Keputusan Kes Liwat Anwar Ibrahim

Written By HAZRIL HAFIZ on Monday, January 09, 2012 | 9:00 AM

KEPUTUSAN MAHKAMAH KES LIWAT DATO SRI ANWAR IBRAHIM 2011

STATUS : DIBEBASKAN (TAK BERSALAH)

Logo kes Anwar

KUALA LUMPUR - Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim bebas daripada tuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd Saiful Bukhari Azlan di sebuah kondominium, empat tahun lalu.

Mahkamah memutuskan demikian selepas mendapati wujudnya elemen tiada integriti dalam sampel DNA.
Keputusan itu disambut dengan sorakan oleh lebih 6,000 penyokongnya yang membanjiri parkir Kompleks Mahkamah Jalan  Duta di sini.
Keputusan diumumkan sekitar 9.21 pagi.
Terdahulu dengan memakai baju biru dan seluar hitam, Anwar memasuki bilik perbicaraan mahkamah yang penuh sesak diiringi isteri Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan anak-anak kira-kira jam 8.50 pagi.
Anwar, 64, dituduh meliwat bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan, 26, di sebuah unit di Kondominium Desa Damansara, Bukit Damansara di sini antara 3.10 hingga 4.30 petang pada 26 Jun 2008.
Dia didakwa di bawah Seksyen 377B Kanun Kesesakaan yang membawa hukuman penjara 20 tahun dan sebatan jika sabit kesalahan.
Ruang mahkamah dipenuhi anggota keluarga Anwar dan beberapa anggota Parlimen, dan para wartawan tempatan serta asing.

Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah ketika menyampaikan keputusannya menegaskan mahkamah tidak dapat memastikan 100 peratus integriti sampel DNA tidak terusik.
"Tidak ada bukti yang menyokong keterangan Saiful.
“Oleh kerana ini adalah jenayah seksual, mahkamah keberatan untuk menyabitkan hanya berdasarkan keterangan Saiful. Tertuduh oleh itu, dibebas dan dilepaskan,” katanya ketika membacakan penghakiman.
Saiful tidak ada di mahkamah hari ini.

Anwar tersenyum semasa keputusan itu dibacakan dalam mahkamah yang penuh sesak manakala anggota keluarganya kelihatan berpelukan sambil ada yang menitiskan air mata.
Dalam pada itu, peguam utama Anwar, Karpal Singh berkata, keputusan hari ini adalah berdasarkan merit dan pendakwa tidak harus mengemukakan rayuan.
"Ia satu kemenangan yang baik bagi Anwar," kata beliau yang juga Pengerusi DAP.
Ini adalah kes liwat kedua melibatkan Ketua Umum Pakatan Rakyat ini selepas didapati bersalah dan dihukum penjara sembilan tahun pada Ogos 2000 kerana meliwat pemandu isterinya, Azizan Abu Bakar.
Bagaimanapun, empat tahun selepas itu, beliau dibebaskan oleh Mahkamah Persekutuan.
Sementara itu, pihak pendakwaan yang diketuai Peguam Cara Negara II, Datuk Mohamed Yusuf Zainal Abiden berkata, mereka belum memutuskan sama ada akan membuat rayuan terhadap keputusan tersebut.
“Kami belum buat keputusan. Kami akan berbincang,” katanya lagi.
Beliau berkata, mereka mempunyai 14 hari untuk mengemukakan rayuan.

image

boleh baca entry berkaitan sebelum ini :

Video Ucapan Terakhir Keluarga Anwar Ibrahim Sebelum Keputusan Diumum

kenapa ek agak agaknya Saiful tak hadir?

9:00 AM | 0 comments | Read More

Video Ucapan Terakhir Keluarga Anwar Ibrahim Sebelum Keputusan Diumum

imageRasanya most of us dah tahu yang harini satu lagi sejarah politik tanah air akan tercipta dimana keputusan mahkamah akan menentukan sama ada Dato Sri Anwar Ibrahim akan didapati bersalah atau tidak dalam kes liwat untuk kali kedua. Yaa ini tuduhan dalam tempoh kedua untuk beliau . Kita tak tahu sama ada kes ini betul ataupun tidak TAPI, if u logically and reasonably think of it. Memang kes ni langsung TAK LOGIK DAN TAK MASUK AKAL dan menampakkan mereka yang berkuasa menggunakan sepenuh kuasa untuk menjatuhkan karier Anwar Ibrahim sebelum pilihanraya ke 13. Cuba fikir, kenapa 2012 adalah masanya untuk umumkan keputusan ini . Hanya tinggal sebulan dua lagi ja before pilihanraya .

