Home » , , , » Gambar Kejadian Amuk Di Kompleks JPM , Suspek Meninggal Dunia

Gambar Kejadian Amuk Di Kompleks JPM , Suspek Meninggal Dunia

Written By HAZRIL HAFIZ on Monday, July 09, 2012 | 10:35 PM

amuk di pejabat perdana menteri, kejadian amuk di putrajaya, amuk di JPM, lelaki mengamuk di JPM, pasangan amuk di pejabat perdana menteri.

Kejadian amuk yang berlaku di Kompleks B,  Jabatan Perdana Menteri di Putrajaya pada jam 2.30 petang tadi bermula apabila seorang lelaki dan wanita cuba menceroboh ke dalam kawasan kompleks JPM. Lelaki bertubuh sasa dan tidak berbaju bersama pasangannya yang berhijab dilihat masuk ke pondok pengawal dan mencetuskan huru hara dengan merosakkan beberapa buah kereta selepas pengawal gagal mententeramkan mereka. Kedua dua suspek juga membawa pedang samurai sebagai senjata.

UPDATED : Video Kejadian Amuk Di JPM Putrajaya

Anggota polis yang tiba dan cuba meleraikan kejadian tersebut gagal berbuat demikian  sehingga memaksa polis melepaskan tembakan yang mengenai kedua dua suspek. Suspek lelaki yang berseluar jeans cedera di tangan kanan, manakala pasangannya di paha kiri. Kedua-dua dibawa ke Hospital Putrajaya untuk rawatan lanjut. Difahamkan kedua duanya berhasrat untuk menggulingkan kerajaan dan beberapa kali melaungkan takbir . Lelaki tersebut pula mendakwa diri beliau sebagai Imam Mahadi.

amuk di jpm

Dan perkembangan terbaru yang kami terima, suspek lelaki tersebut meninggal dunia di hospital . Perkembangan lanjut berkaitan akan kami bawakan kepada anda.

kejadian amuk di jpm 9/7/2012

Berikut adalah kenyataan rasmi Polis Diraja Malaysia mengenai insiden berkenaan;

Pada 9/07/2012 jam l/kurang 1430 hrs bertempat di JPM KOMPLEKS B PUTRAJAYA, saspek seorang lelaki dan seorang perempuan telah mengamuk di luar perkarangan JPM dengan melibaskan pedang samurai.

Mereka berdua menuju ke pos pengawal dan telah dihalang oleh polis bantuan.

Saspek lelaki telah meletakkan pedang samurai di leher SM polis bantuan di mana polis bantuan tersebut terpaksa membenarkan mereka masuk.

Bila berada di dalam perkarangan kompleks B, kedua-dua saspek telah melibaskan pedang dan merosakkan dua cermin kerta HYUNDAI ACCENT Dan PERODUA KANCIL milik kakitangan JPM.

Anggota cawangan pencegahan jenayah sampai di tempat kejadian setelah terima maklumat dari pusat kawalan daerah polis Putrajaya.

Apabila sampai di sana nampak kedua-dua suspek dengan pedang samurai.

Anggota cawangan pencegahan jenayah telah kenalkan diri sebagai polis dan terus diserang oleh kedua-dua saspek dengan pedang samurai.

Kereta pasukan mengalami kerosakan di mana cermin hadapan kereta pecah.

Anggota MPV sampai dan cuba membantu untuk tahan saspek.

Anggota MPV juga diserang dengan jarak yang dekat oleh saspek menggunakan pedang samurai dan seorang anggota MPV telah melepaskan tiga das tembakan.

Kedua-dua saspek telah dibawa ke hospital Putrajaya.

Didapati saspek lelaki telah terkena tembakan di tangan kanan dan bahagian ari-ari manakala saspek perempuan terkena tembakan pada paha kanan.

Saspek lelaki telah meninggal di hospital.

Siasatan awal mendapati saspek telah menggelarkan dirinya sebagai ‘IMAM MAHADI ‘ manakala saspek perempuan masih menerima rawatan di Hospital Putrajaya.

(Facebook PDRM).

sumber : Mynewshub, Facebook PDRM

Kongsi Cerita Ini Bersama Rakan

1 comment

Anonymous
July 11, 2012 at 5:29 PM

kjp ckp suspek perempuan kena tembakan kat paha kiri,kjp ckp kt paha kanan..mn satu ek??

Post a Comment

Kindly Leave Your Comment Here..=)

Labels

TERKINI (173) ARTIS (116) TIPS BERGUNA UNTUK ANDA (85) DEDAH (74) FACT (70) DIARY (69) politik (69) INFO (66) Video (65) BERITA SUKAN (63) GOSIP TERKINI (44) HIBURAN (44) RENUNGAN (38) DESIGN (35) BLOG REVIEW (33) PRODUCT REVIEW (32) PENDIDIKAN (29) PANDUAN (28) tutorial (27) MAKLUMAN (26) TIPS BLOGGING (21) EVENT (20) Gadget (17) AGAMA (15) PERMOHONAN (15) HEADER DESIGN (12) CINTA (11) STATISTIK BLOG (6) SITEMAP (1)