Showing posts with label EDISI JEJAK FRESH BLOG. Show all posts
Showing posts with label EDISI JEJAK FRESH BLOG. Show all posts

EDISI JEJAK FRESH BLOG :: RedBoy Blogger

Written By HAZRIL HAFIZ on Wednesday, July 21, 2010 | 10:25 PM





rasanya dah lama aku xbuat jejak menjejak rakan2 blogger yang bru nie....maaf sbb xcmpt..ok hari nie aku nak menjejak blog rakan aku yang selalu komen entry2 aku...thanx bro....blogger tersebut adalah 


RedBoy Blogger ©


nama blog ala2 REDMUMMY=)...

 blog yang sangat menarik dengan warna yang menarik dan segala2nya tersusun rapi=

sebenarnya aku segan untuk buat review blog dia sbb aku rasa dia seorang blogger popular yang lebioh popular dari aku...ehh popular ke aku???perasannnnn!!!




tapi xpe la...disebabkan beliau request suruh aku buat so aku buat jgk...

****sangat tertarik dengan blog dia sbb cepat load...mybe sbb semua widget dihidekan n bila klik baru keluar....so xnampak semak sangat....sesuatu yang boleh diambil sebagai idea untuk blog anda yang lain....((nnt ajar ek cmne nak buat tue))haha

RedBoy merupakan seorang blogger yang sangat rajin berblogwalking dan komen di entry2 sahabat bogger yang lain...thats why entry2 dia pown banyak komen..berpuluh dan beratus...syabas beteee!!

kepada anda ...jom kita ramai2 sergah/terjah/serang/lepak di blog RedBoy


kepada anda yang nak blog anda turut dijejak....boleh tinggalkan link di sini

10:25 PM | 0 comments | Read More

EDISI JEJAK FRESH BLOG-->>khas untuk blogger newbie

Written By HAZRIL HAFIZ on Monday, July 12, 2010 | 12:51 PM

rasanya dah lama aku xbuat segmen nie...last buat pown dalam entry 

dalam bulan 5 macam tue aku buat entry tue.......firstly aku nk memohon maaf kepada rkan2 yang tggalkan komen n minta blog mereka turut di jejak oleh aku...the problem is...komen2 dalam  entry tersebut kesemuanya telah hilang n cannot be recovered...damn freaking sad bout that!!=((...minta maaf...so kepada sesapa ,blogger yang fresh2..yang baru nk berkenal-kenalan dengan dunia blogging...boleh tinggalkan link anda disini supaya senang untuk aku buat Review tentang blog anda....

mybe blog aku pown xramai visitor yang datang...blog hampeh cam nie mane ade orang nak datang kan..tapi xpe...aku sekadar nak membantu rakan2 yang baru...sebaba ape.???sebabnya...blogger2 baru akan lebih rasa dihargai kalaw ada rakan2 blogger lain yang buat review atau masukkan link mereka dalam entry...situasi nie akan jadi lebih best kalaw blogger2 otai or yang dah popular...masukkan link blog newbie untuk bantu menambah jumlah visitor ke dalam blog yang baru tersebut....

the last thing is...kepada sesape yang nk aku review blog dia...boleh tggalkan link di sini...tetapi dengan satu syarat....kalaw setakat datang sekali pastue tggal link n xdatang dah...aku xakan buat review...so follow up denagn blog ini dan tinggalkan komen2 bernas anda supaya senang aku nk kenal =))))))....

stay tuned for more info n tips from 

HaFizRahMaN.com



12:51 PM | 2 comments | Read More

EDISI JEJAK FRESH BLOG!!MAMA NAJLAA PUNYA!!

Written By HAZRIL HAFIZ on Friday, May 14, 2010 | 9:56 AM

ok dah byk ari xbuat edisi jejak nie sbb buzzy dengn kerja2 yg xciap lagi...tp aku gagahkan jugk sbb memenuhi permintaan orang...xbaik xtunaikan apa yg orang nk kn???kita kna hargai setiap vizitor di blog kita..
.
ok blogger hari nie ada lah....jeng3x    MAMA NAJLAA PUNYA
.
.blog yg dimulakan dengan header gambar seorang anak kecil yg comel..bernama Nurul Ain Najlaa..anak mama najla la...ee comel la....then lepas tue ada lappy dengn gmbr berdua bersama budak comel tadi lagi=)sambil diperhatikan oleh seekor ape tah..=)
.
.in overall blog mama najla nie sgt cntik...but aku akan berikan jgk komen membina disini...untuk kebaikan bersama
my comment on mama najla blog is :

  1. terlalu byk benda di atas sebelum post...kebanyakan visitor lebih suka bila bukak je blog...nmpk da latest post...
  2. regarding commment yg no 1 tadi..kurangkn widget di atas...mgkin boleh dipindahkan ke sidebar =)
  3. mgkin boleh dibesarkan lagi width blog...macm kecil je kat tgh..ditepi2 tue masih ada byk ruang....maximizekan penggunaan ruang..widgetindex boleh di adjust width...
  4. shoutbox terlalu ke bawah...klw boleh naikkan ke atas ckit=)klik tips  shoutbox 
  5. better widget follower dengan shoubox tue dekatkan...atas bawah pn xpe...sbb lepas follow selalunya visitor akan tinggalkan mesej untuk bagitaw dia da follow=)...so menyenangkan visitor ...xpayah scroll2 dah
itu je nk komen...klw bayk2 nnt tkut byk plk yg salah cakap=)

so cepat peg sana...macam2 anda leh dpt dari blog  


**so kepada sesape yg freshy..n rasa nk di terjah oleh aku yg freshy jgk nie...senang je...tggalkan komen ..follow my blog ..jgn lupa link back my blog=)n tggalkan link anda=).anda juga akan di link =)
9:56 AM | 8 comments | Read More

EDISI JEJAK FRESH BLOG!!belogbagus!!

