Home » , » Patung Bogel Yang Diperdebatkan Kewujudannya

Patung Bogel Yang Diperdebatkan Kewujudannya

Written By HAZRIL HAFIZ on Tuesday, September 13, 2011 | 6:24 PM

guilin-statue

Note : Ditranslate tanpa apa apa ubahan darii Google Translate. SO faham faham la ye kalau ada ayat pelik sikit tu. hehe

Baru-baru ini, arca A yang baru didirikan di dalam komuniti Guangyuan Road Guilin.Ukiran, dinamakan Fu Lao (Bantuan Rakyat Warga Tua) menunjukkan seorang lelakitua dan dua wanita bogel. Mengikut gambaran, wanita di sebelah kiri orang tua ituadalah isterinya manakala yang lain adalah anak perempuan-di-undang-undang.Patung itu bermakna kewujudan bersama yang aman, harmoni di dalam keluarga.Penjaga ahli keluarga keseluruhannya dan menghormati orang tua. "


Arca tersebut adalah forum dan blog kemudian dan segera menarik komen panas.Majoriti menyatakan arca itu adalah terlalu avant-garde dan terlalu mengejutkan, tetapi yang lain berkata, seni tidak boleh diambil terlalu serius.


Pada mulanya, patung itu adalah untuk menggalakkan hubungan yang harmoni di kalangan keluarga, membantu antara satu sama lain dan menghormati orang tua.Tetapi kebanyakan penduduk tidak selesa melihat angka bogel dan berharap pihak berkuasa dapat meletakkan pakaian di ketiga-tiga.


Mereka juga telah dipanggil kerana ia perlu dikeluarkan. Syarikat itu berkata mereka akan memanggil mesyuarat dengan penduduk untuk berbincang jika patung itu akan dikeluarkan.


Boleh pulak kan nak angkat orang tua macam tu? haha..aduhhh seni amende macam ni. Giler lucah . Kalau orang tua kira ok la dia faham , dia boleh diam diam buat tak tahu. Apa akan jadi kalau budak budak yang tak tahu apa apa tu bertanya kat mak dia macam ni “:Apa yang terjuntai tu mama?” . Cuba bayangkan anda sebagai “mama” masa tu. Apa akan anda jawab kepada budak tu? takkan nak jawap ..“ohhh tu la $^&#$% ”haha. So fikir fikirkanlah.

Baca juga : Kes Bunuh Nurul Awatif Syakir Selesai : Pelajar UiTM Ditahan

Kongsi Cerita Ini Bersama Rakan

Post a Comment

Kindly Leave Your Comment Here..=)

Labels

TERKINI (173) ARTIS (116) TIPS BERGUNA UNTUK ANDA (85) DEDAH (74) FACT (70) DIARY (69) politik (69) INFO (66) Video (65) BERITA SUKAN (63) GOSIP TERKINI (44) HIBURAN (44) RENUNGAN (38) DESIGN (35) BLOG REVIEW (33) PRODUCT REVIEW (32) PENDIDIKAN (29) PANDUAN (28) tutorial (27) MAKLUMAN (26) TIPS BLOGGING (21) EVENT (20) Gadget (17) AGAMA (15) PERMOHONAN (15) HEADER DESIGN (12) CINTA (11) STATISTIK BLOG (6) SITEMAP (1)