Aku tidaklah menyokong sangat DSAI ni mostly. Tapi kita berpihak kepada apa yang kita rasa lebih benar dan bagi aku, dengan umur aku yang dah 22tahun ni, aku rasa aku sendiri boleh berfikir apa yang terbaik, apa yang betul dan apa yang tak betul. Aku benci betul bila ada orang cakap “Belajar kat sekolah kerajaan , nak lawan kerajaan pulak “ NO !! Its not about menghargai jasa. Its about something we believe . Even kalau Kerajaan cap ayam memerintah pun , mereka still kena bagi duit untuk rakyat belajar. Not masa BN memerintah ja ada pendidikan. Im 22 and I have right for my country. Politik dari kedua dua belah pihak selalu mencanangkan mereka adalah terbaik untuk memimpin. Tapi kita sebagai pengundim kena berfikir selogiknya siapa lebih layak .

Keputusan mahkamah hari ini mungkin adalah keputusan paling getir dan susah untuk dibuat. Jika benar ia bermotifkan politik (macam kita tak tahu kan mahkamah sekarang pun dah ada “influence” dari mereka yang memerintah) pastinya sukar untuk keputusan dibuat. Kalau DSAI lepas, PRU 13 BN susah. Kalau DSAI kena , Rakyat akan bangkit pada PRU 13. Diluah mati mak diluah mati bapak. Keluar mulut singa, masuk mulut buaya. Apa yang mengejutkan ialah, majoriti pengundi yang akan mengundi buat kali pertama melihat kes DSAI sebagai penentu siapa yang akan mereka undi . Take a look at this

image

ok tengok video ini dulu. Maybe yang terakhir sebelum DSAI dijatuhkan hukuman. Seriusly aku tengok keluarga dia ni sangat bahagia. Tak macam keluarga keluarga menteri menteri lain

 

Aku tertarik dengan satu komen dari viewers video ini

image

image

sentap jugak ayat ini

6:45 AM | 1 comments | Read More

Dr. Ezani Farhana Juara Masterchef Malaysia Musim Pertama

Written By HAZRIL HAFIZ on Sunday, January 08, 2012 | 11:47 PM

l2R9NSiapa kata seorang doktor gigi hanya tahu mencabut gigi sahaja? Siapa kata profesion kedoktoran selalunya mereka yang berprofil tinggi dan tak masuk dapur? Malam ini segalanya mungkin. Rancangan Masterchef Malaysia melabuhkan tirainya setelah berbulan bulan semua peserta berusaha untuk menjadi Chef Terhebat di Malaysia.

Makan dan dapat REWARD!! Siapa Tak mahu kan?

Calon favorite iaitu Dr . Ezani Farhana,  berjaya menggondol gelaran juara Masterchef Malaysia Musim Pe dan membawa pulang hadiah wang tunai RM 100,000 dan peluang menerbitkan buku masakan sendiri pada masa hadapan. Dr. Ezani Farhana yang baru berumur 26 Tahun , merupakan seorang doktor gigi dan berasal dari Kajang , Selangor.

rtama

Apa pulak kita nak panggil beliau selepas ini? Chef Dr Ezani Farhana.?? Wahh sedap jugak nama tu !! Tahniah diucapkan kepada beliau . Bagi anda yang berminat untuk mengetahui lebih lanjut tentang beliau,  boleh :

Like Facebook Ezani ataupun follow Ezani di Twitternya.

11:47 PM | 1 comments | Read More

Jurang Mariana Sedalam 11KM Bukti Kekuasaan Allah


Jurang Mariana adalah jurang paling dalam di dunia, dengan kedalaman sehingga 11 km (6.8 batu), dan merupakan lokasi paling dalam pada permukaan kerak bumi. Jurang ini terletak di dasar Lautan Pasifik di timur dan selatan Kepulauan Mariana, di timur Mindanao, Filipina. Jurang ini meliputi setengah kawasan lautan di selatan Filipina. Jurang ini ditemui oleh pemerintah Sepanyol yang memerintah Filipina ketika itu.
Jurang ini membentuk sempadan antara dua plat tektonik antara Plat Pasifik dan Plat Filipina. Bahagian paling dasar adalah jauh lebih dalam dari aras laut daripada ketinggian Gunung Everest di atas aras laut (8,848m/29,028ka). Bahagian dasar laut di situ menerima tekanan sehingga setinggi 108.6 MPa, lebih seribu kali tekanan atmosfera piawai pada aras laut.

Puncak Gunung Everest lebih kurang 8 kilometer dari aras laut. Sementara bahagian paling dasar Jurang Mariana mencecah sehingga 11 kilometer dari aras laut. Bermakna kedalaman Jurang Mariana jauh melebihi ketinggian Gunung Everest.
Dengan dasar yg sangat dalam dan gelap, pasti 1001 misteri tersembunyi dalam jurang tersebut. Antaranya ialah jenis hidupan marin yg mampu survive dan membiak dalam habitat yg sebegitu rupa. Pasti tak sama dengan hidupan yg hidup di permukaan dan pertengahan laut.
Mari kita saksikan kebesaran Allah Ta'ala melalui ciptaan2Nya yg unik dan penuh misteri. Inilah antara hidupan marin yg terdapat di celah Jurang Mariana yg berjaya dirakamkan.













