Home » , , » (One Click Install) Tutorial Kembalikan Facebook Chat Versi Lama

(One Click Install) Tutorial Kembalikan Facebook Chat Versi Lama

Written By HAZRIL HAFIZ on Wednesday, August 03, 2011 | 6:23 AM

Ramai yang complaint dengan version chat facebook yang baru yang menyusahkan dan mengannoyyingkkan kehidupan seharian di facebook. Kadang kadang manusia susah nak terima benda baru terutamanya kalau dah sangat terbiasa dengan benda lama yang menyeronokkan dan mudah digunakan.

Ramai yang request untuk tutorial ni sebab katanya version laa chat lebih mudah dan user friendly. Aku rasa benda yang sama sebab facebook chat yang lama lebih mudah untuk cari rakan rakan yang sedang online . Kita teruskan dengann tutorial lengkap kembalikan facebook chat versi lama.

BAGI PENGGUNA GOOGLE CROME

 

untuk pengguna Google Chrome, cuma perlu install plug in yang mudah untuk transform kepada version lama. Buka google crome anda dan klik button install dibawah : (script js disediakan oleh Enzyme)

image

Selepas install sila restart Google Chrome dan chatbox akan bertukar kepada version lama.

Version: 2.0.5

License: GPL3+ (http://www.gnu.org/copyleft/gpl.html)

BAGI PENGGUNA MOZILA FIREFOX

Anda boleh menggunakan addons  Greasemonkey 0.9.7 yang disediakan oleh Anthony Lieuallen, Aaron Boodman, dan  Johan Sundström

Sila klik button install di bawah :

image

Selepas install sila restart Mozilla Firefox dan chatbox akan bertukar kepada version lama

Source Code License  MIT/X11 License

 

#Sekian untuk tutorial kali ni. Kalau ada apa apa masalah boleh bertanya di ruangan komen. Kalau suka boleh la like button facebook untuk kongsi kongsi dengan member =)

Kongsi Cerita Ini Bersama Rakan

1 comment

August 3, 2011 at 3:19 PM

dah try untuk versi firefox. tak jadi pun?

Post a Comment

Kindly Leave Your Comment Here..=)

Labels

TERKINI (173) ARTIS (116) TIPS BERGUNA UNTUK ANDA (85) DEDAH (74) FACT (70) DIARY (69) politik (69) INFO (66) Video (65) BERITA SUKAN (63) GOSIP TERKINI (44) HIBURAN (44) RENUNGAN (38) DESIGN (35) BLOG REVIEW (33) PRODUCT REVIEW (32) PENDIDIKAN (29) PANDUAN (28) tutorial (27) MAKLUMAN (26) TIPS BLOGGING (21) EVENT (20) Gadget (17) AGAMA (15) PERMOHONAN (15) HEADER DESIGN (12) CINTA (11) STATISTIK BLOG (6) SITEMAP (1)