Gambar 49 Peserta Bersih 3.0 Yang Dikehendaki Polis

Written By Hafiz Rahman on Saturday, May 05, 2012 | 8:00 PM

Masih lagi dengan cerita BERSIH 3.0. Kita lupakan sebentar tentang majlis perkahwinan Awal Dan Scha.

Polis Diraja Malaysia telah menngenalpasti 49 individu yang dipercayai bertindak ganas semasa demonstrasi Bersih 3.0 pada 28 April yang lalu. Kesemua 49 individu tersebut termasuk seorang wanita dipercayai bertindak ganas seperti memukul polis dan orang awam serta merosakkan harta benda awam .

Kepada sesiapa yang mengenali dan menjumpai wajah wajah ini sila hubungi Pegawai Jabatan Siasatan Jenayah D7A , Ibu Pejabat Polis Kuala Lumpur melalui email azmiazizi@rmp.gov.my atau telefon 019-2602344 / 019-3872344.


Individu yang disiarkan gambar mereka ini juga diminta tampil memberi keterangan untuk pihak polis melakukan siasatan menyeluruh ke atas insiden tersebut.

Jangan dipertikaikan kewajaran pihak Polis mendedahkan gambar gambar pesalah di atas. Ini menunjukkan yang polis “SEDANG BUAT KERJA MEREKA” dan bukan duduk sahaja seperti yang sesetengah pihak kata. Dan jangan pertikaikan bukti kesalahan kerana polis tak akan siarkan jika mereka tidak buat kesalahan. Lebih baik tampil dan beri keterangan untuk melancarkan siasatan. Jangan sampai keluar waran tangkap .

8:00 PM | 1 comments | Read More

Gambar Eksklusif–Detik Detik Akhir Bob Kuman Sebelum Meninggal

Entry asal dari blog Mazidul Akmal Sidik

“Bang! Tolong pergi tengok abang Bob, isteri dia telefon menangis dan katanya abang Bob sudah tidak bernafas. Saya on the way,” ujar Farid cemas sewaktu menghubungi saya di rumah petang tadi.

Pelakon dan pelawak, Bob Kuman atau nama sebenarnya Husni Mohd Rawi, 41 tahun, dilaporkan sakit buat pertama kali di blog Mazidul.

Berikutan laporan itu, banyak pihak menghulurkan bantuan kepada anak kelahiran Kampung Sega Tengah, Rantau, Negeri Sembilan terbabit.

“Bang, terima kasih kerana menolong saya,” ujar arwah berkali-kali.

“Bob, saya hanya membantu sedaya mungkin”

Hanya kenyataan itu mampu saya ungkapkan.

Arwah ternyata amat terharu berikutan sumbangan dihulurkan orang ramai bersimpati terhadap keadaannya. Untuk rekod, dia antaranya disahkan mengidap sakit jantung, darah tinggi dan penyakit terlalu mudah tertidur.

Mewakili keluarga arwah, saya ingin merakamkan ucapan terima kasih kepada semua memberikan sokongan moral dan kewangan.

Melalui pengamatan saya, Bob tetap bersabar setiap kali akaun Maybank miliknya disekat sekaligus menggagalkan usaha orang ramai mendepositkan sumbangan mereka ke akaunnya.

“Bang, macam mana saya hendak ke bank membuat justifikasi sedangkan hendak bangun dari katil pun saya tidak berdaya,” katanya.

Saya melihat penderitaan dilalui oleh arwah.

Kali pertama bertemu Bob pada 15 April lalu, sambil berbual dia kelihatan sukar bernafas namun sedaya upaya mencuba menerangkan situasi sebenar. Lihat aksi arwah 17 hari sebelum menghembuskan nafas terakhirnya.

“Biar aku pegang mikrofon ini, lama tidak keluar TV,” usiknya.

Dalam derita, Bob masih mampu bergurau senda ketika dikunjungi oleh wakil media cetak dan elektronik di rumahnya.

“… lu fikirlah sendiri,” ujarnya dalam nada bergurau.

Kenyataan itu ditujukan kepada David Teo berikutan ketidakpuasan terbuku di hatinya.

