Home » , , , » Masa Depan Atau Keluarga?Tolong Aku!!!!

Masa Depan Atau Keluarga?Tolong Aku!!!!

Written By HAZRIL HAFIZ on Tuesday, February 08, 2011 | 9:59 AM

sekarang ni aku sedang dalam dilema untuk memilih antara masa depan dan keluarga. aicehh ayat. Serius wehh aku tak tipu berani potong kepala.

ceni citanya, sekarang aku dah semester 6 diploma. Bermakna study aku akan habis dalam beberapa bulan ja lagi insyaAllah. And kena pulak sambung degree. Before this aku ingat aku nak amik Degree Marketing. And degree tu ada  di UiTM Kedah ja tempat tumpah air miloku . Dekat dengan rumah and senang sebab aku dah terbiasa dengan sini. And yang bessnya aku boleh balik selalu jenguk mak ayah and makan sedap sedap kat rumah. Sila jangan jeless

dan sekarang plak aku rasa nak ambik Degree Transportation sebab skop pekerjaan lagi luas kalau nak dibandingkan dengan yang lain lain and aku dah pun wat kajian. acece. And the problem is degree tu cuma ada di UiTM Shah Alam. Nun jauh disanaaa…mesti orang akan cakap ambik la tempat jauh jauh sikit. jauh perjalanan luas kaki terkangkang.ehh silap luas pemandangan. TAPI..ini masalahnya

aku cuma sorang ja anak lelaki tunggal dalam family aku. Dan mak ayah memang semuanya harap dengan aku. kalau boleh aku tak mau jauh dari family. Bukan sebab aku manja or watsoeva tapi sebab terasa tanggungjawab untuk family atas kepala aku. Kalau aku cuma di Kedah or dekat2 ja macam Perlis ka, at least kalau ada apa-apa masalah aku boleh terus balik rumah. kalau di Shah Alam jauh baiii..so apa aku perlu buat?ada idea?

MASA DEPAN ATAU KELUARGA???????

wehhh tolong la aku.Nak decide nie. !!!!ampa semua baik kan?

dalam dilema  emo-95

 

 

Kongsi Cerita Ini Bersama Rakan

6 comments

February 8, 2011 at 11:08 AM

Salam,

Orang kata, FAMILY FIRST.

Nabi Muhammad plak kata, TUNTUT ILMU SAMPAI NEGARA CHINA.

so, tepuk dada jadi gorilla. Eh, tepuk dada, gosok pewot...

Sekian, terima kasih.

Anonymous
February 8, 2011 at 11:40 AM

hurm,,dah btau kat family ke pasal tu? if me,, sy akan pilih future...bukan nak belakangkan family but if nak maju,, kita kena berkorban sikit...

nak belajar bukan takat untuk masa depan sendiri but untuk kegembiraan dan masa depan family jugak...parents mana yang x bangga lihat kejayaan anak sendiri...

February 8, 2011 at 3:08 PM

@Nurul Aznil tq atas opinion tu=)

February 8, 2011 at 3:09 PM

@mOoN

tq moon=)

February 8, 2011 at 6:02 PM

aku ada seorang kwan yg tlah lama khilangan ayahnya... dia smbung pgajian tmpt ak blajar skali.. mmg dia juga ank sulung, byangkan tmpat blaja di terengganu dan menetap di perak..

pjalanan dri trenganu ke perak mmg jauh.. sbb kna berhenti ke KL dulu.. bru patah blik ke prak.

tp ak tgok dia mmg seorang yg tabah, mmg dia juga pntingkn kluarga, dan dia btngungjawab mnyara kluarga dan adik2, bila cuti tpaksa cari kerja, sbb tu dia kna bljar sngguh2.. kita msih lg di mlaysia, tk mgapa klau jauh skit asalkan ilmu yg kta nk ambik tu njamin msa dpan kita dan kluarga...

InsyAllah susah2 dahulu senang2 kemudian.

gud luck bro :)

March 10, 2011 at 8:46 AM

U're still in Malaysia. i'm facing the same problem like u. Shah-alam - Kedah just take a few hours journey. jgn risau ttg tu. Take ur wheel and ride. Good luck geng

Post a Comment

Kindly Leave Your Comment Here..=)

Labels

TERKINI (173) ARTIS (116) TIPS BERGUNA UNTUK ANDA (85) DEDAH (74) FACT (70) DIARY (69) politik (69) INFO (66) Video (65) BERITA SUKAN (63) GOSIP TERKINI (44) HIBURAN (44) RENUNGAN (38) DESIGN (35) BLOG REVIEW (33) PRODUCT REVIEW (32) PENDIDIKAN (29) PANDUAN (28) tutorial (27) MAKLUMAN (26) TIPS BLOGGING (21) EVENT (20) Gadget (17) AGAMA (15) PERMOHONAN (15) HEADER DESIGN (12) CINTA (11) STATISTIK BLOG (6) SITEMAP (1)