, harga baru ambil lesen, kelebihan lesen manual, Ujian Memandu Guna Kereta Auto Mulai Mei 2012,Pemegang Lesen Auto Tidak Dibenar Pandu Kereta Manual,harga lesen kereta auto naik.

image

Sekolah memandu di Malaysia akan mengenakan caj tambahan sebanyak 10% –15% kepada pemandu yang ingin mengambil lesen dengan menggunakan kereta transmisi automatik bermula Mac ini 

Itu berita yang dikeluarkan oleh berita harian berkaitan isu auto or manual dalam proses mengambil lesen. Ini pulak pendapat aku. Dari 100% , aku prefer 80% amik manual dan 20% amik auto. Sebab”? Sebabnya senang. Mudah dimasa hadapan.

AUTO ATAU MANUAL?? MANA PILIHAN ANDA?

Mungkin ramai yang nak senang dan cakap, “ramai perempuan tak lepas lesen sebab manual tak reti bawak”. Maybe salah satu dari sebab ramai orang tak lepas amik lesen adalah disebabkan oleh rasa gugup atau takut semasa nak bawa kereta tambah tambah di bukit dan parking. Ramai yang tak lepas dibahagian tu. Sebab tulah ramai yang demand untuk ujian menggunakan kereta transmisi auto.

  • EMERGENCY

image

TAPI!! Jangan lupa pulak, di masa masa depan, certain condition macam emergency memerlukan anda bawak kereta manual. Contohnya, anda bersama ayah dalam kereta. Tiba tiba dia pengsan sebab sakit jantung , masa tu pulak tak ada orang lalu. Kereta pulak manual. So kalau anda ada kemahiran untuk bawak kereta manual, mungkin nyawa ayah dapat diselamatkan . Nak call 999? Tunggu la setengah jam baru dia sampai.

  • KESENANGAN MASA HADAPAN

image

Kereta auto pulak, tipu la siapa yang tak boleh bawak. Kalau dah boleh bawak manual, confirm 100% memang akan boleh bawak auto. Ape susah. Start, masuk gear D, tekan minyak,jalan. Itu je . Tak payah nak tukar tukar gear bagai. So apa salahnya anda susah dahulu dan bersenang dan mendapat faedah di masa depan. Mesti ada yang akan cakap, “ala, I nak beli kereta auto, family I pun semua pakai auto..so buat apa I nak susah susah belajar manual kan?” . Tak ada la susah sangat pun belajar manual ni.

  • 2X LEBIH PEKA  PADA  PEMANDUAN

image

Aku rasa manual ni lagi bagus untuk dipelajari sebab boleh mengajar pemandu untuk lebih peka dan sensitif dengan keadaan sekeliling semasa memandu. Peka dengan pemanduan sebab kena control everything termasuk gear, clutch , stereng dalam satu masa. So anda lebih ambil tahu keadaan sekeliling instead of bawak auto, cuma kena handle paddle minyak, brek dengan stereng je. Jadi , manual memberikan anda 2x lebih kepekaan semasa memandu.

  • BOLEH BAWA DUA-DUA

image

Dan yang paling tak besnya, once anda dah ambil lesen menggunakan kereta auto, anda tak lagi dibenarkan bawa kereta manual . Boleh baca di entry Pemegang Lesen Auto Tidak Dibenar Pandu Kereta Manual.

 

  • AUTO LEBIH MAHAL

image

Sila baca keratan berita dibawah :

Pelajar yang enggan membayar lebih untuk belajar memandu kereta automatik boleh memilih belajar memandu kereta manual yang cajnya lebih murah, kata Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Kong Cho Ha.


Beliau berkata, caj untuk belajar memandu kereta automatik memang akan lebih tinggi daripada biasa tetapi pengguna masih mempunyai pilihan lain.
BACA SELEBIHNYA DI BERITA HARIAN

Jadi apa pilihan adik adik yang nak ambil lesen nanti? Buat la pilihan yang betul ya. hehee

entry berkaitan sebelum ini :

  1. Ujian Memandu Guna Kereta Auto Mulai Mei 2012
  2. Pemegang Lesen Auto Tidak Dibenar Pandu Kereta Manual

**sila like jika anda rasa entry ini bermanfaat untuk dikongsikan bersama orang lain.

 

7:00 AM | 3 comments | Read More

Azwan Ali Dan Ummi Hafilda Berdamai Setelah 7 Tahun Tidak Bertegur

Written By Hafiz Rahman on Wednesday, January 18, 2012 | 6:48 PM

video azwan ali berbaik dengan ummi hafilda, azwan ali dan ummi hafilda, ugutan azwan ali, azwan ali didakwa kes ugut ummi, sidang media ummi dan azwan, video sidang media ummi dan azwan ali, azmin ali dan azwan ali

image

Kita semua sudah sedia maklum tentang persengketaan Azwan, Azmin dan Ummi Hafilda yang sebelum ini memang langsung tak bertegur sapa dan bergaduh terul Dan beberapa hari lepas,  Azwan Ali ada mengeluarkan statement di dalam Twitter mengenai ugutan bunuh dan bakar kepada adik kandung beliau sendiri iaitu Ummi Hafilda. Sejurus selepas ugutan itu dikeluarkan, Ummi Hafilda membuat laporan polis berkaitan isu tersebut.