“… kita kesian dia laaa dari dahulu sebelum saya jumpa dia, dia sudah ada masalah kesihatan. Dia minta saya untuk bagi peluang bekerja. Saya kata, kamukan ada masalah kesihatan. Boleh ke kamu kerja? Dia kata boleh. Sebelum dia pergi saya punya lokasi, so hospital Tawakal saya bersama dia punya kru hantar sumbangan untuk tolong dia melunaskan baki daripada Tawakal, RM5, 000. Tak payah pinjam, saya bayar kamu sumbangan. Apabila di dalam sedih, production manager bawa dia pergi, bukan seperti yang ditunjukkan pada gambar sebab dia lelah bukan dia jatuh. Saya terkilan sebab kata saya abaikan. Kalau dia hendak minta gaji, itu sedekah, dia boleh terus kepada saya. Tak perlu melalui publisiti seperti saya menganiayai dia. Tak adil bagi saya lah … Tuhan kata memaafkan orang, kita akan banyak rezeki. Saya sentiasa memaafkan banyak orang … Dia bagi tahu kita, biar saya hantar pegawai, saya pun sentiasa di luar negara. Tak ada masalah, dia orang sakit. Sekiranya dia mahu MINTA SEDEKAH, beri tahulah tetapi jangan menganiaya orang lah”

Kenyatan di atas diungkapkan oleh David (sumber : tonton.com.my) sewaktu dihubungi oleh wartawan Melodi melalui telefon dan kenyataan terbabit disiarkan di rancangan hiburan secara langsung terbitan TV3 itu, dua minggu lalu.

Izinkan saya berkongsi sedikit maklumat bersama David dan semua pembaca blog ini. Barangkali dakwaan jutawan terbabit bahawa beliau pernah menghulurkan bantuan kewangan kepada arwah benar biarpun saya tidak melihat buktinya lagi tetapi ketahuilah masih ramai lagi rakyat Malaysia berhati mulia biarpun bukan berstatus jutawan. Mereka tanpa sebarang persoalan dan pertikaian membantu Bob melalui pelbagai kaedah tanpa nama disebut.

Sebilangan hadir ke rumah arwah contohnya memberikan ubat tradisional manakala sebilangan lagi menghulurkan bantuan dalam bentuk wang tunai.

Ingin saya tegaskan di sini, arwah BUKAN PEMINTA SEDEKAH, dia penerima derma ikhlas disumbangkan oleh anggota masyarakat pelbagai bangsa berhati mulia.

Teringat saya kepada kenyataan rakan, Razali Harun sebelum ini.

“Dia (Bob) sebenarnya bukan mementingkan duit sangat bro tetapi jika boleh cuma ingin diziarahi oleh rakan dan kenalan dalam keadaan begini”

Ahli politik mewakili PAS dan Barisan Nasional, ahli SENIMAN, persatuan kebajikan, rakan artis dan ramai lagi sempat singgah menziarahi arwah sebelum dia menghembuskan nafas terakhir.

Benar kata David, barangkali kerana kesibukan tugas, dia sentiasa berada di luar negara, masakan mempunyai masa terluang menziarahi pelakon dan pelawak terlantar sakit.

Itu bukan tanggungjawab dia dan pegawainya jadi mereka tidak boleh dipersalahkan.

“Bang, saya bukan hendak meraih simpati. Bukan desperado. Kalau abang hendak menolong saya, elok kalau iklankan barangan cendera hati saya jual seperti topi dan baju di blog, ” pintanya kepada saya sejak hari pertama saya menulis entri berhubung penderitaannya.

Untuk pengetahuan semua, Bob tidak pernah meminta saya memulis entri berhubung seksa ditempuhnya di blog ini.

Saya menulis entri disebarkan ke seluruh negara itu dan sekaligus memancing perhatian media itu dengan kehendak hati sendiri.

“Bob, sihat dahulu dan kemudian kita bincangkan fasal iklan. Sebenarnya mereka menderma itu peminat awak dan menghargai awak sebagai anak seni. Barangkali, awak pernah membuatkan mereka tertawa sebelum ini. Justeru tidak salah jika mereka membantu sewaktu awak dilanda musibah,” balas saya.

Kita harus ingat, kuasa dan kekayaan, milik Allah. Jika Allah ingin menarik kembali segala rezeki dianugerahkan kepada makhluk bergelar manusia, sekelip mata bakal hilang segalanya tanpa mengira status, bangsa dan agama manusia.

bob kuman

Sewaktu tiba di rumah arwah pada jam 4.33 petang tadi, saya melihat Bob terbaring di atas katil. Jururawat peribadinya, Mohd Farid Hamzah dan pembantunya, Kamer Farhan Kamaludin, 23 tahun, sedang melakukan CPR dengan harapan Bob kembali bernafas.

