Home » , , , , » Evie Fadila…Kau Selalu Dalam Ingatanku….Tenanglah Kau Disana Sahabat

Evie Fadila…Kau Selalu Dalam Ingatanku….Tenanglah Kau Disana Sahabat

Written By HAZRIL HAFIZ on Sunday, February 13, 2011 | 12:50 AM

tetiba tajuk malam nie agak emo…aku rindu dengan arwah…tak tau kenapa tetiba aku teringatkan arwah Evie…mungkin sebab tadi aku terjumpa folder ada pic dia yang dah lama aku tak open..lebih kurang dah 3 taun Evie pergi dari dunia nie..

Evie sorang kawan yang aku tak pernah jumpa..tapi antara kawan terbaik aku pernah kenal…aku cuma kenal dia di alam maya ja..masa tu wap free yang online guna phone memang popular..aku ingat lagi masa tu…dalam tahun 2007 or 2008 cam tu la..ada Winwap..Kuyawap..Payenwap…and aku kenal dengan Evie masa di Princesswap..masa tu Evie guna nickname PrincessEvie..sweet orangnya….rasanya tak sesuai untuk aku tunjuk gambar evie kat public..biar la ia jadi rahsia…

setiap pagi mesti evie akan shout di inbox aku…

hye hafiz…selamat pagi…sihat ?dah breakfast?

mulanya aku tak tahu Evie sakit…pastu tetiba dia menyepi dari dunia wap…dalam seminggu lebih…then bila dia online balik baru aku dapat tau..itupun lepas aku paksa dia cerita..dia cakap,dia barah otak…dah peringkat akhir..masa tu..Tuhan je tau perasaan aku…sentap bila evie cakap peringkat akhir…tapi,evie kuat semangat…dia tak pernah menyesal dengan apa yang jadi..dia terima…redha..Evie memang kuat semangat..dia selalu cakap dengan kawan-kawan di princesswap..jangan risaukan dia…dia kuat…dia akan lawan sekuat mungkin penyakit tu walaupon dia tau..peluang untuk dia hidup dah tak lama….

masa di wap…evie selalu guna smiley nie….

ev

dan yang ini jugak….tak tahu apa maksud evie bila dia selalu guna smiley bride nie…=(

fadila

dan smiley paling evie suka..yang bawah nie…ada sorang kawan di wap yang hadiahkan…

evie2[1]

evie cakap dia nak jadi pari-pari macam tu…

lepas operation tu..ada kawan-kawan yang melawat evie di hospital.. tapi aku tak dapat nak lawat sebab dia juah nun di Sabah dan aku di Kedah...kesian evie…terpaksa menanggung sengsara sakit..tapi dia tetap kuat…dia gagahkan diri jugak untuk online dan ucap selamat pagi dekat kawan-kawan Princesswap…

dan yang paling buat aku tak boleh terima pemergian evie…pagi tu…dalam pukul 6.30pagi 15 Ogos 2008..evie sempat mesej di inbox profile aku…

hafiz…evie nak cakap secara jujur dari hati evie…evie nak mintak maaf kalau selama nie evie ada buat salah dengan hafiz..maafkan evie ya…

 

bila baca..aku rasa lain..kenapa evie cakap macam tu?aku terkilan sebab aku tak akan jumpa dah dengan evie lepas tu…itu mesej terakhir evie untuk aku…dan mesej yang aku reply tak sempat evie baca…pagi tu kali terakhir evie online..aku tunggu sepanjang hari ..tunggu evie online…tapi tak ada..then malam tu…kami semua dapat berita sedih dari kak oli…owner princesswap ,sepupu evie jugak..…evie dah pergi buat selama-lamanya sebab ada komplikasi dalam otak evie….evie dah takkan bersama kami lagi..evie tak kan ada untuk buat kami senyum dan ketawa lagi…lepas evie pergi..di princesswap cuma ada smiley nie sepanjang masa

nangis9

lepas ja evie tak ada…princesswap jadi sunyi sepi..ramai yang dah beralih ke wap lain sebab tak dapat terima hakikat evie dah tak ada…aku pon..lepas tu..dah tak online dah guna hp…mood dah tak ada…bila aku tengok smiley kat atas..kat mana sekalipun..mesti aku akan ingat evie…walaupon evie dah lama pergi ..aku sebagai kawan…susah nak terima evie dah tak ada..bf evie…salah sorang members princesswap jugak…tak tahu la macammana dia hadapi kehilangan macam  nie

aku terkilan sebab dari awal kenal dia…sampaila akhir hayat ,aku tak penah jumpa evie…masa pengebumian evie pon aku tak dapat hadir…yela…aku di kedah..evie di Sabah…jauh…insyaAllah kalau ada rezeki aku pergi Sabah nanti..aku akan lawat kubur evie…

evie…walaupon evie dah tak ada…evie tetap dalam hati kami…moga evie tenang disana….mohon sedekahkan Al-Fatihah…

in memories of evie2[1]Evie Fadila……..

Kongsi Cerita Ini Bersama Rakan

3 comments

February 13, 2011 at 2:20 AM

sede nye..
tp yg hidup pasti akan mati kn..
doakn la kbahagiaan die d sane..
=)

February 13, 2011 at 6:55 AM

alfatihah untuk beliau. moga rohnya ditempatkan didalam golongn terpilih.

SEGMEN TRICK: CARA MENINGKATKAN KELAJUAN BROWSER MOZILLA FIREFOX

October 21, 2012 at 11:20 AM

al fatihah. moga tenang bertemu penciptanya. amin.

Post a Comment

Kindly Leave Your Comment Here..=)

Labels

TERKINI (173) ARTIS (116) TIPS BERGUNA UNTUK ANDA (85) DEDAH (74) FACT (70) DIARY (69) politik (69) INFO (66) Video (65) BERITA SUKAN (63) GOSIP TERKINI (44) HIBURAN (44) RENUNGAN (38) DESIGN (35) BLOG REVIEW (33) PRODUCT REVIEW (32) PENDIDIKAN (29) PANDUAN (28) tutorial (27) MAKLUMAN (26) TIPS BLOGGING (21) EVENT (20) Gadget (17) AGAMA (15) PERMOHONAN (15) HEADER DESIGN (12) CINTA (11) STATISTIK BLOG (6) SITEMAP (1)