Home » , , » Tips: Desktop Arrangement Yang Efektif Dan Tersusun

Tips: Desktop Arrangement Yang Efektif Dan Tersusun

Written By HAZRIL HAFIZ on Thursday, April 21, 2011 | 4:44 PM

Contest : Gambar DesktOp Lappy !

Actually nak tunjuk gambar desktop aku dan dalam masa yang sama nak join satu contest nie ha..Contest : Gambar DesktOp Lappy !

sebelum tuh mari kita penuhi syarat2 contest .
anOther stOry tO tell yOu
klik pada gambar untuk ke laman penganjur.

this is the latest desktop arrangement yang aku guna . Nice tak?hehe
desktop
ok dah habis tenung?masih tak faham motif aku susun macam tuh?okeh meh nak cita satu2..sila perhatikan nombor nombor yang dibuat dari 1-7

desktop description

  1. Frame gambar yang besar dan aku gunakan gambar aku sebab ni kan laptop aku. Takkan nak letak gambor jiran aku pulak kan?Bajet hensem je gambor kan?nak wat camna. Aku memang tak hensem. Itu je yang mampu aku ada.sob3x. pangg!!!
  2. Ok ini bukan jam tipu okeh. jam tu adalah gadget window 7 dan jam tu jalan. Ada teka teki. Cuba korang teka aku printscreen gambar ni pukul berapa?(ok fine , bodoh nye soalan kan?).
  3. Nampak tak pasu bunga atas meja study tuh?guess what?. Actually pasu bunga tu adalah desktop icon untuk game Plant vs Zombie . So sapa yang tak tahu game tuh, sila google sendiri. Malas aku nak cita
  4. Sapa tak tahu icon tu meh nak lempang duapuluh kali. Dah takmo cita pasal logo tuh. Teka sendiri (cluenya My Computer..erkk clue ka jawapan?)
  5. Nombor 5 adalah tong kitar semula . Kalau nak tahu dalam bahasa omfutih. guna je la google translate. haha. jangan dok nak malaih sangat la kan?Satlagi kena penampaq jangan dok tanya pasaipa. haha.Keluaq dah loghat kedah nuu!!a
  6. Ini papan  kenyataan. Aicehh rasa macam zaman sekolah ja ada papan kenyataan. Tu adalah gambar header blog aku. Tak caya cuba scroll sampai atas blog ni. Sama kan?kan3x?Kalau tak sama sila lempang saya jika anda jumpa saya.
  7. Number 7 adalah susunan rak semua menda alah yang menyemakkan desktop aku. Kasi susun ikut kategori. Ada 4 tingkat dan setiap tingkat ada kategori masing masing.

Aku susun macam ni sebab senang nak cari folder folder dan application di desktop. Desktop aku dah banyak sangat benda. kadang kadang aku boleh tenung 5minit sebab nak cari icon yang ada kat desktop. So inilah penyelesaiannya untuk mudahkan hidup dan hilangkan keserabutan kepala hotak. Sekian!!

NAK TAG 2 ORANG GENG KBU iaitu




kalau nak join jugak contest ni silalah klik  Contest : Gambar DesktOp Lappy ! yang dianjurkan oleh Blogger Arcma Baharin.

Kongsi Cerita Ini Bersama Rakan

13 comments

April 20, 2011 at 11:42 PM

sempoi lah ... qeja nk tampaq ja ..;p..ahha

April 21, 2011 at 3:33 AM

fulamak HH.... mantap toi kamu nye desktop.. i loikeee.. hhhi... tertarik sungguh... mesti HH ni kemas orangnya kan..hihiih...

Anonymous
April 21, 2011 at 5:34 AM

x tag 2 org pn..

April 21, 2011 at 9:03 AM

cantik dan kemas...huhu
rak yg letak icon2 tu yang aku suka...
kalau senang singgah la http://perrydaus90.blogspot.com/

April 21, 2011 at 2:59 PM

cantiklah mcm tu
camne nak buat
kagum2

bagi tunjuk ajar

April 21, 2011 at 3:40 PM

pergh.
smart ahh. kreatip gila hang nih

April 21, 2011 at 4:25 PM

pergh,, agak pening memahaminye. huhu

April 21, 2011 at 9:34 PM

smart!!

wlu pon agak pening..

hehe tq join ye bro!

April 21, 2011 at 11:22 PM

pergh cantik+kemas ni mesti menang kalau leh vote nk vote bebanyak auww jeles haha

April 24, 2011 at 8:15 AM

Like3..

April 25, 2011 at 3:46 AM

plant v. zombie beshhhh !
angry bird ag bez bro

April 25, 2011 at 8:50 AM

kreatif :)
cantik dan kemas :)

April 27, 2011 at 12:28 PM

kreatif ohh..cantekkkk

Post a Comment

Kindly Leave Your Comment Here..=)

Labels

TERKINI (173) ARTIS (116) TIPS BERGUNA UNTUK ANDA (85) DEDAH (74) FACT (70) DIARY (69) politik (69) INFO (66) Video (65) BERITA SUKAN (63) GOSIP TERKINI (44) HIBURAN (44) RENUNGAN (38) DESIGN (35) BLOG REVIEW (33) PRODUCT REVIEW (32) PENDIDIKAN (29) PANDUAN (28) tutorial (27) MAKLUMAN (26) TIPS BLOGGING (21) EVENT (20) Gadget (17) AGAMA (15) PERMOHONAN (15) HEADER DESIGN (12) CINTA (11) STATISTIK BLOG (6) SITEMAP (1)