“Berapa lama sudah melakukan CPR?,” soal saya kepada Farid.

“Lebih kurang dua puluh minit bang,” balas graduan lulusan Kolej Segi juga kru Penyingkap Fakta 666 itu.

Kedua mereka kelihatan penat namun tetap bersilih ganti melakukan CPR.

Farid melihat tepat ke arah saya menggelengkan kepala. Bibir arwah kelihatan berwarna biru gelap dan tubuhnya  langsung tidak menunjukkan sebarang respon positif.

bob kuman

Dia faham maksud gelengan itu. Mereka telah mencuba kaedah terbaik untuk menyelamatkan Bob namun gagal.

Dua kakitangan ambulan dari Hospital Sungai Buloh tiba di rumah kira-kira jam 4.37 petang tadi dan membuat pemeriksaan teliti ke atas tubuh Bob.
bob kuman
bob kuman meninggal

“Tiada denyutan nadi, tiada degupan jantung dan anak mata sudah membesar,” jelas kakitangan hospital itu.

“Elok kalau encik memberitahu isteri abang Bob,” celah Farid.

Farid ternyata bersedih.

“Macam abang saya. Saya mula menjaga abang Bob sejak 17 April lalu sampailah semalam,” bisiknya kepada saya.

bob kuman

bob kuman meninggal

Isteri arwah, Norma Othman, 29 tahun, berasal dari Mukah, Sarawak, dinikahinya pada 8 April lalu mengalirkan airmata sebaik dimaklumkan berhubung pemergian suaminya.

Untuk pengetahuan semua, Norma dan arwah berkongsi tarikh lahir sama, 15 April. Lantas saya menyedekahkan Al-Fatihah pertama buat arwah sebelum jenazah ditutup menggunakan kain.

bob kuman

Sewaktu dua kakitangan hospital bergerak keluar dari bilik, saya terpandang dua topi keledar mainan diletakkan di atas almari berhampiran katil arwah.

bob kuman

Biarpun berat tubuhnya sewaktu hidup dilaporkan melebihi 200 kilogram, di hatinya tersemat sifat anak kecil, menggemari permainan sebegitu barangkali untuk menghiburkan sanubarinya ketika terluka berikutan sifat beberapa manusia sebelum ini menjadi kenalannya.

Untuk rekod, topi terbabit mempunyai pembesar suara di bahagian dalam. Jika pengguna bercakap sewaktu memakai topi itu, suaranya bertukar menjadi besar seperti suara robot.

Untuk rekod, jenazah Bob dimandi dan disembahyangkan di Masjid Kota Damansara, Petaling Jaya, Selangor sebelum dibawa ke rumah  keluarga arwah di 1763  Kampung Sega Tengah, 71200 Rantau Negeri Sembilan.

“Jenazah akan dikebumikan di tanah perkuburan Kampung Sega Tengah ini, jam 10 pagi esok (4/5). Kami sampai tadi kira-kira jam 11.35 malam,” lapor Azayusrin.

 

2:00 PM | 5 comments | Read More

Gambar Dan Video Skandal Seks Azmin Ali ?

video seks azmin ali, azmin ali, gambar seks azmin ali,isu video lucah azmin ali


Belum lagi reda isu Bersih 3.0, satu lagi helah politik kotor dimainkan dengan penyebaran video lucah yang didakwa sebagai Naib Presiden PKR iaitu Azmin Ali. Video ini pertama kalinya disebarkan oleh laman blog Papagomo namun pihak berkuasa hanya bertindak "tutup mata dan diam" dengan pendedahan tersebut kerana ia mungkin membawa kebaikan kepada mereka untuk PRU 13 nanti.

Skandal Azmin Ali (Gambar) Video Skandal Seks Azmin Ali?
Muka hadapan akhbar Kosmo 2 Mei 2012

Laman media, blog blog politik malah Utusan Malaysia dan TV3 sendiri pantas menghebahkan video yang tidak diketahui kesahihannya ini.

