Home » , » Video Ucapan Terakhir Keluarga Anwar Ibrahim Sebelum Keputusan Diumum

Video Ucapan Terakhir Keluarga Anwar Ibrahim Sebelum Keputusan Diumum

Written By HAZRIL HAFIZ on Monday, January 09, 2012 | 6:45 AM

imageRasanya most of us dah tahu yang harini satu lagi sejarah politik tanah air akan tercipta dimana keputusan mahkamah akan menentukan sama ada Dato Sri Anwar Ibrahim akan didapati bersalah atau tidak dalam kes liwat untuk kali kedua. Yaa ini tuduhan dalam tempoh kedua untuk beliau . Kita tak tahu sama ada kes ini betul ataupun tidak TAPI, if u logically and reasonably think of it. Memang kes ni langsung TAK LOGIK DAN TAK MASUK AKAL dan menampakkan mereka yang berkuasa menggunakan sepenuh kuasa untuk menjatuhkan karier Anwar Ibrahim sebelum pilihanraya ke 13. Cuba fikir, kenapa 2012 adalah masanya untuk umumkan keputusan ini . Hanya tinggal sebulan dua lagi ja before pilihanraya .

Aku tidaklah menyokong sangat DSAI ni mostly. Tapi kita berpihak kepada apa yang kita rasa lebih benar dan bagi aku, dengan umur aku yang dah 22tahun ni, aku rasa aku sendiri boleh berfikir apa yang terbaik, apa yang betul dan apa yang tak betul. Aku benci betul bila ada orang cakap “Belajar kat sekolah kerajaan , nak lawan kerajaan pulak “ NO !! Its not about menghargai jasa. Its about something we believe . Even kalau Kerajaan cap ayam memerintah pun , mereka still kena bagi duit untuk rakyat belajar. Not masa BN memerintah ja ada pendidikan. Im 22 and I have right for my country. Politik dari kedua dua belah pihak selalu mencanangkan mereka adalah terbaik untuk memimpin. Tapi kita sebagai pengundim kena berfikir selogiknya siapa lebih layak .

Keputusan mahkamah hari ini mungkin adalah keputusan paling getir dan susah untuk dibuat. Jika benar ia bermotifkan politik (macam kita tak tahu kan mahkamah sekarang pun dah ada “influence” dari mereka yang memerintah) pastinya sukar untuk keputusan dibuat. Kalau DSAI lepas, PRU 13 BN susah. Kalau DSAI kena , Rakyat akan bangkit pada PRU 13. Diluah mati mak diluah mati bapak. Keluar mulut singa, masuk mulut buaya. Apa yang mengejutkan ialah, majoriti pengundi yang akan mengundi buat kali pertama melihat kes DSAI sebagai penentu siapa yang akan mereka undi . Take a look at this

image

ok tengok video ini dulu. Maybe yang terakhir sebelum DSAI dijatuhkan hukuman. Seriusly aku tengok keluarga dia ni sangat bahagia. Tak macam keluarga keluarga menteri menteri lain

 

Aku tertarik dengan satu komen dari viewers video ini

image

image

sentap jugak ayat ini

Kongsi Cerita Ini Bersama Rakan

1 comment

January 9, 2012 at 8:16 AM

How old are you?

Post a Comment

Kindly Leave Your Comment Here..=)

Labels

TERKINI (173) ARTIS (116) TIPS BERGUNA UNTUK ANDA (85) DEDAH (74) FACT (70) DIARY (69) politik (69) INFO (66) Video (65) BERITA SUKAN (63) GOSIP TERKINI (44) HIBURAN (44) RENUNGAN (38) DESIGN (35) BLOG REVIEW (33) PRODUCT REVIEW (32) PENDIDIKAN (29) PANDUAN (28) tutorial (27) MAKLUMAN (26) TIPS BLOGGING (21) EVENT (20) Gadget (17) AGAMA (15) PERMOHONAN (15) HEADER DESIGN (12) CINTA (11) STATISTIK BLOG (6) SITEMAP (1)