Home » , , , , » Sikap Buruk Blogger Itu Sendiri Yang Menjatuhkan Mereka

Sikap Buruk Blogger Itu Sendiri Yang Menjatuhkan Mereka

Written By HAZRIL HAFIZ on Wednesday, November 10, 2010 | 4:27 PM

salam semua blogger2  Malaysia dan luar negara yang baik hati........


sebenarnya aku mendapat idea untuk bercerita tentang isu nie selepas melawat sebuah blog yang dirahsiakan yang dengan terang terangan mengutuk seorang MANUSIA dengan mengeluarkan fakta2 yang agak tak berapa sahih tentang penipuan  manusia tu....


aku tak heran...ko nak kutuk ke..ko nak caci ke..ko nak hentak2 dia punya company ke..tu ko punya pasal....urusan ko dgn dia dan urusan ko dgn tuhan...tapi ingat sikit...dalam nak memberi maklumat..nak bagi orang baca...ko guna ayat baik berhemah dan cantik siket boleh tak..hanginnnn aku....


kenapa aku cakap sifat buruk????ini buruknya..sesetengah blogger....kalau buat entry...nak buat yang panas2...nak buat yang orng ramai akan komen dan orang ramai akn klik like dan orang akan banyak share ...itu matlamat asalnya..nak jadi popular dikalangan yang popular..tapi popular dengan menjatuhkan orang lain....tak da maknanya baiii.....aku meluat gilak dengan ayat nie 


''aku dedahkan nie untuk kebaikan dan bagi semua orang tahu pasal aku tak mahu orang lain semua kena tipu''...


.ayat tu nampak macam ok je...macam inesen ja tarak pa2 kn????tau tak apa yang aku meluatnya???bila si pembuat entry haprak tu gunakan ayat2 dan maki2 dan lucah2 dan carut2.....shessshhhh la..mencik gila aku dgn orang macam nie....nak buat baik tapi ayat tak baik...cuba la ubah diri sendiri dulu sebelum ko nak ubah pemikiran orang lain..kalau diri sendiri kotor...orang lain pon akan terpalit dengan kekotoran tu..pakai Kuat Harimau pon kotor lagi....


kalau sumayyah..dalam lagu hijjaz tu cakap....''tangan yang disangka lembut menghayun buaian ,menggoncang dunia mencipta sejarah''..itu lain beb....ko tau sumayyah tu sape????carik sendiri...tapi baii...ko tu cuma blogger industri kecil dan sederhana ....standard2 warung tepi jalan je.,..bukannya blogger yang hebat sangat sampai nak mengoncang dunia nie...dunia pon belum tentu nak digoncang oleh ko yang bergelar ''bloger hingusan '' lagi


pehal aku hangin r???bukan la..mna hangin..aku tegur dan menegur kepada yang berkenaan...kawan2 blogger yang baik2 smua aku sayang....cuma sebahagian kecil dan cinonet blogger2 yang suka suki merosakkan nama blogger lain dgn keluarkan cita suka suki memfitnah sana sini...seriusly aku mencik gila dengan entry2 yang fitnah2 yang tak tahu asal usul mna hulu datang maklumat yang dia dapat tu..bila tulis entry ..bukti tak mau pulak dedahkan..cakap...taip ikut suka tangan dan kaki je......


nie lagi satu sifat buruk yang dulu aku pon buat sikit2 tapi dah buang terus sekarang...bila baca entry2 macam yang aku cita kat atas tadi...terus ja caya...tak ada nak check2 dah...menda betul ka...tak betul ka...tipu ka....kelentong ka....semuanya nak percaya....pastu bila entry2 tu dipenuhi dengan perkataan2 maki2 dan lucah2...bila nak komen pon reader mula la nak maki2 jugak..nak lucah2 jugak...nk sokong2 jugak maki2 dalam entry tu...pastu bila ada blogger yang komen baik2 ...kena maki jugak...buat baik kena maki....buat jahat sokong pulak dah....cam 'harem'


so..aku cuma nak bagitahu dan pesan....kepada semua blogger yang anda semua akan naik dan menjadi popular satu hari nanti...korang jangan nak suka suki memperdayakan readers tambah2 readers2 baru nnt..apa yang kita sebut dan apa yang kita tulis dibaca...dan sesetengah pembaca akn percaya bulat2 dan bila dia pcaya bulat2 dia akan terikut dengan apa yang kita cakap...dan bila dia terikut plak...mula la dia akan share..dia akan linkback....so pembohongan dan tipu daya berserta fitnah tu akan tersebar...ko jugak tanggung dosa bertan-tan....tak campur dgn dosa ko ponteng skolh dulu2 ke...ngutuk member2 lagi....banyak dosa tu....


