Home » , , » Alhamdulillah Dah Bergelar Graduan : Konvokesyen UiTM Ke-75

Alhamdulillah Dah Bergelar Graduan : Konvokesyen UiTM Ke-75

Written By HAZRIL HAFIZ on Thursday, October 27, 2011 | 5:23 PM

Alhamdulillah. Syukur kepada Tuhan , selepas 3 tahun kerja keras, memening dan memecah kepala memikirkan sesuatu untuk masa depan, akhirnya aku berjaya menghabiskan diploma di UiTM Kedah. Walaupun macam macam halangan, rasa nak stop belajar. Kena repeat subjek, tapi alhamdulillah akhirnya aku sampai jugak ke penghujungnya. 25 Oktober 2011 satu tarikh keramat dalam hidup aku sebab dah berjaya mendapatkan segulung, not really segulung sebab zaman sekarang dah tak gulung. Konvokesyen bererti kemuncak kejayaan seseorang. Tak kira berapa pinter, apa anugerah pun, berapa bintang sekalipun. Semua mereka yang berpeluang untuk menamatkan sesuatu level adalah mereka yang terhebat. Dan alhamdulillah aku terpilih untuk bersama.

 

Perjalanan sebuah pengajian memang sesuatu yang sangat manis. Disitu lah kita bergelak tawa. Disitulah kita bertangis duka dan disitu jugak la kenangan kita cipta. Fuhh ayat macam lirik lagu .hihi. Jangan r potong stim aku tengah layan nak mengarang ni. Sempena konvokesyen diploma ni, aku nak sangat berterima kasih , firstly Alhamdulillah pujian dan terima kasih tak terhingga kepada Allah SWT yang dah memberi kesempatan untuk hidup dan meneruskan pengajian sehingga aku berjaya. Kepada mak ayah yang banyak bersusah payah, menghabiskan beribu ribu duit sampai kadang kadang aku lagi diutamakan dari benda benda yang lain. Aku pun bukannya dari keluarga yang senang senang petik jari duit terjun dari langit. Tapi alhamdulillah dalam setiap kesusahan pasti ada kejayaan kan? Lumrah alam. Kepada kakak kakak aku yang tersayang yang dah banyak bagi duit beli itu ini. Tak ada duit ja mesti aku roger mintak . Dan selalunya mesti dapat. Memang takkan lupa jasa semua yang dah tolong aku untuk capai semua ni.

 

Tak lupa jugak kepada semua kawan kawan aku , kawan satu course, kawan sebilik, kawan semandi,sekereta, semotor,  setidur, sejalan, selari, sejatuh dan sewateva semua semua la. Anda semua tak akan hilang dari ingatan  . Dan special kepada yang tersayang(saja tak mau link kepada beliau) yang dah banyak bagi semangat dan dorongan untuk aku. Selalu ada time aku memerlukan. And after 3 years of relationship, dia masih yang tersayang dan teristimewa dalam hati aku. Waahh romantik gituhh. haha

 

Dan dibawah ni beberapa  gambar masa istiadat konvokesyen yang berlangsung 2hari lepas.

UiTM (107960)-B

kakak yang sulung. Kak Ina yang dah bagi banyak sangat duit kat aku

Kak Rin, kakak kedua aku

mak tersayang

ini adik aku yang paling kecik

dengan mak ayah

jam mahal ni next entry aku cerita . haha poyo kan?

 

setakat tu je la kot nak melalut pasal konvokesyen ni . InsyaAllah dalam 2tahun lagi aku akan konvo pulak untuk degree. Doa doakan la ek .

Kongsi Cerita Ini Bersama Rakan

6 comments

October 27, 2011 at 5:48 PM

Tahniah!! Tak sabar nak tunggu saat saat indah ni jugak pada istiadat semester depan. Doakan ya! Selamat menempuhi alam pekerjaan. :)

October 27, 2011 at 6:36 PM

tahniah... teruskan perjuangan :)

Anonymous
October 27, 2011 at 7:19 PM

tahniah:):)

October 27, 2011 at 8:58 PM

tahniah2 selamat menempuh alam pekerjaan

October 28, 2011 at 1:06 AM

TAHNIAH weh!

November 1, 2011 at 9:18 AM

tahniah cik hafiz..doakan sya jgak yer..=)

Post a Comment

Kindly Leave Your Comment Here..=)

Labels

TERKINI (173) ARTIS (116) TIPS BERGUNA UNTUK ANDA (85) DEDAH (74) FACT (70) DIARY (69) politik (69) INFO (66) Video (65) BERITA SUKAN (63) GOSIP TERKINI (44) HIBURAN (44) RENUNGAN (38) DESIGN (35) BLOG REVIEW (33) PRODUCT REVIEW (32) PENDIDIKAN (29) PANDUAN (28) tutorial (27) MAKLUMAN (26) TIPS BLOGGING (21) EVENT (20) Gadget (17) AGAMA (15) PERMOHONAN (15) HEADER DESIGN (12) CINTA (11) STATISTIK BLOG (6) SITEMAP (1)