Home » , , , , , » Tips Blogging :Bukti Kenapa Gambar Penting Dalam Setiap Entry!!

Tips Blogging :Bukti Kenapa Gambar Penting Dalam Setiap Entry!!

Written By HAZRIL HAFIZ on Friday, February 25, 2011 | 5:57 PM

dah lama rasanya aku asyik merapu dengan blog ni and langsung tak memberi faedah pada readers readers untuk baca apa yang patut dalam ni. So hari nie, walaupun penat plus hangat nie, aku nak buat satu entry tips berkenaan SEO dan jugak tips untuk membuatkan entry anda semua mesra di search engine.

kebanyakan dari kita suka letak gambar dalam setiap entry. Tapi ada jugak blogger blogger yang langsung tak letak satu pun gambar dalam entry and bila baca, seriusly aku rasa cam bosan ja. Bek aku g baca novel, novel pun ada gambar gak kengkadang. Tak perlu karang panjang panjang tapi orang malas nak baca. Letak gambar menarik dan just buat caption ja. Seriusly orang akan lebih suka. Gambar menceritakan segalanya. Baru tadi aku baca entry by Miss Lolly letup letup fofular tu. Simple ja tapi menarik.

Untuk tips hari nie , kita nak tengok cara pemilihan gambar yang sesuai dan entry yang sesuai untuk dibuat untuk membolehkan entry anda semua mesra SEO. Sebelum tu sila lihat gambar dibawah dulu.

image

jangan tengok yang pertama. Yang tu dah sememangnya. haha. Tengok yang kedua tu. readers yang masuk blog aku menggunakan keywords myvi untuk hari ni. Sebenarnya keyword MYVI akan terus membawa ke entry DEDAH!!Myvi dan Alza Adalah Hasil Ciplak dan Copy Paste??? . Tapi melalui image search di search engine.

Ok faham tak?cam nie. Meh nak ceciter. Orang ramai yang search gambar MYVI, akan ke page aku dalam entry tersebut dan kesannya ,visitor tu untuk blog aku la. Macam hari nie.walaupun aku tak buat entry pun. Tapi free free ja dapat 45 unique visitor melalui entry yang aku dah buat Bulan 10 tahun lepas. Dah 4bulan dah entry tu tapi still dibaca. Contohnya cam nie

image

di Google image , bila search MYVI, and then gambar ke –3 tu akan terus direct ke blog aku. Ini first page tau. Ok la kan first page dan gambar ke 3 dalam page tu. But apa tah malangnya, petang nie bila aku check balik , gambar ke 3 tu bukan direct ke blog aku dah tapi ke SINI . InsyaAllah dia link balik kot. Kadang kadang tak faham jugak menda alah nie.

So pemilihan gambar yang mesra search engine sangat penting. Dari Google Image pun kita boleh tarik pembaca. Tapi jangan la pulak letak gambar lucah untuk tarik pembaca. Rezeki tak halal tuhh….fikir fikirkan..sekian..selamat mencuba

Kongsi Cerita Ini Bersama Rakan

1 comment

February 25, 2011 at 7:47 PM

haha.lps ni buat entry anak mandi..letak tajuk bogel

Post a Comment

Kindly Leave Your Comment Here..=)

Labels

TERKINI (173) ARTIS (116) TIPS BERGUNA UNTUK ANDA (85) DEDAH (74) FACT (70) DIARY (69) politik (69) INFO (66) Video (65) BERITA SUKAN (63) GOSIP TERKINI (44) HIBURAN (44) RENUNGAN (38) DESIGN (35) BLOG REVIEW (33) PRODUCT REVIEW (32) PENDIDIKAN (29) PANDUAN (28) tutorial (27) MAKLUMAN (26) TIPS BLOGGING (21) EVENT (20) Gadget (17) AGAMA (15) PERMOHONAN (15) HEADER DESIGN (12) CINTA (11) STATISTIK BLOG (6) SITEMAP (1)