Azmin Ali dalam satu kenyataannya berkata :

“Fitnah ini memaparkan seorang lelaki yang mereka tohmah sebagai saya bersama seorang wanita di dalam tandas.
“Saya menafikan sekeras-kerasnya fitnah tersebut. Ianya adalah fitnah ulangan menggunakan modus operandi yang sama yang digunakan terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim,” katanya dalam satu kenyataan.
“Namun Umno masih mengulangi fitnah kejam tersebut sepanjang 14 tahun ini walaupun bukti sudah jelas lagi nyata bahawa tuduhan mereka terhadap saya dan keluarga merupakan pembohongan semata-mata,” katanya. (sumber : Malaysiakini)

Beberapa siri video dan gambar akan terus didedahkan sedikit demi sedikit seperti apa yang berlaku kepada Anwar Ibrahim sebelum ini. Ia akan menjadi tontonan umum sehingga PRU 13 selesai. Sepertinya video lucah sudah menjadi sesuatu yang biasa untuk tontonan umum. Mana pihak berkuasa ?

Gambar Azmin Ali (Gambar) Video Skandal Seks Azmin Ali?

Muka hadapan Utusan Malaysia 2 Mei 2012

Gambar Dan Video Skandal Seks Azm

Laporan Buletin Utama TV3

Utusan , Kosmo dan TV3 tak seharusnya menyiarkan "barang panas" tersebut dikhalayak umum kerana tida bersesuaian dengan norma masyarakat malaysia , apatah lagi jika anak anak kecil melihatnya. Sangat tidak sesuai.Dan kepada penyebar, mengapa tidak digunakan medium yang lebih baik . Terus gunakan saluran undang undang yang ada kan lebih sesuai.

Politik Malaysia nampaknya sudah semakin jijik dengan isu sebegini mula dimainkan semula. Jika benar pemimpin tersebut terlibat dengan kesalahan moral melibatkan seks bebas, teruslah gunakan saluran yang betul . Jangan dimainkan isu tersebut untuk kepentingan politik masing masing dan menjadikan ia sebagai satu bahan untuk menarik dan mengelirukan rakyat sebagai pengundi. Rakyat sekarang dah cerdik pandai. Bijak menilai mana baik dan buruk.

9:59 AM | 0 comments | Read More

Koleksi Gambar Pernikahan Scha Dan Awal Ashaari

gambar kahwin scha dan awal, gambar nikah scha dan awal ashaari, scha alyahya dan awal ashaari, majlis pernikahan scha dan awal, gambar scha dan awal ashaari diijabkabul,pernikahan scha dan awal,gambar perkahwinan awal ashari, video pernikahan awal dan scha, scha dan awal kahwin

Scha Al Yahya Kini Sah Isteri Awal Ashaari

Dengan   sekali lafaz, pelakon comel Sharifah Nor Azean Syed Mahadzir Al-Yahya, yang lebih dikenali sebagai Scha Al-Yahya (29) bersama pasangan mempelainya personaliti tv, Ahmad Awaluddin Bin Ashaari, alebih glamour dengan Awal Ashaari (31) sah menjadi pasangan suami isteri dalam sebuah majlis pernikahan yang berlangsung di Pullman Putrajaya Lakeside, tepat jam 9:17 malam tadi berserta mas kahwin berjumlah RM2050 tunai.

Pasangan mempelai ini telah diijabkabulkan oleh bapa pengantin perempuan sambil disaksikan oleh Jurunikah Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan, Ustaz Mohd Salman Bin Yusof. Majlis tersebut dihadiri kira-kira 250 jemputan terdiri daripada kaum keluarga terdekat  kedua pasangan pengantin ini selain wakil dari pihak media.

Majlis dimulakan tepat pada pukul 8:40pm dengan upacara ceramah berkaitan rumah tangga yang diberikan oleh jurunikah. Scha tampak sangat anggun mengenakan busana baju kurung moden berwarna putih manakala Awal bergitu segak mengenakan baju Melayu moden. Kedua-dua pasangan ini mengenakan rekaan Saiful Bahri.

9 dulang daripada pihak perempuan berupa sirih junjung dan bunga rampai, senaskah Al-Quran, sebuah Mac Book, dompet jenama Bottega Veneta, kasut Hermes, seutas jam tangan Cartier, sehelai baju melayu, coklat dan kek. 7 dulang daripada pihak lelaki pula berupa set barang kemas Lazard Diamonds, sirih junjung dan bunga rampai, senaskah Al-Quran, sehelai pakaian, kasut berjenama Christian Louboution, beg tangan jenama Dior dan manisan kurma beserta kek. Namun, pasangan ini enggan mendedahkan jumlah wang hantaran.