SUMBER

9:42 PM | 1 comments | Read More

Fenomena Laut Terbelah Di Korea Selatan Umpama Kisah Nabi Musa

APA saja yang disebut sebagai keajaiban memang tidak pernah gagal menarik perhatian orang ramai. Lebih-lebih lagi apabila kisah di sebaliknya sukar dijelaskan. Malah, banyak sebenarnya fenomena menakjubkan berlaku di dunia ini yang kurang diketahui ramai biarpun berlaku hampir saban tahun.

Salah satu fenomena yang tidak kurang menariknya adalah kejadian laut terbelah yang berlaku di Pulau Jindo, wilayah Jeollanam-do di kawasan barat daya Korea Selatan. Pulau ini adalah yang ketiga terbesar di negara itu dan terletak berhampiran pulau Jejudo dan Geojodo.

Bayangkan dalam tempoh sejam, anda dapat menyaksikan kekuasaan Ilahi apabila lautan yang sebelum ini dipenuhi air dan secara tiba-tiba terbelah dan membentuk laluan sementara sepanjang 2.8 kilometer dan selebar 40 hingga 60 meter.
Kejadian itu pasti mengingatkan kita terhadap kisah Nabi Musa yang ‘membelah laut’ bagi membawa pengikutnya yang taat kepada Allah SWT melarikan diri daripada kekejaman Firaun.
Namun, kejadian moden belahan laut di Jindo itu lain ceritanya yang berkait rapat dengan faktor semula jadi iaitu berlakunya pertembungan arus surut secara serentak yang menyebabkan paras air surut sebanyak enam hingga tujuh meter.
Ini menghasilkan laluan bagi menghubungkan dua daratan yang sebelum ini ditenggelami air. Ia juga lazimnya berlaku pada jam 5 atau 6 petang dan disambut menerusi pesta besar-besaran yang dikenali ‘Jindo Yeongdeung Festival’ atau Pesta Laut Terbelah Jindo.
Malah Pesta Laut Terbelah Jindo ini selalunya diadakan tiga kali setahun iaitu pada Mac atau Mei serta Julai. Bagaimanapun, sambutan luar biasa pelancong tempatan dan asing yang mencecah 400,000 orang membanjiri pesta itu menyebabkan pihak berkuasa memutuskan untuk turut meraikan pesta berkenaan pada April.


Acara itu juga membolehkan pelancong menikmati pelbagai pengalaman di laut dan menyaksikan pemandangan unik serta budaya Jindo. Pesta itu diserikan dengan lagu rakyat Jindo dan tarian khas Korea, Ganggangsullae, turut dipersembahkan. Tarikan lain sepanjang pesta itu termasuk pertunjukan bunga api, pertunjukan laser, persembahan muzik tradisional serta permainan dram.
Bagi mendapatkan pemandangan paling menarik laut terbelah dan membentuk laluan, orang ramai boleh menikmatinya sama ada dengan memanjat bukit atau berjalan-jalan sendiri di laluan itu.
Malah, siapa yang mahu melepaskan peluang melihat detik-detik keajaiban dan tidak hairanlah sebaik lautan itu terbelah, orang ramai berpusu-pusu melintasi laluan itu dan meraikan rakan dari arah bertentangan berikutan penyatuan daratan kepulauan Jindo dan Modo. Tidak kurang pula yang mengambil kesempatan mencari tiram, rumpai dan hasil lautan lain.
“Inilah keajaiban yang tidak mungkin disaksikan di tempat lain. Dalam sekelip mata, laut terbelah dan mendedahkan dasarnya. Tiada perkataan dapat menggambarkan ketakjuban melihat hidupan laut seperti kerang, kepah dan hidupan marin yang sebelum ini hidup di dasarnya, tiba-tiba timbul,” kata pelancong tempatan, Cho Eun-Jun yang dipetik media tempatan, baru-baru ini.


