Home » » Statistic Blog HafizRahman Bulan Oktober

Statistic Blog HafizRahman Bulan Oktober

Written By HAZRIL HAFIZ on Tuesday, November 01, 2011 | 7:38 PM

header

Dibawah ni adalah report atau statistic blog HafizRahman untuk bulan oktober . Statistic ni untuk aku gunakan as penanda aras untuk majukan lago blog aku dan tingkatkan lagi trafik di masa masa depan. So ini bukan nak show off or menunjuk kepada umum trafik blog cikai ni . Sekurang kurangnya aku puas dengan apa yang aku dah usahakan bila aku dapat baca balik entry nanti di masa masa depan dan dapat buat perbandingan. Ok back to the main topik. untuk bulan Oktober alhamdulillah ada peningkatan mendadak dari segi trafik ke blog ni. Walaupun tak sehebat blogger blogger otai yang lain , tapi syukur alhamdulillah pujian kepada tuhan sebab rasa usaha terbalas bila tengok trafik maintain dan meningkat setiap hari. Maka earning pun semakin bertambah laa.Agak mata duitan disitu . Alhamdulillah .

 

stat

gambar diatas ni aku printscreen pada 30 hb Oktober, hari last yang berjaya memecah rekod blog aku mencapai 17430  pageview dalam sehari . Alhamdulillah sebab tak pernah capai setinggi ni. Boleh tengok pageview sehari sebelum tu cuma 9689. Semuanya kerana SEO. Ok kita ke part yg lebih spesifik.

image

ini Pageview terbanyak untuk bulan ni iaitu 17467

image

dan penutup bulan iaitu pada 31 oktober mencatatkan pageview sebanyak 13159pv.

Kalau tengok dibahagian draft tu, trafik aku alhamdulillah meningkat setiap hari . Awal bulan cuma mencatatkan lebih kura 2000 ke 3000 pv saja. Tapi menjelang pertengahan bulan, trafik alhamdulillah . maintain 10000 ke atas setiap hari . Jumlah keseluruhan PV pada bulan oktober bermula 1hb sampai 31 hb adalah 227,335.  Itu dari segi pageview saja. Ok ini cuma stats dari dashboard blogger je ok. tak masuk stats nuffnang lagi .

 

image

 

referring site tertinggi masih lagi dari Google Search Page sebab aku banyak tumpukan untuk entry SEO, referring site kedua adalah dari GuaBlog. Nampak hasilnay selepas aku pasang GuaBlog di blog ni, trafik makin mencanak canak. Rugi kalau sapa sapa tak ping di GuaBlog

 

image

ramai yang mencari gambar Diana Amir bertudung dan masuk ke entry Diana Amir Bertudung VS Fyda Tak Bertudung : Siapa Lagi Ok??.

ok moh kita tgok stats nuffnang pulak

image

Jumlah Pageview adalah 131236 manakala unique view adalah 45768 untuk bulan ini . Pelik kan . Stats nuffnang dengan dashboard langsung tak sama. Dekat separuh perbezaannya. Entah la nak percaya yang mana satu . Analysis dari Google analytic masih tak boleh nak digunakan sebab aku baru ja pasang benda tu. So analysis baru sikit .

 

dan blogger terbanyak yang menyumbang trafik kepada blog aku ialah blogger ini (sila klik pada banner)

"I Know That I'M Getting Older But I Refused To Grow Up"

dan jugak Eykameow. (klik pada banner)

gadis ini KEKWAT ?

terima kasih tak terhingga untuk kedua dua blogger tersebut dan tak lupa jugak kepada semua yang pernah datang membaca di Blog HafizRahman. InsyaAllah aku akan terus memberikan berita terbaru dan entry entry menarik untuk tatapan anda semua .

Kongsi Cerita Ini Bersama Rakan

1 comment

November 1, 2011 at 8:36 PM

pakai la domain, pakai wpress... pastu apply la inity~ klo berani laaaaa hahhaha... good luck!

Post a Comment

Kindly Leave Your Comment Here..=)

Labels

TERKINI (173) ARTIS (116) TIPS BERGUNA UNTUK ANDA (85) DEDAH (74) FACT (70) DIARY (69) politik (69) INFO (66) Video (65) BERITA SUKAN (63) GOSIP TERKINI (44) HIBURAN (44) RENUNGAN (38) DESIGN (35) BLOG REVIEW (33) PRODUCT REVIEW (32) PENDIDIKAN (29) PANDUAN (28) tutorial (27) MAKLUMAN (26) TIPS BLOGGING (21) EVENT (20) Gadget (17) AGAMA (15) PERMOHONAN (15) HEADER DESIGN (12) CINTA (11) STATISTIK BLOG (6) SITEMAP (1)