Home » , , , , , , » AC Mizal dan Blogger2 Itu…Nasihat Untuk Anda Berdua!!

AC Mizal dan Blogger2 Itu…Nasihat Untuk Anda Berdua!!

Written By HAZRIL HAFIZ on Wednesday, November 10, 2010 | 10:36 PM

hari nie dalam harian Metro terpampang di muka depan…Ac Mizal @ baru2 nie dikenali sebagai Datuk Mizal buat laporanh polis ke atas beberapa blogger yang katanya memburukkan keadaan dengan menabur fitnah….fitnah ke??kita pon tak tahu sapa yang sebenarnya betul….bloger2 tu bagi bukti yang boleh diterima akal…AC pulak berani buat laporang polis….kalau dia salah dan benar dia menipu..tak kan diab berani nak buat laporan polis dan membuka pekung di dada…pekung tu hape r??..haha


kalau korang semua mengikuti perkembangan semasa dunia blogging…aku rasa korang mesti tau kan blog yang dimaksudkan AC tu…nak dedahkan ke tak mahu r???tapi kalau aku dedahkan pon bukan bermaksud apa2..sekadar menyampaikan tapi bukan memfitnah…aku tak pulak menyokong blogger tu dan tak pulak nak cakap AC tipu..hanya AC ,blogger tu dan Tuhan ja yang tahu cita yang sebenar2nya…..


baru semalam aku bercerita pasal benda yang lebih kurang sama…tup2 hari nie jadik  (adakah entry semalam ada kaitan dengan insiden nie???)oww no3x jangan salah sangka…semalam tarak kena mengena okehh….siapa sebenarnya di pihak yang benar???AC atau blogger itu..
kalau korang masuk dan baca blog ..dia memang sangat AUNTY dgn MLM nie…sebab tu jugak la rasanya dia AUNTY sgt dengan pok cik AC nie…yela elok sgt AUNTY dgn POK CIK..haha…
bagi aku ..aku tak sokong dan tak ‘’tak sokong’’ sapa2..paham kn??tak paham baca lagi sekalu…mungkin kedua-dua pihak ada benar dan ada salahnya…..jom kita ulas satu-satu…sebelum tu jangan marah dengan pendapat aku niehh


DIPIHAK AC KONSORTIUM


…mungkin ada kesilapan dan kesalahan dibuat atau mungkin khabar angin tu benar..sapa tau….pokok tak kan goyang kat bulan sebab kat bulan tak de angin…kalau goyang maknanya ada yang menggoyang..dari pemerhatian mata cantik dan pemikiran serta kajian otak cerdik dalam tengkorak kepala otak aku nie….semua ‘’fitnah’’ tu datangnya dari kesilapan pihak AC sendir yang mendedahkan kelemahan dorang sendiri…bukti tentang gelang2 yang murah dan sama….testimonial palsu…semua dah didedahkan dengan bukti yang tak pasti sahih or tak…(tapi macam sahih)..WALAHHUALAM…di pihak AC sendiri,mungkin segala2nya perlu diterang dan disuluh sambil diexplain kepada orng ramai…keluarkan semua fakta2 untuk betulkan keadaan..kalau anda sendiri tak dapat nak buktikan yang bukti2 tersebut adalah fake…bermakna pembaca akan terus cakap  ‘’AC menipu’’..korang pon tak mahu macam tu kn…mungkin laporan polis satu penyelesaian…tapi dapat ke selesaikan pertanyaan dalam kepala hotak rakyat Malaysia yang dah didedahkan dengan bukti2 tu….fikir-fikirkan sejenak……..


DIPIHAK BLOGGER2 ‘TERSEBUT’


salah satu blog yang disenaraikan...blog nie menarik…matlamat utama blognya mungkin nak menyedarkan orang ramai tentang bahaya sistem pyramid..bermacam2 grafik ,gambar dan bukti dia dedahkan..dan sekarang AC punya Gelang jadi isu terbaru…tak pasti apa yang tak kena di hati beliau mungkin AC pernah membuat onar dihatinya..hoho…kritikan memang sangat pedas ditambah pulak dengan bukti2 yang kalau kita sekali nengok ja kompem caya terus…..caya la mamat nie….gua tabik spring sikit pasal lu pandai ngorek bukti2 kukuh…leh kerja dengan unit forensik nihhhhh……
dalam laporan polis…AC ada cakap ada yang mengugut dia…nak sembelih la..nak hape la…semua tu datang dari komen2 pembaca blog tersebut…macam aku cakap semalam..bila pembaca baca entry2 panas …otomatik akan terpengaruh punya la walaupon seciput sedut…dorang mesti nak luahkan ketidakpuasan hati tu….manusia ..biasa la…(macam la aku nie bukan manusia…alien ke hafizrahman nie/.??haha