Hakikatnya, tidak ramai yang tahu mengenai kewujudan fenomena itu sehinggalah pada 1975, apabila seorang duta Perancis ketika itu, Pierre Randi, melawat Korea Selatan dan menulis mengenainya dalam sebuah akhbar negaranya.
Namun, seperti juga banyak kejadian aneh lain, ada kisah atau kepercayaan rakyat tempatan di sebalik fenomena itu. Ia dikaitkan dengan sebuah kampung di Jindo yang diserang harimau yang menyebabkan penduduk berlari ke pulau Modo untuk berlindung. Malangnya, seorang wanita tua, Pong, yang tidak berdaya tertinggal. Dalam keadaan serba tersedak dia memohon bantuan Dewa Laut, yang kemudian memisahkan laut dan membantu wanita malang itu lari daripada haiwan liar berkenaan.
Apabila laut itu terbelah, ramai penduduk yang berlari ke Modo, memainkan gong dalam usaha mereka mencari wanita berkenaan. Dia, bagaimanapun meninggal dunia tetapi sebelum mati, wanita berkenaan sempat membisikkan: “Doaku dimakbulkan. Laluan laut terbuka dan aku dapat melihat kamu semua. Kini, harapanku sudah terlaksana. Aku boleh meninggal dengan tenang.”
Nama asal daerah itu, Hodong, kemudian ditukar kepada Hoedong, bermakna ‘Kampung Orang yang Kembali’, bagi mengingati kisah Pong.
Selain di Korea, kejadian itu turut dipopularkan di Jepun, selepas penyanyi wanitanya, Dendo Yomishi, menghasilkan lagu fenomena Jindo itu pada 1996.


Kisah Nabi Musa belah samudera


Fenomena laut terbelah dua bukan perkara baru kerana ia pernah berlaku pada zaman Nabi Musa yang ketika membawa pengikutnya yang taat kepada Allah melarikan diri daripada kekejaman Firaun, pemerintah Mesir.
Namun begitu, besar perbezaan dengan apa yang berlaku di Korea Selatan kerana perkataan terbelah dan membelah itu sendiri membawa makna berlainan. Kejadian laut terbelah di Korea Selatan berpunca daripada faktor saintifik sedangkan keupayaan Nabi Musa membelah Laut Merah pada tanggal 10 Muharam dengan tongkatnya adalah disebabkan mukjizat yang dikurniakan Allah kepada baginda.
Kekejaman Firaun yang mengaku dirinya Tuhan sudah sampai di kemuncak, menyebabkan Nabi Musa membawa pengikutnya lari untuk mengelak daripada diseksa.
Pelarian membawa mereka ke tepi Laut Merah. Sekali pandang, Nabi Musa dan pengikut baginda bakal menjadi habuan kebuasan Firaun kerana terperangkap - di depan laut dan di belakang pula tentera Firaun semakin mendekati.
Namun Allah SWT mempunyai perancangan tersendiri untuk menyelamatkan Rasul serta makhluk-Nya yang beriman. Allah mengarahkan Nabi Musa mengetuk tongkat baginda, yang sebelum itu berjaya membuatkan ahli sihir Firaun ketakutan selepas menjelma menjadi ular besar menelan semua ular yang dijelmakan ahli sihir berkenaan, ke laut.
Dengan izin-Nya, Laut Merah itu terbelah dua, menyediakan laluan untuk Nabi Musa dan pengikut baginda menyeberang dengan selamat.
Firaun dan bala tenteranya yang ghairah mahu membunuh Nabi Musa dan pengikut baginda akhirnya masuk ke dalam perangkap maut apabila laut kembali bersatu sebaik mereka berada di tengah-tengah dan selepas Nabi Musa dan pengikut baginda sudah selamat tiba di tebing.
Bukti kejadian itu diungkap oleh seorang pakar arkeologi, Ron Wyatt, yang mendakwa menemui beberapa roda kenderaan perang purba di dasar Laut Merah. Katanya, ia mungkin sebahagian sisa kenderaan perang tentera Firaun yang tenggelam ketika mengejar Nabi Musa.
Katanya, selain roda kenderaan perang berkuda, Wyatt bersama pasukannya turut menemui tulang manusia dan tulang kuda di tempat yang sama. Penemuan itu mengukuhkan dakwaan ia adalah sisa tulang tentera Firaun apatah lagi hasil kajian yang dilakukan di Universiti Stockholm ke atas tulang berkenaan mengesahkan ia berusia sekitar 3,500 tahun, sama waktu kejadian Nabi Musa membelah Laut Merah berlaku.
Apapun, kedua-dua kejadian itu berlaku atas kehendak Allah SWT yang cuma mengarahkan laut terbelah mengikut jadual, dan itulah yang akan terjadi.


INFO: Laut terbelah Jindo

  • Berlaku dua kali setahun iaitu sama ada Mac atau Mei serta Julai.
  • Secara saintifik, kejadian itu disebabkan penurunan mendadak paras air laut akibat pertembungan air pasang dan surut secara serentak.
  • Ia juga disebabkan tarikan graviti antara bulan dan matahari.
  • Fenomena itu berlaku selama sejam dan mendedahkan sebahagian dasar lautannya yang membentuk laluan menghubungkan daratan Jindo dan pulau sekitarnya.
  • Menjadi antara acara tarikan utama pelancong ke Korea Selatan, setiap tahun.

