Showing posts with label ENTRY LEPAS GERAM. Show all posts
Showing posts with label ENTRY LEPAS GERAM. Show all posts

Ngeng La Facebook Nie!!Suka Hati Ja Tukar Profile Aku!!

Written By HAZRIL HAFIZ on Tuesday, January 18, 2011 | 5:53 PM

nie yang aku nak marah ni.Nie yang buat aku makin nak benci facebook ni.Nie yang buat aku nak tweet 24jam nie,Nie yang buat aku rasa nak terminate akaun facebook aku (ok ini tipu)

suka hati mark (zuckerberg) bapak dia ja nak tukar-tukar profile aku..Profile facebook yang baru tu aku tak suka la pasal tu sebelum ni aku tak pernah gatal-gatal tangan pun nak klik change to new layout tuu..and petang nie bila aku online ja..jadi cam nie

image

aku klik la pangkah kat atas tu . Ingat dia ignore ja tak nak tukar.but then jadi macam nie

image

suka hati ja kan?

deymm la.Suka hati ja dia tukar.Patut la member aku cakap satu hari nanti facebook akan tukar layout jadi yang baru automatik.So Hari nie memang kena batang hidung aku sendiri la..deymm again..susahkan hidup la layout baru ni.Tak minat betul aku.Aku ni bukan suka sangat canggih-canggih sangat(biasa la orang lama)haha.. Biasa-biasa sudah .Yang lama dah ok dah rasanya. Pas nie aku nak buat group ‘Kami Anti Layout Baru’.haha

 

DEMMTAKBESTLACAMNIE..esok nak terminate facebook (kalau rajin)huh!!

5:53 PM | 10 comments | Read More

Blogger Je Pun..Bukan Menteri

Written By HAZRIL HAFIZ on Thursday, December 30, 2010 | 8:00 PM

semalam ada la kan sembang2 dengan sorang blogger popular nie…mesej2 dia…kalau aku sebut kompom korang kenal sangat…tapi tak payah la aku popularkan dia disini…cukup la dia dah popular..haha..kang dia lagi gila popular..tetttt..ahahaha

ok berbalik kepada tajuk asal…ada la sembang something pasal blogging ..then aku tertarik laa dengan satu ayat dia dalam mesej tu
i tak suka bila blogger3 otai berlagak otai sangat tu..blogger je pon..bukan menteri..
babe..jangan marah i copy ayat u sejibik2..haha..gua malas nak cipta ayat sendiri…bukan exam SPM ada markah..

sumpah aku gelak kuat pas baca nie..tak lawak..tapi nape tah rasa nak tergelak..haha..sebab aku pernah sendirik alami benda nie…alkisahnya sorang blogger otai la kot yang berlagak otai sangat..haha…padahal aku rasa dia tu suam kuku pon tak …tahap beku punya blogger ja tapi dah bajet diva plus tai3 aku memang otai…ceitt..hahahaa

hihi blogger2 otai yang baca entry aku jangan r banned aku..marah2 aku..korang tak macam nie jangan r terasa..haha…aku pon blogger underground ja…bawah tanah..orang tak kenal…visitor2 aku semua mana ada berlagak otai kan even dia memang otai…

buat apa nak berlagak kan?kita semua manusia…sama ja..ada hidung..ada mulut..masing2 ada mata…mati semua nak masuk kubur dalam tanah jugak….bukannya kalau dia special mati nanti pergi rumah banglo ..kn3?

honestly speaking…aku suka blogger2 yang popular tapi dia still humble..still nak blogwalking blog blogger2 baru…still nak komen entry2 blogger2 newbie…korang tau…perasaan blogger baru bila sorang blogger popular komen??fuhh happy sangat tau…sampai boleh printscreen buat entry lain sebab blogger popular tu komen kat dia..rasa dihargai dan rasa wujud dalam dunia blogging

so jom support rakan-rakan dan kawan-kawan blogger baru aka newbie yang fresh2..dorang pon akan jadi popular jugak satu hari nanti…

dari pemerhatian aku la kn..blogger yang memang sangat2 popular tak de la nak berlagak…yang berlagak diva plus otai  ni selalunya yang baru nak tengah merangkak naik tu..aku tak tahu la apa masalah dia…syok sendiri ke hape tah???wateva….hahaa

ni bukan entry carik pasal okehh..jangan marah okehh…cuma pendapat okehh..jumpa lagik okehh…OKEYYYYYY????dushhhhh…outtt!!!!
8:00 PM | 7 comments | Read More

Minta Jasa Baik Blogger2 Jangan Terlalu Spam Iklan di Shoutbox Aku

Written By HAZRIL HAFIZ on Friday, October 29, 2010 | 9:29 AM



salam semua....sejak dua tiga empat lima nam tujuh lapan hari kebelakangan nie...aku ada perasan something la...maaf tapi aku tak berapa berkenan la dengan apa yang terjadi nie....
gambar terpaksa diblurkan untuk menjaga keharmonian berblogging..empat anak panah tu adalah empatiklan yang ayatnya sama..perlu ka macam tu??=)




setiap kali aku masuk blog aku...check shoutbox mesti penuh dengan promotion2 n iklan2 yang kadang2 seminggu dua minggu dia asyik guna ayat yang sama ja...boring tol...asal bukak je penuh dgn ayat iklan tu...kalau lain2 xpa gak..ni tak...post sampai 2,3kali tapi ayat sama....please jangan spam disini...


