Home » , » Cerita Sebenar Pengislaman Kaka

Cerita Sebenar Pengislaman Kaka

Written By HAZRIL HAFIZ on Tuesday, January 03, 2012 | 8:53 AM

Beberapa hari yang lalu, heboh kisah pemain bola sepak terkemuka dunia , Kaka yang dikatakan memeluk Islam bersama isteri. Cerita dan khabar angin ni keluar selepas beberapa gambar Kaka bersama penduduk Islam dirakam bersama didalam sebuah masjid. Sampaikan ada yang update di wall status facebook “ Alhamdulillah, Kaka dah masuk Islam “ walhal belum pasti lagi pengislaman beliau. Tapi itu bukan kebenarannya, Yang sebenarnya, Kaka bersama keluarganya ke Masjid Bastakiya di Dubai tetapi bukanlah untuk masuk Islam. Di bawah merupakan gambar Kaka Bersama Keluarganya melawat Dubai.

Kaka mengucapkan terima kasih kepada orang – orang yang menyebarkan gambar Kaka di Dubai.

Kaká sebenarnya dijemput oleh DTCM (Jabatan Pemasaran Pelancongan danPerdagangan Dubai ).

Kaká berkata: “Dubai adalah sebuah bandar yang indah dan salah satu yang paling baik di dunia. Saya amat berbesar hati untuk berada di sini untuk percutian keluarga. Saya mengucapkan terima kasih kepada DTCM peluang indah yang diberikan kepada saya untuk melawat emiriah itu. Saya terharu dengan layanan Saya senang di sini dan kami merancanguntuk datang lagi ke Dubai tidak lama lagi. ”

Pada mesyuarat itu, mereka membincangkan promosi dan pemasaran Dubai sebagai destinasi sukan di seluruh dunia dan bagaimana DTCM telah mempromosikan bola sepak melaluipelbagai inisiatif, termasuk edisi baru-baru ini diadakan keempat Cabaran Bola Sepak Dubai.

InsyaAllah dengan ketentuan Allah, mungkin satu hari nanti beliau akan memeluk Islam ? Sama sama kita doakan.

SUMBER

Kongsi Cerita Ini Bersama Rakan

2 comments

January 3, 2012 at 10:42 AM

kalau benar, alhamdulillahhh..

Anonymous
June 26, 2012 at 2:47 AM

mudah mudahan

Post a Comment

Kindly Leave Your Comment Here..=)

Labels

TERKINI (173) ARTIS (116) TIPS BERGUNA UNTUK ANDA (85) DEDAH (74) FACT (70) DIARY (69) politik (69) INFO (66) Video (65) BERITA SUKAN (63) GOSIP TERKINI (44) HIBURAN (44) RENUNGAN (38) DESIGN (35) BLOG REVIEW (33) PRODUCT REVIEW (32) PENDIDIKAN (29) PANDUAN (28) tutorial (27) MAKLUMAN (26) TIPS BLOGGING (21) EVENT (20) Gadget (17) AGAMA (15) PERMOHONAN (15) HEADER DESIGN (12) CINTA (11) STATISTIK BLOG (6) SITEMAP (1)