Showing posts with label birthday. Show all posts
Showing posts with label birthday. Show all posts

Happy Birthday To Myself , Terima Kasih Semua Yang Wish

Written By HAZRIL HAFIZ on Tuesday, February 14, 2012 | 9:35 PM


Kata sesetengah orang, usia bukanlah segalanya. Bukan jugak sesuatu yang perlu ditakuti dan diambil berat sangat. Sesetengahnya lagi kata , usia merupakan satu penanda aras ataupun titik tolak mula kemajuan seseorang. Bagi aku, usia memang sesuatu yang menarik. Dalam masyarakat kita sendiri, kalau nak diukur perangai seseorang, selalunya orang kita akan kaitkan dengan usia. Maka lahirlah ayat ayat macam ni


“Dah umur 20 pun , perangai macam budak budak” ataupun ayat “ Dah tua bangka nak masuk 25 tahun pun, perangai tak reti nak ubah lagi” . 


Maka disini kita boleh assume yang usia memang menentukan pandangan seseorang pada kita. Makin meningkat usia, makin tinggi expectation orang pada kita. Jadi, usia yang meningkat saban tahun sangat penting kepada kita untuk kita ukur dan lihat balik apa kemajuan dan kejayaan yang kita dah dapat sepanjang peningkatan tersebut . Kan?? Kalau umur meningkat, tapi langsung tak ada kejayaan , apa gunanya kita hidup kan? Sedangkan badan kita pun ada pertumbuhan , dari kecik sampai la besar badak gini haa. Mengapa pulak diri yang didalam tak nak ditumbuhkan jugak kan? Buat malu ja hidup didunia menghirup udara free dari Tuhan kan? 


Alhamdulillah harini, 14 Februari 2012 , mungkin ramai yang ingat tarikh ni sebagai hari Valentine kan? Yela nak berkasih kasih gitu. Romantic day katanya. Tak bawak erti apa apa pun valentine bagi aku. Tapi yang bermaknanya, harini genaplah sudah 22 tahun aku dilahirkan kat dunia ni. Terima kasih mak, terima kasih ayah. 22 tahun yang lalu aku datang ke dunia ni,disambut oleh nurse yang aku harap adalah nurse cantik sebab first impression kan ke sangat penting untuk membina otak yang baik. hehe. Lahir  dengan harapan besar dari mak ayah untuk jadi manusia berguna, aku harap dalam 22 tahun ni aku ada jugak gunanya hidup . 


Maaf kepada yang wish happy birthday di wall facebook then aku ada attachedkan link ni. Anda terpaksa spend time membaca karutan aku kali ni. Sebenarnya nak ucapkan beribu juta billion terima kasih  kat korang yang sudi mengewish sempena birthday aku . Kenal tak kenal lain kira, yang penting korang memang sporting habis and terima kasih bebanyak sangat sebab sudi luangkan beberapa saat anda yang berharga untuk type in beberapa perkataan untuk wish kat aku. Aku sangat hargai semua tu. Doa anda sangat lah bermakna untuk aku terus berjaya dalam hidup.




Mungkin setakat tu jela kot entry ni. Hadiah?? Aku tak berharap pun untuk dapat hadiah. Memang dah terbiasa dari kecik tak dapat hadiah sebab memang tak celebrate birthday macam orang lain. Kesian? Tak la. Kalau celebrate gah2 tapi makin besar makin teruk pun tak ada guna kan? Lebih baik setiap kali sampai birthday kita, kita duduk sendirian dan renung balik dalam masa setahun yang berlalu tu, apa yang kita dah dan belum lakukan. Buat review balik and kalau boleh, kita tampalkan apa yang kurang. 


Entry nak cakap terima kasih je kepada yang wish , tapi dah melalut bukan main panjang kan? itulah masalahnya bila dah mula menaip, ada ja idea yang datang . Ok habiss dah . Ini last. Assalamualaikum.Happy Birthday To Meeeeeeeeee~~~ Semoga anda semua sihat dan selalu bahagia. 



9:35 PM | 5 comments | Read More

Okey Dah Boleh Wish Happy Birthday Dah Kat Aku Sekarang…

Written By HAZRIL HAFIZ on Monday, February 14, 2011 | 10:35 AM

kenapa rasa tajuk entry ni sama macam entry hana ek?tak kisah la.hehee

merujuk entry semalam yang syok sendiri .Aku ada cakap jangan wish lagi kan?so hari ni dah boleh dah.hehe

2010 dah pergi..2011..here it comes…setahun berlalu dalam tahun 2010…macam macam yang dah berlaku..pahit,manis…masam..masin…tawar….alhamdulillah semuanya jadi untuk jadikan kita lebih matang…kita lupakan 2010…terus pandang ke hadapan…