Written By HAZRIL HAFIZ on Friday, May 07, 2010 | 11:06 AM

kali nie fresh blog yang akan aku terjah dan komen atas permintaan tuan tanaha adalah 



dengan tagtlione Bagus Sangat La Tu..penulis blog nie mula berblog pada bulan March tahun nie..masih baru dan fresh tapi kreatif dengan idea2 bernas..entry pertama adalah Permulaan Bagus..

penulis blog yg menulis blog untuk berkongsi apa2 jenis maklumat yg bagus dan berguna untuk semua ..bagus nie..banyak meletakkan gambar untuk dikongsi dalam entry...yela...ada org ckp pic lebih banyk menceritakan sesuatu...kita tgk gmbr..kita dah faham=)

sgt2 bagus ..even baru start dalam 2 bulan cam tue tapi follower setakat entry nie ditulis dah mencecah 178 orang..kalah aku,....haha

komen untuk blog nie
  1. facebook fan page tue knape besar??shoutbox kecil sgt...adjust bgi sama besar..lagi cantik=)
  2. linkwithin tue cam skit je..sbb ruang masih banyk kat tepi tue...manfaatkan setiap ruang yang ada
  3. klw ada header yg kita buat sendiri lagi bermakna...tu mnunjukkan identiti kita=) 
  4. shoutbox tu klw diedit n bagi matching dengan colour template blog...lagi cantik=)
  5. blog sgt simple...ok je klw anda mmg jenis yan g suka simple2..tapi klw nk bagi cantik lagi...tmbh la widget2 yg cantik tapi xmemberatkan blog ..keep it up bro...teruskan usaha 


so jom ramai2 kita jejak blog yang bagus nie....http://belogbagus.blogspot.com/

***ntah berapa kali aku sebut bagus..=)

**so kepada sesape yg freshy..n rasa nk di terjah oleh aku yg freshy jgk nie...senang je...tggalkan komen ..follow my blog ..jgn lupa link back my blog=)n tggalkan link anda=)
11:06 AM | 2 comments | Read More

EDISI JEJAK FRESH BLOG!!♥ kasih suci ♥!!

Written By HAZRIL HAFIZ on Thursday, May 06, 2010 | 10:30 PM

ok...pada kali nie aku akn buat edisi jejak FRESH BLOG..term sendiri yang aku reka.....kenapa aku xguna blogger newbie??xmaw la..aku lebih selesa pggil blogger fresh..sbb bila kita fresh kita akn segar dan boleh kluarkan lbh byk input berguna..klw newbie tue mksudnya  "slang term for a newcomer or somebody inexperienced in any profession or activity"inexperienced??xla...smua blogger2 nie ada pngalaman hidup masing2,,,smua blogger adlh orang yg hebat=)..aku taw aku pown blogger baru ...tapi xsalah kn kita sama2 naikkan kawan2 kita punya blog...naikkan trafik...
.
ok blogger bertuah pertama adalah ......................

blogger ♥ kasih suci ♥

aku sgt tertarik dengn nick name blog nie...melambangkan kasih dan syg...kesucian kasih seseorang...yang pastinya...blogger nie mct seorang yg penyayang=)

...sebuah blog yang baru dibuat tahun nie...awal tahun...bulan 2 macam tue..klw ikutkan blog kasih suci nie...entry pertama adlah aku pasrah...

ok..komen aku buat blog nie....
  1.  klw boleh wat header sendiri...itu menunjukkan identiti kita sendiri=)
  2. kalaw boleh letak poll tue dibawah pn xpe...tapi klw penting bagi kasih suci..xpe la..kekalkan...but my recommendation is kebawahkan n utamakan yg lebih penting di atas=)
  3. shoutbox tue ke ataskan sedikit...sbb shoutbox sgt penting..=)klik tips shoutbox...ada cerita pasal shoutbox...
  4. klw ikut sy...better widget follower dengan shoubox tue dekatkan...atas bawah pn xpe...sbb lepas follow selalunya visitor akan tinggalkan mesej untuk bagitaw dia da follow=)...so menyenangkan visitor ...xpayah scroll2 dah
  5. template terlalu kecil...banyak lagi ruang di kiri dan kanan...manfaatkan...klw nk lebih ok...guna template 3 column=)ataw template 2 column yg lebar.
itu je pendapat yg boleh diberi...overall blog nie sgt2 bes=)rajin2 la berkunjung ke sana...


**so kepada sesape yg freshy..n rasa nk di terjah oleh aku yg freshy jgk nie...senang je...tggalkan komen ..follow my blog ..jgn lupa link back my blog=)n tggalkan link anda=)
10:30 PM | 14 comments | Read More

Labels

TERKINI (173) ARTIS (116) TIPS BERGUNA UNTUK ANDA (85) DEDAH (74) FACT (70) DIARY (69) politik (69) INFO (66) Video (65) BERITA SUKAN (63) GOSIP TERKINI (44) HIBURAN (44) RENUNGAN (38) DESIGN (35) BLOG REVIEW (33) PRODUCT REVIEW (32) PENDIDIKAN (29) PANDUAN (28) tutorial (27) MAKLUMAN (26) TIPS BLOGGING (21) EVENT (20) Gadget (17) AGAMA (15) PERMOHONAN (15) HEADER DESIGN (12) CINTA (11) STATISTIK BLOG (6) SITEMAP (1)