  • 12:30 PM | 0 comments | Read More

    Gambar Pengacara MHI , Teh Shuhada Sudah Bertudung

    Written By HAZRIL HAFIZ on Saturday, January 07, 2012 | 3:03 PM

    Fenomena artis yang sebelum ini free hair dan berhijrah ke arah kebaikan dengan menutup kepala dengan tudung memang dah menjadi sesuatu yang selalu kita dengar sekarang. Kalau dulu, orang tak berapa nak kisah sangat, tapi sekarang peminat peminat sangat sangat la kisah. Artis yang baru berhijrah pastinya mendapat perhatian apalagi kalau sebelum ini penampilan mereka sangat seksi. Antara artis yang berhijrah dengan bertudung yang mendapat liputan meluas adalah Wardina Safiyah, Cat Ross, dan paling mengejutkan adalah imej Diana Amir yang bertudung . Dan selepas itu pengacara terkenal Abby Fana , dan sekarang seorang lagi pengacara Malaysia Hari Ini iaitu Teh Syuhada.

    Alhamdulillah mereka semua bertemu dengan hidayah Allah. Jangan ada mulut mulut jahat yang mempertikaikan penampilan tersebut. Kalau nak pertikaikan jugak, kenapa tidak dipertikaikan kepada artis artis yang masih seksi macam artis Holywood tu? Kadang kadang lagi teruk. Yang salah dipuja, yang berusaha ke arah kebaikan dicerca. Apa nak jadi . Jom tengok gambar terbaru Teh Syuhada bertudung :

    51c31043aef415e65e49a0e0d065136e374ee55336827bc52fe55c85572179076581e0e93e622d74daefbfc86e3dd9e033792aa0cacb66d9011b38caf93aafdbb7c904417a6d01125430b46f76c327c8c87c1fc00d3f7b6aee01248a3726d92fe054257a0e79492563ec16d973f09be9

    alhamdulillah Beliau nampak cantik sangat . Baik pada pandangan mata manusia dan baik pada pandangan Islam. Good for her. May Allah Bless You.

    original Pic from 2dayblogger

    hosted at : HafizRahman

    3:03 PM | 1 comments | Read More

    DA Avanti Supercar Pertama India Dilancar

    BENTUK kereta DC Avanti yang dipamerkan pada Ekspo Motor Delhi di New Delhi kelmarin.


    NEW DELHI - Firma reka bentuk, DC Design memperkenalkan jentera supercar pertama India yang diberi nama DC Avanti.

    Jentera tersebut dilancarkan oleh pelakon terkenal Bollywood, Amitabh Bachchan pada Ekspo Motor Delhi 2012 kelmarin.

    Kereta itu dikuasakan oleh unit enjin bersesaran 2.0 liter empat silinder yang mampu menghasilkan kuasa sehingga 240 kuasa kuda.

    Menurut laman kenderaan RushLane di Internet semalam, enjin daripada Ford Ecoboost yang ditala khas untuk menjana lebih kuasa tersebut dipadankan dengan kotak gear manual enam kelajuan.

    Dipasang dengan rim aloi bersaiz 19 inci, kelajuan maksimum yang dihadkan secara mampu dicapai oleh DC Avanti ialah 250 kilometer sejam (km/j).

    Jentera itu akan mula dijual pada tahun 2013 di semua pengedar DC di seluruh India.

    Bakal diproduksi pada tahun 2013, ia merupakan ciptaan pereka Dilip Chhabria.

    Kereta itu dijual pada harga kira-kira AS$70,000 (RM220,219).

    "Kami sangat teruja untuk memperkenalkan DC Avanti pada hari ini. DC Avanti bukan sekadar menjadi manifestasi kepada minat yang mendalam terhadap kereta sport.

    "Malah ia membuktikan kemampuan kami yang kini sudah bergerak daripada penggayaan kepada penghasilan prototaip penuh," katanya.

    DC dilihat mengikut langkah banyak firma reka bentuk Itali misalnya Bertone, Ghia, Pininfarina dan Stola yang turut menghasilkan kereta edisi terhad masing-masing untuk dijual kepada pasaran umum.

    Tempahan berdasarkan kepada siapa cepat dia dapat akan dibuka sebaik sahaja ekspo itu berakhir. Penghantarannya dijadual bermula suku terakhir 2013. – Agensi

    Seriusly cantik giler kot. India pun dah keluarkan kereta sport. Proton bila lagi? Asyik keluar prototaip je. hehe

    KOSMO

    6:59 AM | 1 comments | Read More

    Gambar: iPhone SJ Adalah iPhone 5??