image

Dan lepas 7 tahun , akhirnya semalam Azwan Ali dan Ummi Hafilda telah membuat sidang media dan berbaik semula . Ini petikan yang diambil dari ulasan video sidang media tersebut :

Umi Hafilda berkata, beliau mengambil tindakan demikian selepas Azwan memberi jaminan akan melakukan akuan bersumpah di hadapan media dan memastikan keselamatannya terjamin.


"Berkat doa ibu. Kami yang hampir tujuh tahun tidak bertegur sapa dan daripada musibah ini, kami berdamai. Saya bersyukur, Allah makbulkan doa ibu," katanya pada sidang media yang turut dihadiri Azwan, di sini tengah hari ini.


Azwan Ali juga memohon maaf kepada ke semua pemimpin negara yang dikutuk termasuk Tun Dr Mahathir.
Azwan Ali juga dilihat menangis 'Sebak' bila nama Azmin Ali disebut sambil menafikan dia bukan penyokong kuat Anwar Ibrahim.Dia juga meminta jangan menghina keluarganya sambil menangis.


Dan Azwan Ali juga bersumpah tidak akan menghina, mengeji atau pun mengutuk apa-apa pun melalui twitter dan facebook beliau dan berkemungkinan twitternya akan ditutup.


Ummi juga berkata Azwan Ali sudah berubah cukuplah menghina beliau.

Alhamdulillah kalau benar benar Azwan dah berubah. Jangan hanya berubah sekejap saja sebab sebelum ini dah banyak kali dah Azwan cakap lain, buatnya lain. Harap kali ni dia dah tak “berlakon” lagi. Biarlah berubah betul betul dan kembali ke pangkuan keluarga. Apapun yang jadi, keluarga tetap yang paling penting. Jangan kerana politik dan kepentingan diri, keluarga berpecah belah.

Tak tahu sebenarnya siapa yang betul dan siapa yang salah. Tak berani nak cakap nanti jadi fitnah pulak. Hanya mereka yang berkenaan ja tau. Kita yang tak tahu  ni tak payah la nak pandai pandai buat spekulasi sendiri menyokong sebelah pihak sahaja tanpa ada bukti sahih.

6:48 PM | 6 comments | Read More

Video Flashmob MAS Sambut Penumpang Di KLIA Yang Awesome

flashmob MAS, video sambut ketibaan MAS, kakitangan MAS menyanyi, video flashmob MAS, video di KLIA, flashmob di KLIA,missing you flashmob at KLIA,

Walaupun dah 4hari video ni berlegar dalam Youtube, baru harini aku berpeluang nak buat entry berkaitan benda ni. Berkaitan flashmob yang dibuat oleh Malaysia Airline Service semasa menyambut ketibaan penumpang yang sampai di KLIA. Aku tertarik dengan inisiatif MAS ni . Satu idea menarik. Even something macam ni pernah dah dibuat di luar negara, tapi tak payah la nak kutuk kutuk kritik kan . At least MAS ada inisiatif untuk menghargai semua pelanggan mereka kan?

Flashmob yang dibuat oleh MAS ini adalah gabungan bakat dari Kit Kat Klub, Enfiniti Vision Media, Staff dan keluarga Malaysia Airlines, pelajar UNISEL, dan choreographer terkenal tanah air, Pat Ibrahim. Pat Ibrahim adalah choreographer untuk filem Puteri Gunung Ledang, P.Ramlee The Musical dan Secret Life of  NORA.

Flasmob ni sangat menarik sebab melibatkan lagu dari semua bangsa. Melayu, Cina, India, Western untuk sambut ketibaan penumpang. Betul  betul menunjukkan adat tradisi dan budaya Malaysia yang hidup berbilang bangsa dan menghargai setiap kaum yang ada. Jugak tak lupa kepada pelancong dari seluruh dunia yang datang ke sini. So cool la . Truly Malaysian flashmob dan aku rasa, tak ada sebab untuk kata ini cuma satu idea yang dicuri. Ada la blog tu cakap kan. Macam korang tak tahu. hehe.