aku rasa iklan tu automatik masuk dalam shoutbox tu sbb rasanya dia ada masa ...kejap2 ada..kejap2 ada..haisyyy..rimas betul aku...kesian kat orang lain yang tinggalkan mesej..kadang2 dah terkebelakang...padahal aku letak shoutbox untuk gemg2 bloger tinggalkn jejak..bukan site pengiklanan...kalau aku bukak site iklan xde plak nak iklankan disini....mentang2 blog xpopular 


so kepada blogger individu..butik..syarikat2..company2..or apa ja..pliss stop spamming my shoutbox...sterima kasih...kalau nak promosi pon..sekali cukup la ek..insyaAllah aku akan pergi melawat balik kepada sesiapa yang tinggalkan pesan di s.box aku...jangan bayk2 kali sbb aku rimas dan automatik aku akan rasa meluat nak pergi...so mana lebih efektif??anda sendiri tentukan.....~~out

9:29 AM | 7 comments | Read More

Berhati-Hati Dengan Account Facebook Anda Dari di Phishing

Written By HAZRIL HAFIZ on Wednesday, October 20, 2010 | 9:48 AM


selamat pagi semua....ok pagi ni aku bangun je trus capai laptop buruk aku dan on facebook....shesshhh...taw ape jadi??jap nak cita

semalam aku baru je tukar pasword fb aku sebab dia asyik logout sendiri je...aku ada cita dalam entry       tukar sebab one of my frenz face da same probs...so dia cakap fb suruh tukar pasword sebab katanya ada orang nak try hack fb aku...bedebah kejadah mane plk nak hack fb aku...bukan ada duit pon...kuih raya pon tggal habuk je dalam nie...siottt jeeee

then pagi nie aku bukak...naaaahhh....dia tulis roadblock plak...cm kat jalan je ada roadblock...cuma cde abg trafik je tahan...suruh tukar pasword lagik...katanya akaun aku kena phishing..bukan fishing k...mana lak datang fb aku nak g memancing...Pok Cik WIKIPEDIA cakap 
In the field of computer securityphishing is the criminally fraudulent process of attempting to acquire sensitive information such as usernames, passwords and credit card details by masquerading as a trustworthy entity in an electronic communication. Communications purporting to be from popular social web sites, auction sites, online payment processors or IT administrators are commonly used to lure the unsuspecting public. Phishing is typically carried out by e-mail or instant messaging and it often directs users to enter details at a fake website whose look and feel are almost identical to the legitimate one. Phishing is an example of social engineering techniques used to fool users and exploits the poor usability of current web security technologies.Attempts to deal with the growing number of reported phishing incidents include legislation, user training, public awareness, and technical security measures.

paham2 la ek...malas nak translate...hahaha...so pagi nie aku tukar lagi pasword...harap2 esok tak de dah roadblock tu...hari2 nak kena tukar mampos la aku...jenuh carik idea nak buat pasword baru....bayak2 sangat pasword pening aku nak ingt...no matrix card UiTM aku pon kadang2 aku lupa..haha

ok out duluk~~
9:48 AM | 2 comments | Read More

Entry Tak Berpaedah...Jangan Baca

entry nie adalah entry merapu...so kalau anda tak de masa jangan baca...entry nie tak berpaedah pon./..


aku nak lepas geram je nie..bengang giler dgn hp yang bangang nie...eee nape tah...aku rasa sangat2 bengang malam nie...rasa cam nak tumbuk orang pon ada...ada sapa2 nak kena tumbuk tak'???grrr~~


hp nie gila...sony ericsson memang gila..tapi memang padan la dgn hp aku yang dah tua nak mampos nie...dah nyanyuk dah....gila betul...benda yang paling aku nak buat,dia xmau bagi aku buat...tau ape???jap nak cita...hp aku boleh kol orang...orang boleh kol aku...orang boleh mesej aku...mms pon boleh...mesej masuk ok je...tapi yang bangang n membuatkan aku bengang ialah...hp aku xboleh antar mesej....shessshhhhh betul la...wat the fishhh....


dah r tadi tgh sembang something dengan member aku...benda penting...then dia tgk aku xreply mesej....dia pon wish selamat malam je la...geramnya tak boleh nak bagitau dia....3kali jugak la hp aku melayang di angkasa raya pastu jatuh semula kebumi...ingatkan nak suruh je hp nie menyelam kedalam longkang or parit tepi UiTM nie...adoiii


nak beli hp baru...duit pon bukan ada....tgh habes sengkek nie..makan pon tak cukup...setakat nak makan meggi cukup...semua nie bala...ada la tu benda2 tak kena yang aku buat ((ape r???tgh pikir)).......


masa tengah taip nie...ada satu lagi makhluk Tuhan yang tak puas hati kat aku...si nyamuk nie ....asyik nak gigit kaki aku je..taw la manis pon...jangan r jeles.....adoiiii


dah r...aku malas nak merapu...nasib korang la sapa2 yang baca entry nie...memang tak de paedah pon...dah cakap awal...jangan baca kalau tak ada masa...aku nak lepas geram je sbb tak de sape yg volunteer nak kena penyepak dan penumbuk..


\sekian....out~~ 
2:22 AM | 0 comments | Read More

Labels

TERKINI (173) ARTIS (116) TIPS BERGUNA UNTUK ANDA (85) DEDAH (74) FACT (70) DIARY (69) politik (69) INFO (66) Video (65) BERITA SUKAN (63) GOSIP TERKINI (44) HIBURAN (44) RENUNGAN (38) DESIGN (35) BLOG REVIEW (33) PRODUCT REVIEW (32) PENDIDIKAN (29) PANDUAN (28) tutorial (27) MAKLUMAN (26) TIPS BLOGGING (21) EVENT (20) Gadget (17) AGAMA (15) PERMOHONAN (15) HEADER DESIGN (12) CINTA (11) STATISTIK BLOG (6) SITEMAP (1)