    Written By HAZRIL HAFIZ on Friday, January 06, 2012 | 4:47 PM

    Sebelum ni admin pernah membuat review berkaitan Black Berry Empathy Concept yang supercanggih dan memang membuat mata kita tak henti merenungny. Kini Apple melalui bahagian R&D telah mengeluarkan sebuah smartphone kesinambungan dari iphone sedia ada dengan menamakan produk atau prototaip tersebut sebagai i-Phone SJ (Steve Job)m sempena memperingati pengasas Apple iaitu Steve Job yang telah meninggal dunia. Ramai yang beranggapan bahawa model konsep SJ ini akan menjadi model i-Phone 5 yang diwar-warkan akan dikeluarkan pada penghujung tahun lalu namun iphone 4s yang dikeluarkan. Dan ramai peminat smartphone mengharapkan model konsep ini akan menjadi model untuk i-phone 5 kerana design yang lebih menarik dan “modern” .

    406787_10150471888021379_158792911378_8873451_919946028_n

    67795

    timthumb

    Mungkin juga ia akan dikeluarkan dalam tahun 2012 ini? Sama sama kita nantikan.

    4:47 PM | 0 comments | Read More

    10 Golongan Lelaki Yang Patut Dijauhi

    10 Golongan Lelaki Yang Patut Dijauhi

    Entry autopublish : masa entryn ni dipublish, aku sedang berjuang dalam dewan exam. Doakan aku boleh jawap ek. 


    Orang kata, lelaki yang baik untuk wanita yang baik dan sebaliknya. Tapi ada jugak orang yang cakap statement ni tak boleh diterima. Tak sebenarnya, sebab kadang kadang case lelaki jahat dapat perempuan baik tu , Allah dah tentukan sebaiknya. Yang lebih baik membimbing yang kurang. So yang tak baik akan jadi lebih baik satu masa nanti. Allah dah tentukan yang terbaik. Sesuatu yang terjadi tu ada hikmah dan sebab tersendiri yang kita sendiri kadang kadang tak terfikir . Tapi, dalam mencari pasangan hidup yang akan menghabiskan masa bersama, kita kena cari yang betul betul sesuai dan kena pada tempatnya baru lah bahagia. Entry ini untuk wanita dan lelaki. both boleh ambil pengajaran. yang wanita boleh ambil langkah berjaga jaga semasa memilih dan bagi kaum lelaki pulak, kalau anda ada salah satu dari perangai yang disenaraikan, boleh dah kot bawak bawak berubah kepada lebih baik. Antara 10 jenis lelaki yang perlu dijauhi oleh seorang wanita :


    image

    1. Lelaki yang sering mengucapkan kata sayang tetapi tidak mahu atau tidak bersedia untuk menjalinkan hubungan yang lebih serius walaupun anda sudah mengenalinya sudah bertahun-tahun. Ini bermakna bahawa anda bukan orang yang diinginkannya. Mungkin anda juga tiada di dalam kamus hidupnya.
    2. Lelaki yang sentiasa menghubungi anda tanpa mengira waktu. Selalunya lelaki jenis ini akan mengeluarkan kata-kata manis apabila dia sangat memerlukan anda. Tetapi apabila anda memerlukannya dia langsung tidak muncul atau memberi banyak alasan untuk mengelak.
    3. Lelaki yang selalu mengajak anda keluar hanya sebagai teman tapi mesra. Kemana sahaja hanya anda berdua. Ibarat merpati dua sejoli dari pandangan orang lain. Malangnya dalam hati lelaki itu tidak terdetik langsung untuk mengisi anda dalam ruang hatinya yang kosong itu. jangan buang masa anda dengan lelaki seperti ini.
    4. Lelaki yang sudah mempunyai kekasih hati tetapi tetap mahukan anda. Selalunya lelaki jenis ini mempunyai ramai teman wanita dan hanya mahu memenuhi nafsunya sahaja.
    5. Lelaki yang hanya memandang dirinya sahaja yang betul. Pandangan dan apa yang dibuat anda adalah salah. Selalunya ketika menjalinkan hubungan dengan lelaki jenis ini anda sering dimarahi atau ditengking kononnya anda saja yang bersalah dalam sesuatu hal. kadang kala hal yang kecil juga diperbesarkan.
    6. Lelaki yang naif dan mementingkan diri sendiri. Selalunya lelaki jenis ini tidak akan faham akan kehendak wanita. Walaupun anda telah berterus terang mengenai sesuatu tetapi dia tetap tidak mengendahkannya. Lelaki jenis ini sering menganggap semua perkara adalah remeh dan selalu mengambil mudah sesuatu perkara.
    7. Lelaki yang tidak tahu kehendak dirinya sendiri. Jika lelaki jenis ini tidak mengetahui apa kehendak dirinya sendiri, cuba anda bayangkan bagaimana dia hendak memahami masalah anda jika hidup bersamanya nanti.
    8. Lelaki yang tetap akan mengganggu anda. Walaupun sudah diberitahu yang anda terlalu sibuk tetapi lelaki ini tidak memperdulikannya. Lelaki jenis ini selalunya hanya ingin berkepit siang dan malam.
    9. lelaki yang suka memburukkan lelaki lain dengan harapan anda akan menjauhi lelaki yang diburukkan olehnya itu. Lelaki jenis ini selalunya kuat cemburu dan akan cuba sedaya upayanya supaya anda tidak akan berhubung dengan lelaki lain. Relakah anda dikongkong oleh lelaki jenis ini?
    10. Lelaki yang tidak dapat memberikan layanan yang betul pada wanita. Anda tidak nampak ciri kepimpinan pada lelaki jenis ini. Bagaimana anda mahu sandarkan segala harapan pada lelaki seperti ini nanti?

