Tahniah Eykameow Untuk Follower Ke-1000

Written By Hafiz Rahman on Saturday, February 05, 2011 | 7:54 PM

aku buat entry ni bukan pasal nak ngorat eyka..no3 sama sekali..tapi juz nak wish congrat kat eyka yang tadi ada buat entry nie 

sape lah yang lagi 6 orang tu kan?


....
tapi sekarang dah 1000 dah...uii jeles tol aku..aku 500 pon tak sampai lagi..

dah tak da idea dah nak taip apa..aduii

tengok bawah nie..






memang nasib baik sebab aku sempat snap follower ke 1000..kalau tak nak ja aku buat kerja jahat..unfollow bagi jadi 999 pastu follow balik so aku la num 1000...haha ..jahat betol..mana la tau eyka nak bagi adiah keta sejibik..haha






sebelum terlupa Happy Anniversary yang 1st untuk eyka dan buibui beliau


boleh baca maklumat lanjt dalam entry



Happy 1st annivesary "B" :)



7:54 PM | 4 comments | Read More

Terkini Pergolakan Di Mesir.Penerbangan Sulung MAS Bawa Pelajar Tiba di Malaysia Isnin


KUALA LUMPUR, 5 Feb — Penerbangan sulung dari Jeddah membawa pulang kira-kira 400 pelajar Malaysia di Mesir akan tiba di tanah air pagi Isnin ini dengan menggunakan Penerbangan Malaysia (MAS).
Setiausaha Politik Perdana Menteri Datuk Shahlan Ismail berkata setelah penerbangan terpaksa ditunda kerana masalah teknikal, pesawat MAS itu dijangka tiba kira-kira 9 pagi waktu Malaysia.
Beliau berkata pelajar lain juga akan dibawa pulang ke Malaysia secara berperingkat dengan MAS berbanding perancangan awal menggunakan kapal Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM).
“Kita dah dapat khidmat MAS... mereka akan menyediakan pesawat yang lebih besar bagi menampung jumlah pelajar yang ramai,” katanya ketika dihubungi Bernama hari ini.
Shahlan berkata, setakat ini seramai 4,914 pelajar telah berjaya dipindahkan ke Jeddah dari Kaherah.
Hari ini, sebanyak lapan pesawat iaitu dua pesawat MAS, tiga pesawat Charlie C130 TUDM dan tiga pesawat AirAsia akan digunakan untuk membawa pelajar berkenaan dari Kaherah ke Jeddah, katanya. — Bernama


7:31 PM | 0 comments | Read More

Terkini Pergolakan Di Mesir.AirAsia, MAS pindah 645 pelajar di Kaherah ke Jeddah

Written By Hafiz Rahman on Friday, February 04, 2011 | 10:51 AM

Pelajar perubatan tahun pertama Universiti Tanta Mesir, Nor Akhbariah Md Najas disambut oleh ibunya, Jamaliah Mohd Salleh sebaik tiba di KLIA. — Foto Bernama

KAHERAH, 4 Feb — Seramai 645 pelajar Malaysia di Mesir dipindahkan ke Jeddah dengan pesawat AirAsia dan Penerbangan Malaysia (MAS) semalam, kata Timbalan Menteri Luar A.Kohilan Pillay.
Seramai 345 pelajar telah pun dipindahkan dengan pesawat MAS pada pukul 3 petang waktu tempatan.
Bagi kumpulan kedua, sebanyak 300 orang pelajar dipindahkan menggunakan pesawat AirAsia.
“Kami akan menghantar mereka ke asrama Tabung Haji di Jeddah,” katanya kepada Bernama di sini semalam.
Sementara itu, Ketua Pegawai Eksekutif Tabung Haji Datuk Ismee Ismail berkata seramai 35 kakitangan agensinya ditugaskan membantu proses pemindahan pelajar Malaysia di lokasi berkenaan.
Beliau berkata tujuh daripada mereka adalah petugas Tabung Haji di Kuala Lumpur yang dihantar khas bagi membantu 28 kakitangan badan berkenaan di Jeddah.
Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan AirAsia Bhd Datuk Kamarudin Meranun pula berkata pihaknya sedang menunggu kebenaran untuk mendaratkan pesawat syarikat itu di Lapangan Terbang Kaherah sebelum berlepas ke Jeddah.
Beliau berkata ia perlu dilakukan sebelum menentukan jumlah sebenar pesawat yang akan digunakan untuk membantu kerajaan memindahkan pelajar dari Mesir ke Jeddah. — Bernama


10:51 AM | 0 comments | Read More

Terkini Pergolakan Di Mesir .Laman Rasmi Berkenaan Maklumat Berkaitan Pelajar di Mesir

