Home » , , » Nurul Nadhirah @ Dirang-5 Tahun, Mati Dibakar Hingga Rentung

Nurul Nadhirah @ Dirang-5 Tahun, Mati Dibakar Hingga Rentung

Written By HAZRIL HAFIZ on Monday, March 12, 2012 | 8:13 PM

nadhirah mati dibakar, kanak kanak hilang mati dibakar, kanak kanak rentung , dirang ,gambar nurul nadhirah,  nurul nadhirah abdullah, mayat nurul nadhirah ditemui rentung, dirang meninggal dunia dibunuh dan bakar


image

sanggup ke tengok anak sekecil Nadhirah yang baru berusia 5 tahun dan masih belum mengerti apa apa dibunuh dan dibakar kejam?

Hati siapa tak terdetik mendengar sekujur tubuh kecil dibunuh dan dibakar sehingga rentung . Hanya manusia bertopengkan syaitan tergamak melakukan perkara sedemikian. Adik Nurul Nadhirah Abdullah yang hilang selepas keluar membeli mee segera dan telur secara bersendirian di kedai berhampiran setelah disuruh ibunya disahkan mati ekoran penemuan mayat rentung di ladang kelapa sawit berhampiran .

.

image
Dan dalan berita yang dilaporkan akhbar:


Polis mengesahkan penemuan serpihan rangka manusia yang rentung di Ladang Kelapa Sawit Nusa Damai, Masai, 8 Mac lalu, adalah milik Nurul Nadirah atau panggilan manjanya, Dirang, yang hilang sejak 1 Mac lalu.


Ketua Polis Daerah Seri Alam, Superitendan Roslan Zainuddin berkata, pengesahan itu dibuat selepas pihaknya menerima hasil keputusan ujian DNA ke atas serpihan rangka manusia yang ditemui dan sampel ibu Dirang, Roselyn Alan, 25, hari ini.


"Berdasarkan pemeriksaan dijalankan di tempat kejadian, kami menemui serpihan tulang dan berjaya mendapatkan sampel DNA yang kemudiannya dihantar ke makmal dan sepadan dengan DNA ibunya," katanya kepada pemberita di sini hari ini," katanya lagi.

Baca juga :

KRONOLOGI KES BUNUH DAN BAKAR NURUL NADHIRAH @ DIRANG

*sedih sangat bila mengenangkan anak sekecil Dirang teringin nak makan mee segera, tetapi disuruh ke kedai membeli sendiri . Dan dalam perjalanan, dibunuh kejam atas dasar dendam. Kenapa kanak kanak sekecil Dirang yang langsung tak berdosa dijadikan mangsa kekejaman manusia syaitan.

**  Mencegah lebih baik dari mengubati. Cegahlah dari awal. Ambil precaution terbaik untuk melindungi anak anak anda tak kira apa sekalipun. Anak anak kecil tak tahu apa apa. Kalau dihulurkan sebiji gula gula pun, boleh diikut orang yang tak dikenali. So sebagai yang dewasa, yang berfikiran , yang cerdik pandai, kitalah berperanan dan bertanggungjawab melindungi.  Tak terbayang jika benda macam ini berlaku dalam keluarga sendiri. Takziah untuk keluarga adik Nadhirah. Al Fatihah!

 5 Tiket LMFAO untuk dimenangi dengan MUDAH

2012 Formula 1 PETRONAS Malaysia Grand Prix and the PETRONAS Malaysia Grand Prix Showcase is coming your way !!

 Bagaimana memastikan badan anda sihat sepanjang masa hanya dengan Mobile Application?

 Hanya Minum Dan anda akan dapat Mitsubishi triton, Dirt Bike, Sasung Galaxy S2, Skateborad dan wang Tunai 300

Kongsi Cerita Ini Bersama Rakan

9 comments

March 13, 2012 at 7:37 AM

sedihnyaaaa :'( hmmm.. sanggup la setan tu buat semua ni.

March 13, 2012 at 11:32 AM

mmg sedih..
nk emnagis rasa bila dpt tau nie
dibakar??
mmg setan saper yg buat tue

March 13, 2012 at 11:56 AM

Pemantauan daripada ibubapa mmg perlu tapi anak2 ni kadangkala x terkepung. Cakap di mulut memang senang tapi nak mempraktikkannya itu belum tentu. Apa2pun kita cuba untuk lakukan yang terbaik untuk anak2 kita dan juga anak orang lain. Itu sebenarnya masalah masyarakat kita bila beranggapan anakmu bukan anakku..

March 13, 2012 at 8:31 PM

@yuyu Zulaikha mnusia kalau perangai binatang apa pun sanggup dibuat

March 13, 2012 at 8:32 PM

@shark
harap dia cepat2 kena tangkap

March 13, 2012 at 8:32 PM

@ISZA

itu mmg tanggungjawab ibubapa..kalau ibubapa tak jaga..siapa lagi kan nak jaga anak masing2?

Anonymous
March 15, 2012 at 11:38 AM

ya allah..geramnya aku ...kalau aku dapat org yg buat tu, aku belasah sampai lembik

March 16, 2012 at 12:41 PM

1st of all.. yg punca ni, her mom..nangis air mata darah sekali pun menyesal, xda guna..
sangat tak masuk akal if suruh anak umur 5 tahun pg beli brg kat kedai.. anak kecil patut dipimpin utk ke mana2.. bukan nya dibiarkan pg sendirian tnpa penjagaan org dewasa especially parents..
kes mcm ni if terjadi di luar negara, si ibu akan didakwa atas kecuaian menjaga keselamatan anak.. yela itu di luar negara.. saja nk share.. :)
pa2 pun.. May God Bless her Soul... Amen.

Anonymous
December 22, 2012 at 5:23 PM

erm alu x nak mengata orang mana tau jadi kat aku plak nanti..tapi apa pun pengawasan ini bapa tu penting tambah2 yang duk kat bandar..lain la cam aku duk kat kampung nie..kurang sikit jenayang penculikan tapi 2 semya kita x tau dan kita kena berjaga2..ingat la anak tu anugerah yang paling istimewa..

Post a Comment

Kindly Leave Your Comment Here..=)

Labels

TERKINI (173) ARTIS (116) TIPS BERGUNA UNTUK ANDA (85) DEDAH (74) FACT (70) DIARY (69) politik (69) INFO (66) Video (65) BERITA SUKAN (63) GOSIP TERKINI (44) HIBURAN (44) RENUNGAN (38) DESIGN (35) BLOG REVIEW (33) PRODUCT REVIEW (32) PENDIDIKAN (29) PANDUAN (28) tutorial (27) MAKLUMAN (26) TIPS BLOGGING (21) EVENT (20) Gadget (17) AGAMA (15) PERMOHONAN (15) HEADER DESIGN (12) CINTA (11) STATISTIK BLOG (6) SITEMAP (1)