    **BF anda macam ini tak?? heheee

    **sebenarnya aku pun tak tahu apa motif aku letak gambar Simon Cowell  macam tu. .


    SUMBER : sepiseorangperindu

    10:00 AM | 1 comments | Read More

    Video Real Bas Jatuh Gaung 50 Meter

    Sebuah video mengejutkan ketika sebuah bas jatuh ke jurang sedalam 50 meter saat cuba melintas di ‘jalan paling berbahaya di dunia’.

    Menangi RM50000 hanya dengan berkongsi cerita anak anda!!!


    Rakaman ini menunjukkan pemandu bas cuba melalui tepi tebing berbahaya di Bolivia, sementara beberapa orang membantu arah jalan baginya. Namun nahas, akibat beban yang terlalu berat Bas tersebut terjerumus kedalam jurang sedalam 50 meter.


    Meskipun ke-50 orang penumpang selamat kerana telah turun dari bas lebih dahulu, namun tidak demikian dengan nasib sang pemandu yang tewas dalam kecelakaan mengerikan tersebut.
    Kecelakaan ini terjadi di Camino de la Muerte atau ‘Jalan Kematian’ di Bolivia, dimana jalan sepanjang 38 mil (sekita 60 km) yang menghubungkan La Paz dengan Coroico, wilayah Amazon Bolivia.

    Samsung, HTC atau Blackberry®  bersama ,pakej internet dengan HARGA MURAH GILAAAA!!!


    Menurut laporan The Sun, jalan ini mengorbankan setidaknya 200-300 nyawa dalam setahun. Bahkan pada tahun 1995, Bank Pembangunan Antar-Amerika ‘membaptis’ rute ini sebagai  ‘jalan paling berbahaya di dunia.’

    Tak pasti pulak apa nasib pemandu bas tersebut. Tapi nampaknya macam tak ada peluang ja untuk hidup sebab memang tragis sangat bas tu jatuh kebawah. Teringat masa kecik kecik dulu selalu balik Kedah dari Cameron Highland naik bas lalu jalan Tapah –Cameron. Situ pun bahaya jugak jurangnya. Cuma bezanya jalan besar sikit tak macam ini.

     


    Sumber : BORAK KOSONG

    12:04 AM | 0 comments | Read More

    Kisah Silam Maher Zain

    Written By HAZRIL HAFIZ on Thursday, January 05, 2012 | 6:31 PM

    Di Malaysia, Maher Zain bukanlah satu nama yang asing . Populariti lagu lagu nasyid yang dibawa menjadi fenomena dalam kalangan semua lapisan umur. Dari anak kecil hingga golongan berusia, boleh dikatakan kesemuanya boleh mendengar muzik yang dibawa oleh beliau . Dan dengan komitmen dan sokongan kuat dari rakyat Malaysia, bahkan maher zain telah menyanyikan sebuah lagu popular beliau iaitu InsyaAllah yang diterjemahkan ke Bahasa Melayu. Sesuatu yang boleh dibanggalan melihat seorang penyanyi berbangsa Sweden menyanyi dalam loghat dan bahasa kita. Namun, sebelum bergelar seorang penyanyi yang membawa aliran Islamik dan Ketuhanan , Maher Zain dahulunya pernah melalui episod episod hitam dalam dirinya sebelum menemui hidayah sebenar dari Allah.Ikuti kisah silam maher Zain dengan membaca rencana dibawah :

    image

    Maher mendapat mendapat inspirasi  daripada ayahnya untuk terlibat dalam bidang muzikal,. Ayahnya adalah penyanyi solo yang selalu membuat persembahan di bandar Mediterranean iaitu Tripoli.

    Keluarganya berpindah ke Swedan apabila Maher berumur 8 tahun, di sana dia meneruskan persekolahannya dan akhirnya masuk universiti dengan mendapat degree kejuruteraan penerbangan. Walaupun suasana telah berubah di sekelilingnya tetapi hanya satu yang masih kekal iaitu dia masih mempunyai minat yang mendalam dalam bidang musik. Dia akan meluangkan semasa  tengah malam  di sekolah dengan kawan-kawannya di mana mereka akan bernyanyi rap, buat lirik dan buat ujian dengan musik dengan berbagai cara. Itu tidak mengambil masa yang lama untuk menjadi ahli musik kerana sudah menjadi sebahgaian dari dirinya.

