Home » , » Tutorial Lengkap Cara Buang / Hide Facebook Timeline

Tutorial Lengkap Cara Buang / Hide Facebook Timeline

Written By HAZRIL HAFIZ on Friday, April 06, 2012 | 11:36 AM

cara buang timeline,tutorial buang facebook timeline, cara buang facebook timeline, cara hide facebook timeline, macammana nak buang facebook timeline,

Facebook timeline adalah satu invention oleh facebook yang kurang disenangi oleh segelintir pengguna facebook kerana katanya ia menyusahkan dan agak menyerabutkan mata kerana ia memaparkan news di sebelah kanan dan kiri. Itu kata segelintir mereka . Tapi bagi aku, rasanya tak ada efek sangat pun . Kadang kadang orang tak boleh terima benda baru sebab dah terlalu biasa dengan benda lama. Tapi lama lama biasa la kan dengan benda baru. Kalau tak ada invention dan perubahan, macammana nak maju ke hadapan. Betul tak?

Ok harini aku nak bagi tutorial dan cara untuk hide facebook timeline di profile anda yang sudah bertukar menjadi sistem Timeline. Tutorial ini cuma berkesan untuk memaparkan facebook menggunakan profile lama kepada diri anda sahaja . Maknanya jika kawan kawan anda view profile, ia masih timeline. Apps ini cuma berkesan menggunakan komputer anda sahaja. So jangan nak syok sangat update status “Yeayyy berjaya hack dan tukar facebook timeline kepada yang lama”. Sesungguhnya status tersebut mampu membuatkan anda malu sampai mati dan bakal menjadi bahan ketawa sepanjang zaman oleh rakan rakan anda.

Application ini dinamakan Facebook Timeline Remover. bagaimana untuk hide time line? Jom ikut langkah langkah dibawah :

LANGKAH 1 :

Download dan install extension ini mengikut jenis browser yang anda gunakan. Klik pada ikon jenis browser dibawah untuk download.

LANGKAH 2 :

Savekan file yang didownload tadi

image

LANGKAH 3 :

install dan enablekan extension tersebut.

image

LANGKAH 4 :

Refresh facebook anda dan ia akan kembali kepada profile lama.

**IKON facebook timeline remover akan muncul disebelah kanan atas browser anda. Anda boleh enable atau disable pada bila bila masa yang anda mahukan.

****sebarang pertanyaan boleh diajukan di bahagian komen atau terus ke Page Rasmi BlogHafizRahman

LEBIH BANYAK TUTORIAL MUDAH DAN SENANG UNTUK ANDA. KLIK BANNER DIBAWAH

 

Kongsi Cerita Ini Bersama Rakan

7 comments

April 6, 2012 at 12:37 PM

mmg x suke pn timeline tp layan kn je..
haha

April 7, 2012 at 9:57 PM

thengs :) menjadi ,

April 7, 2012 at 9:58 PM

thengs , berhasil :)

danish
April 9, 2012 at 1:11 AM

xboleh pon. sya dh try byk kali dh. tq

Anonymous
May 27, 2012 at 10:07 AM

thnks ats tips y amat berkesan ;)

Anonymous
June 19, 2012 at 5:04 PM

sangat function, thanks bro!

Anonymous
August 17, 2012 at 9:24 AM

nwebsite protection sye telah mngesan keylogger dan spyware dalam applikasi ni. bila try download jer, automatic website trus diblock can ada log mengatakan spyware dan keylogger yg terkandung dlm applikasi ni.

Post a Comment

Kindly Leave Your Comment Here..=)

Labels

TERKINI (173) ARTIS (116) TIPS BERGUNA UNTUK ANDA (85) DEDAH (74) FACT (70) DIARY (69) politik (69) INFO (66) Video (65) BERITA SUKAN (63) GOSIP TERKINI (44) HIBURAN (44) RENUNGAN (38) DESIGN (35) BLOG REVIEW (33) PRODUCT REVIEW (32) PENDIDIKAN (29) PANDUAN (28) tutorial (27) MAKLUMAN (26) TIPS BLOGGING (21) EVENT (20) Gadget (17) AGAMA (15) PERMOHONAN (15) HEADER DESIGN (12) CINTA (11) STATISTIK BLOG (6) SITEMAP (1)