sebenarnya..kalau ikutkan pandangan dan hati…aku setuju dan tak setuju dengan pendekatan yang blog ni buat untuk meluahkan ketakpuasan hati….tak salah mendedahkan yang salah…tapi kaalu berani sangat pon..kena la bertempat…dah banyak dah kita dengar blogger disaman..blogger di tahan sebab fitnah dan sebab sebarkan berita2 yang menggugat orang lain….why not gunakan saluran yang betul..kalau betul AC tu penipu ke hape ke….report la dengan SUHAKAM ke…dengan persatuan pengguna ka..dengan pak polisi ka..sorry all…gua sikit tak sokong AC tu psal gua bukan minat dia pon…gelang dia pon gua tak minat….kecik2 dulu ja pakai gelang yang dapat dalam kotak TORA..DINDANG dengan JOJO yang mak gua beli time peg kedai sbb kalau tak beli..gua hentak kaki nangis sampai pagi…….
sesungguhnya aku tak menyokong mana2 pihak….samada di pihak blogger2 atau pon pihak AC Konsortium sendiri..aku tak mau kena siasat dengan polishhh..haha…shhhh tutp mulut duduk senyap2….haha…

maaf jika pendapat saya ada kesalahan dan kesilapan..hanya pendapat peribadi seorang blogger untuk dikongsi …tak menyebelahi mana-mana pihak pon..dua2 gua hentam (jangan pulak dua2 saman gua)
maaf aku tak mahu link ke blog ‘itu’..korang google sendirik ek…..(bagi homework skit)

siasatan suruhanjaya komunikasi dan multimedia ac mizal penipu 


p/s : semakin berani aku bincang isu2 panas…tah la mna datang tanagn2 jahat nak menaip ja sejak dua menjak tiga menjak nie….hihi…walaweeeee…bai333…

Kongsi Cerita Ini Bersama Rakan

3 comments

November 10, 2010 at 8:08 PM

isu panas ni...xpenah dgr pulak..hmm..ssh jg hal2 MLM ni..huhu mmg xbrani nk libatkan diri dgn urusan mcm tu...tmbh2 lg diri ini 'mudah percaya'..hoho


*ciputla ada kaitan ngn entry smlm hihi*

November 11, 2010 at 11:10 AM

salam..

isu sensitif camni tak berani nak komen lebey2. kita tunggu ngan lihat je lah sape benar sapa salah nanti. huhu

January 5, 2011 at 6:54 PM

gua dah salurkan ke cenel yang betul

dah berbuuih telinga

lu ingat gua main main ke sama ini Ac mizal? dia buat lapor polsi kat gua. gua tunggu je. pasal sampai skang takde berita. la ni senyap lak KPDNKK

see what did i tell you

when the system FAILS ti protect the people it is up to us BLOGGER to pick up the slack and show the people the FLAWS in the system


lu ingat gua saje saje ke post cerita Ac mizal ni

gua dah jadi advokat bongkar penipuan dia dari 2008. takde sains langsung gelang dia tu

2 tahun gua tunggu. apa jadi? nothing

i will not stop. i will not shut my mouth

i will not assholes like this bastard win

engkau apa tahu usaha orang macam aku nak lawan sistem?

sorry to say but you are wrong. I know i am in the right path. kalau dia betul dah lama saman aku direct. tapi dia tak kan?

what does that tell you?

Post a Comment

Kindly Leave Your Comment Here..=)

Labels

TERKINI (173) ARTIS (116) TIPS BERGUNA UNTUK ANDA (85) DEDAH (74) FACT (70) DIARY (69) politik (69) INFO (66) Video (65) BERITA SUKAN (63) GOSIP TERKINI (44) HIBURAN (44) RENUNGAN (38) DESIGN (35) BLOG REVIEW (33) PRODUCT REVIEW (32) PENDIDIKAN (29) PANDUAN (28) tutorial (27) MAKLUMAN (26) TIPS BLOGGING (21) EVENT (20) Gadget (17) AGAMA (15) PERMOHONAN (15) HEADER DESIGN (12) CINTA (11) STATISTIK BLOG (6) SITEMAP (1)