isyyy sebenarnya aku pon tak tahu kenapa aku nak membebel dan mengarut malam nie.....tapi yang pasti aku tak suka dengan blog yang aku baru baca tadi..penuh dengan pendedahan dengan ayat2 ''cam haram''...cuba la tegur or cita elok2....komen pon elok2 ja orang tulis nnt..kalau tak puas hati cuba jangan nak carut2...nak carut dgn kawan2 ko sudh la....blog nie satu dunia boleh baca...pesal ko nk carut2 jugak....




p/s : jangan ingt blogger2 biasa2 dan baru cam aku nie...tak pandai nak mengkritik dan menegur cam otaiiiiiii..haha....kengkadang yang baru lebih baik dari yang lama..kih3..ada yg terasa ka???maaf ..cuma ditujukan kepada blogger2 haprak seperti diceritakan diatas......=)))))baiiiiiiii

Kongsi Cerita Ini Bersama Rakan

7 comments

November 10, 2010 at 3:19 AM

hmm LIKE entry ni..
tiba2 sy nk story sumting yg hmpir ckit2la serupa..Once upon a time :

aritu nmpk satu link media news online post news kt fb, tajuk mmg agak sentap..then tiba2 rmai org2 yg bg komen tu maki hamun n ckp bnda2 yg boleh dkatakan merepek..bila sy view full story page tu, sbnrnya di situ ada penjelasan. Mksudnya di sini, pengkomen2 tu sekadar bg komen semberono berdasarkan tajuk semata2 tanpa view the full news..

erkk..ada kaitan?:D

*skdr share pndpt cz geram jg dgn sikap sesetengah indivdu yg suka tunding jari tnpa usul periksa huhu*

November 10, 2010 at 3:31 AM

♡ Sutera Kasih ♡ : tq sebab sharing pendapat jugak =)

November 10, 2010 at 7:38 AM

betul2 marah nie hoho, relaxxxx, tarikk nafas, hembus huhu ^^

November 10, 2010 at 8:55 AM

zati : hahah xde la =)

November 10, 2010 at 9:53 AM

sebab tajuknya gempak jadi ramai la yang baca.. kalau letak tajuk biasa aje, tak ramai yang menjengah..

November 10, 2010 at 10:16 AM

Pmbaca blog tu sndiri jgn mudah terima aoa yg dibaca..ni tidak apa je blogger tu tulis..follower kemain lagi menyokong.kalau blogger tulis babi..follower pun tulis babi

November 10, 2010 at 3:42 PM

marah ke cik abg..xbaik mrh2x nie,t cpat tua..
xsgka kuat mmbebel gak mmbr aku nie..
overal,stju gak ngn pndpt ang 2..nk ptg tgn dpa xbley,so kita yg nmpk nie jus bley g nsht jer..slbeynya ats ksdran dri sndr..;)

Post a Comment

Kindly Leave Your Comment Here..=)

Labels

TERKINI (173) ARTIS (116) TIPS BERGUNA UNTUK ANDA (85) DEDAH (74) FACT (70) DIARY (69) politik (69) INFO (66) Video (65) BERITA SUKAN (63) GOSIP TERKINI (44) HIBURAN (44) RENUNGAN (38) DESIGN (35) BLOG REVIEW (33) PRODUCT REVIEW (32) PENDIDIKAN (29) PANDUAN (28) tutorial (27) MAKLUMAN (26) TIPS BLOGGING (21) EVENT (20) Gadget (17) AGAMA (15) PERMOHONAN (15) HEADER DESIGN (12) CINTA (11) STATISTIK BLOG (6) SITEMAP (1)