Home » , » (Video Dan Gambar)Marco Simoncelli Terbunuh Dalam Kemalangan Di Litar Sepang

(Video Dan Gambar)Marco Simoncelli Terbunuh Dalam Kemalangan Di Litar Sepang

Written By Hafiz Rahman on Sunday, October 23, 2011 | 9:41 PM

 

“Penunggang Honda, Marco Simoncelli disahkan meninggal dunia selepas terjatuh dan kepalanya dilanggar dua pelumba lain pada perlumbaan kategori MotoGP di Litar Sepang, sebentar tadi.

Sebelum itu, perlumbaan kategori berkenaan dibatalkan berikutan kemalangan yang menimpa pelumba Itali berkenaan yang terjatuh dan dilanggar Colin Edwards dan Valentino Rossi pada pusingan kedua perlumbaan terbabit.

Topi keledar Simoncelli tercabut ketika kemalangan di selekoh 11 apabila beliau tergelincir dengan motosikalnya melintang di atas litar dan ketika itu menjadi laluan Edwards dan Rossi.

Perlumbaan itu terus diberikan bendera merah dan Simoncelli yang kaku di atas litar terus dibawa ke pusat perubatan menggunakan ambulans.

Edwards yang menunggang Yamaha turut terjatuh tetapi terselamat daripada sebarang kecederaan serius manakala Rossi berupaya dapat menunggang motosikalnya balik ke pit. – REUTERS”

 

Moment of horror: Simocelli loses control on the second lap before fatally colliding with Colin Edwards as Valentino Rossi ahead manages to escape

 

 
Losing control: Simoncelli (No 58) crashed on the second lap of the race, riding between Edwards and Valentino Rossi
Emergency: Race marshalls quickly arrive at the scene to assist the stricken Simoncelli
Wheeled away: Track officials remove Simoncelli's motorcycle after the dreadful accident
Support: Simoncelli girlfriend Kate is consoled by a TV crew member following her partner's tragic crash
Kekasih mendiang ditenangkan oleh krew pasukan
 
Paolo Simoncelli, Marco's father, is comforted by his son's manager Carlo Pernat outside the medical center following the accident
bapa kepada Marco
 
 
 
 

##memang tragis kemalangan ni sebab helmet yang dipakai tercabut dan motor yang datang dari belakang melanggar tepat kepada beliau. Malang memang tak berbau.Tak kira kat mana sekalipun, kalau dah takdir akan berlaku, berlaku jugak. So tungganglah dengan selamat. Sayangi diri sendiri dan orang lain.

Satu yang agak memburukkan keadaan . Cuba tengok yang ini

Cancelled: Rubbish covers the track after the race was abandoned early in Sepang

sampah bertaburan selepas perlumbaan ditamatkan serta merta. Mungkin mentaliti macam ni perlu diubah.Nak marah pun muungkin ada cara lain selain dari ini??? Suka sangat baling benda2. Silap silap anak yang dipegang tu pun nak dibaling sebab tak puas hati.

Kongsi Cerita Ini Bersama Rakan

Post a Comment

Kindly Leave Your Comment Here..=)

Labels

TERKINI (175) ARTIS (116) TIPS BERGUNA UNTUK ANDA (85) DEDAH (74) FACT (71) DIARY (69) politik (69) INFO (66) Video (65) BERITA SUKAN (63) GOSIP TERKINI (44) HIBURAN (44) RENUNGAN (38) DESIGN (35) BLOG REVIEW (33) PRODUCT REVIEW (32) PENDIDIKAN (29) PANDUAN (28) tutorial (27) MAKLUMAN (26) TIPS BLOGGING (21) EVENT (20) Gadget (17) AGAMA (15) PERMOHONAN (15) HEADER DESIGN (12) CINTA (11) STATISTIK BLOG (6) SITEMAP (1)