Written By Hafiz Rahman on Wednesday, February 02, 2011 | 3:46 PM




bagi sesiapa yang ingin mengetahui maklumat lanjut berkaitan pelajar Malaysia di Mesir ..anda boleh melawat laman web dibawah.








blog ini adalah inisiatif dari  SQUAD PERHUBUNGAN SEMENTARA MESIR-MALAYSIA 


sila klik






Krisis Mesir, Nasib Pelajar Kita






perkembangan lain


Terkini Pergolakan Di Mesir .Tiga pesawat TUDM Berlepas Ke Mesir
Terkini Pergolakan Di Mesir . Pelajar Malaysia Akan Dibawa Pulang
3:46 PM | 0 comments | Read More

Mini Gathering Blogger Utagha

salam ..sempena cuti raya Cina nie. Blogger blogger utagha dijemput untuk turut serta dalam mini gathering or meetup yang akan dibuat .Maklumat seperti dibawah



ada apa-apa pertanyaan boleh kol num nie

019-4446535

jom kita ramaikan majlis

1:27 PM | 9 comments | Read More

Terkini Pergolakan Di Mesir .Tiga pesawat TUDM Berlepas Ke Mesir

KUALA LUMPUR, 2 Feb — Tiga pesawat C-130 Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) dijadual berlepas ke Mesir tengah hari ini bagi membawa pulang rakyat Malaysia yang berda di negara itu.
Setiausaha Majlis Keselamatan Negara (MKN) Datuk Mohamed Thajudeen Abdul Wahab berkata pesawat tersebut akan turut membawa bekalan makanan bersama mereka.
“Pukul 12 ini tiga pesawat milik TUDM akan berlepas dari Kuala Lumpur.
“Macam-macam makanan mereka akan bawa sekali dalam pesawat tersebut seperti beras, sardin, minyak masak, rempah kari, tepung, dan lain-lain lagi,” kataya ketika dihubungi Bernama.
Katanya kerajaan juga berusaha mendapatkan visa sementara khas daripada kerajaan Arab Saudi bagi membolehkan pelajar yang berada di Mesir dipindahkan ke Jeddah sebelum dibawa pulang.
“...sebab kita nak keluarkan pelajar kita ramai sangat. Jadi kita nak bawa mereka ini ke Jeddah dulu,” katanya.
Semalam Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata kerajaan memutuskan untuk membawa keluar pelajar-pelajar Malaysia dari Mesir menerusi jalan laut dan udara berikutan pergolakan di negara itu yang semakin meruncing.
Perdana Menteri berkata keputusan itu dibuat setelah mendapat laporan daripada delegasi Malaysia ke sana yang diketuai Timbalan Menteri Luar A. Kohilan Pillay dan turut disertai Setiausaha Politik Perdana Menteri Datuk Sahlan Ismail.
Dilaporkan terdapat kira-kira 11,000 rakyat Malaysia di negara itu dan daripada jumlah tersebut 7,000 adalah pelajar. — Bernama



sama -sama kita doakan rakyat Malaysia di sana semuanya selamat sampai ke Malaysia...insyaAllah
1:15 PM | 0 comments | Read More

Terkini Pergolakan Di Mesir . Pelajar Malaysia Akan Dibawa Pulang

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak malam ini berkata, kerajaan memutuskan untuk membawa keluar pelajar-pelajar Malaysia dari Mesir menerusi laut dan udara berikutan pergolakan di negara itu yang semakin meruncing.

Beliau berkata, keputusan itu dibuat setelah mendapat laporan daripada delegasi Malaysia ke sana yang diketuai Timbalan Menteri Luar, A. Kohilan Pillay dan turut disertai Setiausaha Politik Perdana Menteri, Datuk Sahlan Ismail.

“Beberapa langkah segera akan diambil untuk membawa keluar pelajar-pelajar kita dari Mesir,” katanya kepada Bernama di sini.

Antara langkah berkenaan ialah meminta kapal Bunga Mas 5 iaitu sebuah kapal serbaguna yang dikawal oleh Tentera Laut Diraja Malaysia yang sedang bertugas di Teluk Aden, untuk belayar ke Pelabuhan Adabiyah yang terletak kira-kira dua jam setengah perjalanan dari selatan Kaherah, bagi membawa keluar pelajar-pelajar berkenaan.

“Kapal itu dijangka tiba di Pelabuhan Adabiah pada 5 Februari. Ia dapat  memuatkan kira-kira 500 pelajar kita,” katanya.

Najib juga berkata bahawa beliau sudah berunding dengan Menteri Luar, Datuk Seri Anifah Aman untuk meminta syarikat penerbangan Sistem Penerbangan Malaysia (MAS) dan AirAsia untuk melakukan penerbangan khas ke Kaherah untuk membawa keluar pelajar-pelajar Malaysia.
“Mereka (MAS dan AirAsia) akan memaklumkan kepada saya esok mengenai kemungkinan menggunakan pesawat mereka untuk tugas ini,” katanya.