    Selepas terlibat sebagai produser muzik di Swedan, Maher dikenalkan pula dengan RedOne, iaitu produser muzik yang cepat meningkat naik di bumi Swedan. Maher mula bekerja dengan RedOne dengan artis Sweden dan akhirnya berpindah ke New York. Untuk beberapa tahun dia berada di dunia muzik yang panas dan amt popular seperti Kat Deluna dalam albumnya yang mendapat hit tertinggi “Whine up” dan “Run the Show”.

    Maher mendapat banyak peluang untuk mencapai cita-citanya sebagai seorang pemuzik yang berjaya dan glamour tetapi Maher merasakan bahawa bukan bukan itu yang dia impikan. “Saya cintakan muzik tetapi amat membenci persekitaran di sekelilingnya, seolah-olah apa yang berada disekeliling tidak betul”. Dalam masa itu Maher banyak melakukan perkara yang menyalahi hukum agama seperti berhibur di kelab malam dan minum arak.

    “Apa  saja perkara yang selalu dilakukan demi keseronokan selain dipengaruhi sikap nakal bagi anak muda zaman sekarang, mengusai diri saya”. Ketika itu saya sering bergaduh dan bertengkar dengan rakan.

    RedOne adalah produser muzik yang amat terkenal pada ketika itu. Antara penyanyi-penyanyi yang pernah bekerja dengan produser muzik itu adalah Akon, Lady Gaga, Enrique Iglesias, Brandy, New Kids on the Block dan Michael Jackson. Walaubagaimanapun Maher merasakan ingin berehat sementara daripada industri muzik dan segala persekitarannya yang dirasakannya tidak sesuai dengan jiwanya. Dia merasakan ini adalah bukan suasana yang betul dan mengambil keputusan untuk kembali ke Swedan. Sehinggalah beberapa ketika semasa berada di sana dia berjumpa dengan sekumpulan saudara muslim yang berada dalam satu komuniti di Stockholm dan dia mula menghadiri ke masjid-masjid yang terdapat di sekelilingnya itu dan merasakan bahawa suasana ini seperti dia telah kembali ke “rumah”.

    Maher akhirnya merasakan bahawa dia telah berjumpa dengan jalan yang betul dan mempunyai perasaan ingin melakukan perkara yang sama seperti sebelumnya iaitu kembali dalam industri muzik tetapi dengan jalan yang berlainan dari yang sebelumnya. “Sekarang saya ada satu perkara untuk memberitahu manusia di luar sana bahwa adalah amat senang untuk kembali ke jalan yang sebenar-benarnya sekiranya kita membuka mata dan melihat dengan sebaiknya, itulah apa yang berlaku pada saya.”

    Profil :

    Nama: Maher Zain
    Umur: 29 tahun
    Kewarganegaraan: Swedish (of Lebanese origin)
    Pendidikan: BA in Aeronautical Engineering
    Pekerjaan sebelumnya: Music Producer
    Pernah bekerja dengan: RedOne (The Producer behind Lady Gaga, Akon etc)
    Nama Album: Thank You Allah
    Number of Tracks: 13
    Tarikh dipasarkan: 1st of November 2009
    Label rekod: Awakening Records
    Peminat facebook melebihi 3 juta:
    http://www.facebook.com/MaherZain

    SUMBER

    6:31 PM | 0 comments | Read More

    GILA!!! Samsung Galaxy Note Hanya RM1599, S2 RM 1199, Galaxy Tab 8.9 RM1200

    Get ready to get the latest Samsung, HTC or Blackberry® smartphones at special prices. And couple it with the most affordable DG Smart Plan™ 68 at only RM48/month. This is only available during the Gila Internet Sale.

    CLICK HERE FOR MORE INFO ON THIS
    It is only during this time around you can save up to 80% on everything Internet. Not only that, enjoy additional savings up to 90% at selected Gila Internet Sale roadshows.

    CLICK HERE FOR MORE INFO ON THIS

    CLICK HERE FOR MORE INFO ON THIS

    CLICK HERE FOR MORE INFO ON THIS

    CLICK HERE FOR MORE INFO ON THIS

    8:31 AM | 0 comments | Read More

    Labels

    TERKINI (175) ARTIS (116) TIPS BERGUNA UNTUK ANDA (85) DEDAH (74) FACT (71) DIARY (69) politik (69) INFO (66) Video (65) BERITA SUKAN (63) GOSIP TERKINI (44) HIBURAN (44) RENUNGAN (38) DESIGN (35) BLOG REVIEW (33) PRODUCT REVIEW (32) PENDIDIKAN (29) PANDUAN (28) tutorial (27) MAKLUMAN (26) TIPS BLOGGING (21) EVENT (20) Gadget (17) AGAMA (15) PERMOHONAN (15) HEADER DESIGN (12) CINTA (11) STATISTIK BLOG (6) SITEMAP (1)