Home » , , » Lagu Asal Iklan Cosmopoint KK dan Sejarahnya

Lagu Asal Iklan Cosmopoint KK dan Sejarahnya

Written By Hafiz Rahman on Friday, June 22, 2012 | 12:16 AM


Zaman dah berubah. Kalau dulu iklan iklan institut pengajian tinggi yang keluar di TV dibuat bodoh je oleh belia belia kat malaysia ni langsung sorang pun taknak amik tahu. Tapi sekarang , tiba tiba je satu iklan dari cosmopoint ni boleh jadi siulan budak budak. Seriusly rasa macam teruja sekejap ramai dok sebut sebut pasal iklan ni.

tak dinafikan first time dengar aku macam , defakkk la lagu ni gedik gedik. Tiba tiba esoknya aku dengar budak kampung aku nyanyi . Nananana KK. ..nananaaa KK . Aku cuma dengar dia sebut KK tu je la. Aik pelik lagu iklan boleh jadi berpengaruh sampai macam tu sekali. Maka timbullah keinginan aku untuk membuat satu kajian terperinci berkaitan lagu ni. Ewahh

Ni iklan Cosmopoint KK yang disebut sebut tu.


Model yang berlakon dalam iklan ni namanya Fiqa Liyana Chong . Cam comei gak dia ni tapi seksi sangat .


memang tak dinafikan lagu ni macam agak kegedikan dan macam tak sesuai je kan tiba tiba dok sebut KK .Ramai jugak yang ingat dalam lagu tu disebut "gegeh". Kalau di Kedah "gegeh" tu  maksudnya  lebih kurang macam gedik gedik gitu .  TAPI aku rasa orang yang buat iklan ni memang berjaya la sebab sangat catchy sampai budak budak kampung aku boleh jadikan hobi menyanyi lagu Cosmopoint KK sebagai hobi baru. Aku harap sangat budak yang suka nyanyi tu baca entry aku ni. Mesti tergedik gedik suka. 

nah amik lirik lagu ni dah nak nyanyi sangat 

*hey tengok ni... jom marilah*

Semuanya ada di KK ...Cosmopoint KK
Untuk masa depan mu ...Yang cerah
Semuanya hebat di KK ...Cosmopoint KK
Semua mimpi mu kan jadi nyata
SEMUANYA ADA DI SINI



Sebenarnya lagu ni bukanlah lagu yang memang direka khas untuk iklan ni. Sebab sebenarnya diolah balik dari lagu asal nyanyian Janrywine J Lusin bertajuk Macam Di KK. Ni haa lagu asalnya





Huruf K tu sendiri dah mencapai populariti tersendiri di Malaysia. Bermula dengan Datuk K, kemudian KPOP, sekarang Cosmopoint KK pulak. Dan K jugak satu huruf berbisa yang mematikan mesej panjang berjela . Taip panjang panjang , dia reply K je.. memang menyirap!

Promot sikit .


p/s: so sekarang dah tahu la kan sejarah lagu asal ni? haa g nyanyi sana diam diam. Mungkin lepas ni lagu Cosmpoint KK ni akan muncul sebagai lagu pilihan dalam pusat karaoke.Siapa tahu kan? 

Kongsi Cerita Ini Bersama Rakan

4 comments

Post a Comment

Kindly Leave Your Comment Here..=)

Labels

TERKINI (175) ARTIS (116) TIPS BERGUNA UNTUK ANDA (85) DEDAH (74) FACT (71) DIARY (69) politik (69) INFO (66) Video (65) BERITA SUKAN (63) GOSIP TERKINI (44) HIBURAN (44) RENUNGAN (38) DESIGN (35) BLOG REVIEW (33) PRODUCT REVIEW (32) PENDIDIKAN (29) PANDUAN (28) tutorial (27) MAKLUMAN (26) TIPS BLOGGING (21) EVENT (20) Gadget (17) AGAMA (15) PERMOHONAN (15) HEADER DESIGN (12) CINTA (11) STATISTIK BLOG (6) SITEMAP (1)