Beliau berkata, kerajaan juga akan berusaha membawa pelajar-pelajar Malaysia ke Jeddah untuk ditempatkan sementara di pusat Tabung Haji di sana sehingga ada penerbangan pulang ke Malaysia.

Bagaimanapun, menurutnya ada beberapa perkara yang perlu diselesaikan terlebih dahulu termasuk urusan visa pelajar berkenaan.

“Kerajaan sedang berurusan dengan kerajaan Arab Saudi untuk mendapatkan kebenaran khas membawa para pelajar kita ke Jeddah,” kata Najib.

Perdana Menteri berkata, kerajaan akan memberi maklumat lanjut mengenai perkara itu kepada pelajar dan ibu bapa esok.

Sementara itu, Kohilan yang berada di Kaherah ketika dihubungi Bernama hari ini berkata pesawat C-130 Charlie Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) juga akan digunakan bagi membawa keluar pelajar Malaysia di Mesir secara berperingkat ke negara jiran terdekat.

Katanya Dewan Malaysia Abbasiyah, Rumah-Rumah Negeri di Kaherah, dan Rumah Mara di Iskandariah menjadi kawasan perlindungan selamat kepada pelajar-pelajar dan rakyat Malaysia di Mesir.
 
 
LEBIH 200,000 rakyat Mesir membanjiri Dataran Tahrir di Kaherah semalam bagi menyahut seruan perhimpunan sejuta penunjuk perasaan mendesak Presiden Hosni Mubarak agar berundur.
 
 

“Bagi memastikan keselamatan di sana (rumah perlindungan) serta keperluan harian mencukupi, kerajaan akan meningkatkan kawalan keselamatan serta menyalurkan dengan segera bekalan makanan serta keperluan yang lain,” katanya.

Terdahulu, beliau dan Sahlan Ismail yang mengadakan perjumpaan dengan pegawai-pegawai Rumah Negeri dan wakil-wakil pelajar di Mesir, mendapati rata-rata pelajar Malaysia berada dalam keadaan terkawal dengan moral mereka tinggi.

Sementara itu, Sahlan berkata, pegawai kedutaan ditempatkan dengan segera di Lapangan Terbang Antarabangsa Kaherah untuk membantu pelajar dan warganegara Malaysia yang terkandas.
“Kami hadapi masalah untuk berikan bantuan makanan dan minuman ekoran laluan di bandar dan lorong dikawal oleh penduduk Mesir yang berdemonstrasi, jadi tugas pegawai kedutaan adalah untuk menyediakan makanan, dan minuman di samping membantu dalam urusan tempahan tiket,” katanya.

Beliau berkata, sehingga hari ini 150 pelajar dan rakyat Malaysia yang terkandas sejak Sabtu lepas berjaya pulang ke tanah air dengan pembiayaan sendiri menerusi Oman, Abu Dhabi dan Amsterdam.

“Kami jumpa mereka di lapangan terbang dan beri kata-kata semangat sebelum mereka pulang, kami juga akan usahakan untuk (bawa pulang) yang lain,” katanya.

Sahlan berkata, dalam masa yang sama rakyat Malaysia atau ibu bapa khususnya dinasihatkan agar menangguhkan perjalanan yang tidak perlu ke Mesir memandangkan amat sukar untuk mendapatkan penerbangan pulang, di samping kesesakan lapangan terbang dan perintah berkurung yang dikuatkuasakan.

Beliau berkata, kerajaan dan pejabat kedutaan akan terus menyalurkan maklumat mengenai perkembangan semasa kepada semua pelajar dan pegawai-pegawai Malaysia di
Mesir serta kepada rakyat Malaysia. – BERNAMA
 
 
tetiba aku teringat kawan aku Husna hasbullah  still ada kat sana. Hope semuanya selamat dan semuanya selamat pulag ke Malaysia.Amin!!
9:00 AM | 1 comments | Read More

Labels

TERKINI (175) ARTIS (116) TIPS BERGUNA UNTUK ANDA (85) DEDAH (74) FACT (71) DIARY (69) politik (69) INFO (66) Video (65) BERITA SUKAN (63) GOSIP TERKINI (44) HIBURAN (44) RENUNGAN (38) DESIGN (35) BLOG REVIEW (33) PRODUCT REVIEW (32) PENDIDIKAN (29) PANDUAN (28) tutorial (27) MAKLUMAN (26) TIPS BLOGGING (21) EVENT (20) Gadget (17) AGAMA (15) PERMOHONAN (15) HEADER DESIGN (12) CINTA (11) STATISTIK BLOG (6) SITEMAP (1)