2011..banyak benda perlu aku selesaikan untuk cover apa yang aku tak sempat buat tahun lepas….besar cabaran untuk aku penuhkan impian aku…untuk tahun 2011…umur aku dah  jadi 21(tanpa berahsia sikit pun)…permulaan untuk aku jadi lebih dewasa….remaja hanya sekali…so aku kena fully  make use of it ..sebelum nie aku tak pernah pasang azam betul-betul setiap kali tahun baru dan setiap kali birthday aku…azam aku sekadar di mulut….bukan untuk kemajuan…sekadar cakap-cakap kosong…ada azam sebab nak tunjuk kat orang lain yang aku pun ada azam jugak…bilz orang tanya ada azam tak?boleh jawao ‘ada’..tapi untuk tahun 2011 nie…insyaAllah aku dah makin dewasa…dah boleh berfikir untuk menjadi orang yang lebih matang…dah boleh buat keputusan dengan lebih matang

untuk 2011 yang mana umur aku pun dah 21…insyaAllah satu persatu ..aku akan tunaikan ..azam aku?biarlah jadi rahsia antara aku dengan Tuhan…tapi azam utama aku untuk masa depan aku sendiri….tahun lepas dah banyak mengajar aku erti sebenar hidup..banyak kesilapan dan kekurangan aku dah buat…

wishlist?boleh tak .haha.mana tau ada orang tgh pikir nak bagi adiah kat aku ka.hahahaha (tak malu langsung)

sejarah ni. first time aku buat wishlist

  1. Nak DSLR (ada mampu bagi tak?tak da?ok fine!!kamera bodoh2 pun cukup la.hehe)
  2. Nak Jam FOSSIL (ada mampu tak?ok tak ada lagi..FINE jugak..jam pasar malam sudah)jam aku dah seminggu dah rosak weh..tension
  3. Nak Handphone Baru!!!TOUCHSCREEN punya okeh..hahahahhaha
  4. External Hard Disk (500GB cukup la..RM184 ja)haha.Lappy aku dah nak penuh dah ni. So sangat2 memerlukan hard disk lain.
  5. Nak domain sendiri..  lalala..siapa2 yang baik hati nak bagi free kat aku?hak3x

itu je la.cukup la tu. banyak banyak pun macam la orang nak bagi hadiah kat aku.haha.tak malu betul…setakat buat wishlist seronok seronok je lak.(emo lebih)

apa pon .nak wish jugak happpy birhday to me.haha.

10:35 AM | 6 comments | Read More

Panas!! Aku Islam Tapi Aku Suka Valentine Day!!

Written By HAZRIL HAFIZ on Sunday, February 13, 2011 | 9:47 AM

 

belum pun sampai 14feb tapi dah panas cerita valentine day . Semua orang asyik bercakap pasal valentine day dan keburukannya. Dan majlis agama islam pun dah nasihatkan semua orang islam di malaysia jangan nak gatal gatal pegi sambut .

 Couple...Bila datang je hari valentine semua orang yang kurang imannya pakat seronok nak celebrate ‘hari kekasih’ diorang. Valentine sekarang bukan takat hari bagi bunga and hadiah ja tapi dah jadi trend bila datang ja VD ni orang semua pakat nak bagi dara . deymit. Bila dah habis sesi memecah dara dan teruna tu. Resultnya dapat la hasilnya memboyot perut tu. Bila cukup bulan ja. Beranak. Pastu anak tu tak tahu nak bagi sapa ,buang dalam tong sampah.

 

Banyak keburukan VD ni tak payah aku cita korang memang dah tahu. Berlambak lambak blogger lain buat cita pasal ni. Pergi baca ja. Tapi kejadah hape aku suka Valentine Day nie weh???yes aku mengaku aku suka bila tibanya hari valentine nie

 

sumpah weh aku suka hari 14Feb nie. Setiap tahun memang hari nie la aku tunggu tunggu sangat.Jangan la marah aku pulak weh. Aku suka sebab 14Feb or esok buzday aku la. So mesti la aku suka dan tunggu sebab setiap 14Feb umur aku dah makin bertambah. Orang lain mesti tak berapa suka bila umur makin bertambah ,tapi bes what??bila umur makin bertambah , macam macam benda baru kita akan jumpa dan fahami.

 

Motif entry ni?cuma nak bagitahu ja buzday aku esok..hahaha..sila jangan wish lagi .Esok datang lagi dan wish.hahaha…damn3x dah tak da idea dah nak buat entry …..

 

9:47 AM | 6 comments | Read More

Labels

TERKINI (173) ARTIS (116) TIPS BERGUNA UNTUK ANDA (85) DEDAH (74) FACT (70) DIARY (69) politik (69) INFO (66) Video (65) BERITA SUKAN (63) GOSIP TERKINI (44) HIBURAN (44) RENUNGAN (38) DESIGN (35) BLOG REVIEW (33) PRODUCT REVIEW (32) PENDIDIKAN (29) PANDUAN (28) tutorial (27) MAKLUMAN (26) TIPS BLOGGING (21) EVENT (20) Gadget (17) AGAMA (15) PERMOHONAN (15) HEADER DESIGN (12) CINTA (11) STATISTIK BLOG (6) SITEMAP (1)