Jom layan video flashmob from MAS

cool kan . Setting baik punya . Aku paling suka part brader dua orang tu nyanyi lagu “Rindu”. Masa minit ke 3.27. Mati mati aku ingat dia baru sampai. Tetiba nyanyi. haha.  Keep it up MAS. You will always be number 1. The greatest choice of airline service. Tak kisah la nak cakap apa, yang penting mamat Argentina tu dah cakap”This is the best airport in the world” .Anda dah buat semua pelanggan anda tersenyum dan happy semasa di KLIA . Even only part of it dan tak semua. GOOD JOB MAS!! Buat la lagi lain kali.

1:00 PM | 1 comments | Read More

Rosmah Mansur Dimalukan Di Laman Web Antarabangsa , 9gag : Simpan RM 3620 Sehari Untuk Beli CIncin??

Rosmah Mansor kena lagi. Selepas isu beli cincin 24juta dengan alasan duit disimpan sejak kecil, kini Rosmah dimalukan pula di 9gag dengan tajuk Spent US203150 Public Fund On A Handbag, Clain To Save Money Since. Rosmah ni nampaknya dah menjadi liabiliti terbesar Najib menjelang PRU13 mengalahkan Anwar Ibrahim.  Di akhir entry ni aku ada siapkan calculation berapa yang Tok Mah perlu menabung sehari untuk capai impian membeli kedua dua cincin dan beg tangan . So baca sampai habis .


Nampaknya Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak perlu berbuat sesuatu untuk menghentikan dirinya dari terus dipermainkan akibat dari karenah isteri beliau.


Terbaru, isteri beliau, Datin Seri Rosmah Mansor telah dipermainkan dalam laman lawak antarabangsa terkenal, 9gag.com dengan tajuk "Prime Minister's wife".

"Rosmah telah didakwa membelanjakan US$203,150 wang awam untuk membeli bag tangan.
Tetapi menjelaskan telah menyimpan wang sejak berumur 5 tahun."
(Spent US$203,150 public funds on handbag, Claim to saved money since 5 years old).


Yang menariknya, selepas ia dinaikkan 21 jam, sudah 112 komen diberikan manakala 162 pelayar telah menandakan 'like' kepada gambar yang memalukan ini.



Sehingga kini sudah 234 komen dan 480 telah kongsikannya. Komen -komen pula bukannya datang dari Malaysia sahaja tetapi juga luar negara khasnya negara jiran, Singapura.


Komen pertama datangnya dari Chua Chem Fei, Nanyang Technological University yang berharap 'seluruh dunia tahu betapa teruknya 'this fat lady'.


Selain itu, ramai juga komen-komen yang dibuat oleh pelayar laman ini dari Malaysia.

"$9 a day since 5 years old. That's kinda like RM30 per day..i gues she really liked the bag..lol." tulis Faiz Mohamad Nor dari UTP.


Pendek kata, komen-komen yang diberikan dalam laman sangat memalukan Najib dan negara apatah lagi ia dibuat di peringkat antarabangsa dan oleh laman web antarabangsa.

**Rosmah rosmah. Bila lah kau  nak berubah ye? Alasan tak masuk akal langsung. ok jom kita kira sama sama.

dulu US24 juta dan sekarang US$203,150.

campur dua2 = US 24,203,150 . Convert kepada RM lebih kurang cincai2 Rm3 la katakan, = RM72690450

Umur Rosmah sekarang 60. Dah tua bangka dah. kita kira 55 sebab dia cakap dia start menabung dari umur 5tahun kan?

RM72690450 bahagi 55 = RM1321644.55 untuk setahun

bahagi lagi dengan 365 = RM 3620.94 sehari .(GILAAAA)

So untuk mencapai impian memiliki sebentuk cincin dan sebuah beg tangan, secara logiknya, Rosmah perlu menabung sebanyak RM 3620.94 sehari. Adakah anda rasa ini logik? Ok memang kira kira aku ni tak logik kan? Mungkin bila dah meningkat dewasa dia boleh simpan sehari RM10,000 kan? itu yang sampai 24Juta dalam masa 55tahun tu. Kejap, kerja dia apa ek sampai boleh simpan banyak macam tu? Dulu dia Business Manager je dekat Island and Peninsular. Lepas kahwin terus jadi surirumah full time. So mana dapat duit banyak tu Tok Mah weii??

sumber : syokdownload

10:29 AM | 3 comments | Read More

Labels

TERKINI (175) ARTIS (116) TIPS BERGUNA UNTUK ANDA (85) DEDAH (74) FACT (71) DIARY (69) politik (69) INFO (66) Video (65) BERITA SUKAN (63) GOSIP TERKINI (44) HIBURAN (44) RENUNGAN (38) DESIGN (35) BLOG REVIEW (33) PRODUCT REVIEW (32) PENDIDIKAN (29) PANDUAN (28) tutorial (27) MAKLUMAN (26) TIPS BLOGGING (21) EVENT (20) Gadget (17) AGAMA (15) PERMOHONAN (15) HEADER DESIGN (12) CINTA (11) STATISTIK BLOG (6) SITEMAP (1)