Home » Gambar Tatu Awi Rafael Di Tangan Dan Bahu

Gambar Tatu Awi Rafael Di Tangan Dan Bahu

Written By HAZRIL HAFIZ on Thursday, June 21, 2012 | 8:06 AM

Sebelum ini kecoh dengan berita seorang penyanyi lelaki popular bertatu di bahagia tangan . Dan beberapa hari yang lalu, Awi Rafael tampil menjelaskan tentang tatu yang wujud di bahagian tangan beliau adalah kerana kekhilafan dan kejahilannya dimasa lalu dan dia kini dalam proses untuk mula berubah ke arah lebih baik. Alhamdulillah jika ianya benar. 

Dan kini heboh pula gambar yang menunjukkan Awi Rafael bukan sahaja bertatu di bahagian tangan, tetapi turut mempunyai tatu  lukisan dibahagian bahu beliau. lihat gambar  dibawah :







Dalam pada itu, seorang penceramah, Ustaz Zahazan Mohamed berkata :


“Bukan mudah untuk seseorang yang dikenali ramai seperti Awi mahu mendedahkan perbuatan bertatu itu secara umum dan Alhamdulillah, sekurang-kurangnya dia cepat sedar dan bertaubat. Malah sanggup berkongsi kepada peminat-peminatnya agar tidak mengikuti kelakuan buruknya itu. Semoga Allah gugurkan segala keburukan silam dan mengangkat kebaikannya.” 





# kalau ikut pada apa yang aku tahu, nak buang tatu memang mengambil masa sedikit dan memerlukan kewangan yang cukup.Tatu dibadan boleh dihapuskan dengan menggunakan kaedah laser tetapi ia agak menyakitkan. Harap harap Awi Rafael cepat cepat membuang tatu dibadannya. Amalan tak diterima selagi tak buang benda tu. 

Kongsi Cerita Ini Bersama Rakan

7 comments

June 21, 2012 at 8:39 AM

kalau diani islam,nampak sgt cetek agama,bodoh!tp klau bukan islam x bleh ckp apa la.....,aku pnah tengok orang buat tatu,sbl depa buat depa minum arak dulu bg hilangkan rasa sakit

Anonymous
June 23, 2012 at 4:20 PM

bkn aje tangan dan bahu, cer tgk kat pinggang sekali

Anonymous
June 30, 2012 at 8:55 AM

sdra pengarang,

kebanyakan ulama telah sepakat mengatakan, sekiranya proses untuk membuang tatu terlalu mahal dan menyakitkan sehingga memudaratkan dan menyusahkan, tidak mengapa dibiarkan tetapi org tersebut perlulah bertaubat dan tidak mengulangi perbuatannya. Di dalam kesimpulan pengarang, siapa lah kita untuk mengatakan amalan seseorang itu tidak diterima selagi tidak dibuang tatu. Jika begitu, takutlah orang bukan Islam untuk menganut Islam ini. Jika dibuang juga boleh memudaratkan, apakah sehingga mati seseorang itu berdosa disebabkan kekhilafan mereka yang lalu? jangan terlalu cepat menghukum seseorang.

komen dari enzamri : pada saya, awi rafael ini lagi baik dan mulia dari sesetangah orang yang melakukan kesalahan tetapi tidak berani mengaku. berlagak alim sedangkan diri juga byk melakukan dosa. jadi jgn terlalu cepat menghukum orang dan meletakkan prasangka negatif.

Wallahualam

Anonymous
July 4, 2012 at 7:44 PM

Da jadi artis bru nk insaf.WTF la wei!!!

Anonymous
July 10, 2012 at 9:37 AM

Dah dewasa boleh pikir sendiri.terang2 tatu tu xboleh dibuat oleh org islam..ceteknyer agama.

Anonymous
July 12, 2012 at 3:40 PM

dulu pernah org tanya dia nape suka pakai jaket...sebab ada tatu ke??? dia jawab dia suka kena kan jaket..sebab style dia...x ngaku la tu...bla dah heboh baru nak ngaku dan insaf..aku x salah kan dia...smua org buat salah..harap kembali ke jalan yg di benar...sayang bakat yg ada..aku support smua lagu ko..kreatif..

Anonymous
July 23, 2012 at 10:36 PM

hellooooo.....yg komen ni sape?... tuhan kah?...kalu org tuh dh nk berubah ke arah kebaikan bersyukurlah.... ni nak hentam lagi ... no body perfect ok..? entah2 yg bg komen ni pun 2x5...sama ajo..who knows?

Post a Comment

Kindly Leave Your Comment Here..=)

Labels

TERKINI (173) ARTIS (116) TIPS BERGUNA UNTUK ANDA (85) DEDAH (74) FACT (70) DIARY (69) politik (69) INFO (66) Video (65) BERITA SUKAN (63) GOSIP TERKINI (44) HIBURAN (44) RENUNGAN (38) DESIGN (35) BLOG REVIEW (33) PRODUCT REVIEW (32) PENDIDIKAN (29) PANDUAN (28) tutorial (27) MAKLUMAN (26) TIPS BLOGGING (21) EVENT (20) Gadget (17) AGAMA (15) PERMOHONAN (15) HEADER DESIGN (12) CINTA (11) STATISTIK BLOG (6) SITEMAP (1)