Seterusnya hari Ahad ini pula berlangsungnya majlis resepsi di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) dengan anggaran jemputan lebih kurang 1500 tetamu.

Artikel oleh Forblogger.net


KOLEKSI GAMBAR PERNIKAHAN AWAL DAN SCHA

MAJLIS BERNINAI

MAJLIS PERNIKAHAN

image

image

image

image

sumber : Rotikaya dan diupload semula di BlogHafizRahman

12:22 AM | 1 comments | Read More

30 Perkara Yang Wanita Tidak Beritahu Lelaki

Written By Hafiz Rahman on Thursday, May 03, 2012 | 8:30 PM

image

Wanita terbukti lebih memendam perasaan berbanding lelaki yang lebih suka berterus terang dalam apa sahaja perkara terutamanya persoalan cinta dan hati. Wanita lebih berhati hati dalam meluahkan sesuatu kerana mungkin mereka tidak mahu disakiti atau dilukai sekiranga tersilap langkah dan terlepas cakap. Entry ini sangat sesuai bagi seorang lelaki yang ingin mengenali seseorang wanita tentang apa sebenarnya seorang wanbita mahukan tetapi tidak diberitahu.

30 perkara yang wanita tidak beritahu pada lelaki...


1. Bila seorang wanita mengatakan dia sedang bersedih tetapi dia tidak menitiskan airmata, itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.


2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.


3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).


4. Sekiranya seorang wanita jatuh cinta dengan seorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.


5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!


6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.


7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati, tolak cintanya dengan lembut, jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan, dia akan lakukan apa saja.


8. Sekiranya seorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya, biarkan dia untuk seketika. Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia seorang kawan, cubalah tegur dia perlahan-lahan.


9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa. Muzik, puisi, lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.


10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni langsung tak berguna.


11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.


12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif, misalnya menghubunginya melalui telefon, si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat, tetapi sebaik saja ganggang diletakkan, dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit, semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.


13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita. Jadi jangan senyum sebarangan.


14. Jika kamu menyukai sorang wanita, cubalah mulakan dengan persahabatan. Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.


15. Jika seorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar, tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.


16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu, teruskan usahamu untuk memikatnya.


17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya. Tanya dia sendiri!!


18. Selepas seorang gadis jatuh cinta, dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.


19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis, cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.


20. Bila setiap kali gambar kelas keluar, benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya, kemudian barulah dirinya sendiri.


21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!


22. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.


23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.


24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang lebih cantik.


25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.


26. Semua wanita mahukan seorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..


27. Senjata wanita adalah airmata!!


28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya (hadiah, bunga atau sekadar kad ucapan romantis). Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati. Dengan ini dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.


29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.

So, kalau nak memikat wanita pandai-pandailah...


30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.

Entry ini adalah entry yang diambil dari profile facebook kawan aku dan tidak diketahui asal usul atau sumber asalnya. Jadi jika anda tahu sumber asalnya sila drop comment ye

8:30 PM | 0 comments | Read More

Bob Kuman Meninggal Dunia Jam 4.38 Petang 3 Mei 2012

Pelawak dan pelakon dikenali ramai, Bob Kuman atau nama sebenarnya Husni Mohd Rawi telah disahkan meninggal dunia di kediamannya di Seksyen 11 , Kota Damansara jam 4.38 petang sebentar tadi . Berita ini telah disahkan sendiri oleh rakan beliau iaitu Mazidul Akmal Sidik melalui facebooknya sebentar tadi .

image

Beberapa minggu yang lalu, kisah penderitaan Bob Kuman mendapat liputan media meluas apabila Maziduk Akmal Sidik sendiri mendedahkan tentang kesusahan Bob yag menanggung penderitaan selepas sakit . Dan beberapa hari selepas itu, ada pihak tidak bertanggungjawab yang menyebarkan berita kematian Bob di Twitter tetapi dinafikan sendiri oleh beliau dan beliau berasa sangat terkilan dengan berita tersebut. Namun , hari inii, Allah lebih menyayangi beliau . Bob Kuman telah pergi meninggalkan dunia seni Malaysia dan kehilangan akan dirasai kerana Bob sememangnya seorang pelakon dan pelawak yang sangat disenangi oleh semua lapisan masyarakat dengan lawak lawak yang spontan.

image

Semoga roh Allahyarham ditempatkan bersama sama orang orang beriman dan beramal soleh. InsyaAllah. AL FATIHAH untuk arwah .

سْمِ اللَّهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

﴿١﴾ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ ﴿٢﴾ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ ﴿٣﴾ مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ ﴿٤﴾ إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ ﴿٥﴾ اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِيمَ ﴿٦﴾ صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلَا الضَّالِّينَ


آمِّينَ ﴾ آمِّيْنَ..آمِّيْنَ..آمِّيْنَ.. يَا رَبَّ الْعَالَمِيْنَ

6:00 PM | 0 comments | Read More

Gambar Banjir Kilat Landa Kuala Lumpur Dan lembah Klang 2 Mei 2012

Hujan lebat petang semalam yang melanda sekitar Selangor menyebabkan beberapa kawasan di KL dan Klang dilanda banjir kilat yang teruk . Jabatan Meteorologi juga ada mengeluarkan amaran hujan lebat dan ribut petir yang akan melanda beberapa kawasan di seluruh Malaysia. Aku sendiri di UiTM Shah Alam semalam memang lencun dalam perjalanan balik dari kelas petang. Dalam UiTM sendiri ada beberapa kawasan yang dilanda banjir kilat sampai jalan terpaksa ditutup dan dilencongkan ke jalan lain. Memang sangat lebat dan sangat dahsyat hujan semalam dengan guruh dan kilay yang tak henti henti. Kalau ada yang perasan, malam sebelumnya, memang sangat panas sampaikan pukul 3 pagi aku rasa macam 12 tengahari.

Berikut adalah beberapa gambar banjir kilat yang melanda sekitar KL dan Lembah Klang.

SUMBER : forblogger.net

2:47 PM | 0 comments | Read More

Pokok Tumbang Membengkok Elak Terkena Kereta Ustaz

Kisah ini mengenai seorang wali keturunan Bani Mu’awiyah yang kini hidup sebagai orang biasa, mengajar di sekolah Islam biasa di London, mengalami kejadian yang menakjubkan.
Ustaz itu mempunyai sebuah rumah biasa, dan berkereta ke sekolah. Kereta itu pula dah tua, dan dia tak dapat beli kereta baru walaupun gajinya lebih dari cukup untuk duit muka kereta. Kereta sana murah, kan. Tapi dia kata, kekayaan yang dia ada bukan milik dia seorang. Selain keenakan kereta baru, dia letak prioriti duit itu pada tempat lain. So, dia lebihkan derma daripada tukar kereta. Tak macam orang kita, kan.

Satu hari berlaku ribut taufan di perkampungan beliau, dan sebatang pokok telah tumbang di laman depan rumahnya. Dia sangka anjung rumah dia akan rosak, apatah lagi keretanya. Namun, dalam curiosity tu, dia tetap reda kalau jadi apa-apa. Apabila dia keluar dan melihat apa yang terjadi, dia tak percaya. Anjung rumahnya tak rosak, dan keretanya seolah-olah ‘diselamatkan’ oleh malaikat.

Batang pokok itu membengkok agar tidak mengenai bahagian belakang kereta beliau. Kelihatan dalam gambar beliau cerita sepatutnya trajektori pokok itu akan hempap keretanya, dan batang pokok itu seingat dia lurus. Kalau tak silap lah, katanya. Tapi dah tumbang jadi bengkok.

sumber : Helmifaiz

2:32 PM | 2 comments | Read More

Labels

TERKINI (175) ARTIS (116) TIPS BERGUNA UNTUK ANDA (85) DEDAH (74) FACT (71) DIARY (69) politik (69) INFO (66) Video (65) BERITA SUKAN (63) GOSIP TERKINI (44) HIBURAN (44) RENUNGAN (38) DESIGN (35) BLOG REVIEW (33) PRODUCT REVIEW (32) PENDIDIKAN (29) PANDUAN (28) tutorial (27) MAKLUMAN (26) TIPS BLOGGING (21) EVENT (20) Gadget (17) AGAMA (15) PERMOHONAN (15) HEADER DESIGN (12) CINTA (11) STATISTIK BLOG (6) SITEMAP (1)