Home » , » HafizRahman.com Berwajah Baru

HafizRahman.com Berwajah Baru

Written By HAZRIL HAFIZ on Monday, November 22, 2010 | 11:15 AM

setelah berhempas pulas lebih kurang dekat2 dua jam …akhirnya siap la jugak theme baru untuk blog nie…actually aku xrancang pon nak tukar baru template ni sebab template lama aku lagi suka…but ada masalah sikit dengan coding…banyak code yang tetiba hilang..so aku malas nak ngadap satu-satu nak cari balik semua code2 tu..baik aku tukar baru..mna la tau dapat semangat baru bila bertukar baru…
ok warna tetap biru (tak bermaksud aku suka blue)caittt….n ada beberapa perubahan n penambahbaikn yang dah aku buat (adehh penatnya coding2 )…menyilau mata aku tengok bnyk sangat code2 kena tukar…paling aku benci hexcode…fuhh…sabor sudah….
antara pnambahbaikan tu….
new
  1. disisi atas kiri..nuffnang advertsement dah aku floatkan..so dia akan stay situ ja even korang scroll down…so dia akan jadi kotoran degil yang kalau basuh pakai Breeze pon takkan hilang….
  2. kat bawah nuff tu…dah aku floatkan jugak fanpage untuk facebook…tak suruh pon korang minat aku cam artis…tpi rajin2 klik la like…hihi…bukan susah pon…juz klik n go =)
  3. and ke kanan sekali…aku dah masukkan link icon facebook dan jugak tweeter untuk korang add n follow..(please do it now)..heheee

    * n satu lagi yang tak printscreen..dah berjaya buat reply to comment pasal blog lama tu tak boleh nak buat....senang sikit kejo den nak reply mereply nih
dan terus tengok gambar bawah nie
new2

yang dekat dengan header tu…dah aku coding2kan horizontal menu bar sekali dengan shoutbox…apa yang bestnya…shoutbox akan otomatik kluar exactly when korang halatujukan mouse kat box tulis shoutbox tu…tak caya try sekarang =)….(napa aku rasa ayat cam pelik je?nvm)haha
and the last thing yang aku malas dah nk perinsekerin adalah scroll to top disebelah bawah penjuru kanan blog….klik da dia akan scroll automatik ke atas….

so kepada yang masuk sini plizz jangan buat terkejut beruk kena belacan tetiba tengok dah lain dah..haha..buat cam tarak pa2 jadi…=)..thanx sebab sudi datang sini n memeriahkan sini…alhamdulillah semakin hari jumlah visitor semakin bertmbah,..harap akan terus bertambah..aminnnn
stay tuned disini…kepada yang pernah ada dalam bloglist aku sebelum nie…sila2 bagi link korang n aku akan terus masukkan dan link kan disini..=)..yang baru nak bagi link pon bagi je…okehhhh
p/s : sila komen,kritik,kutuk dan puji wajah baru nie sepusahati korang..haha
jom baca pasal dR Rozmey dan 2 Alam yang rugi di SINI 

jasamu dikenang sebab banyak bagi tutorial menarik=)
  1. MARIBINABLOG
  2. HANALOVENEST
  3. TEKNIKBUATBLOG

sekian…jumpa lagi esok dalam sambungan cerita HafizRahman.com Dan Bangla??Apa Kaitannya?  ..akan bersambung Part 2

Kongsi Cerita Ini Bersama Rakan

2 comments

November 22, 2010 at 12:20 PM

kemas, elegen.... and chatbox pn canggih cume payah sikit jer sbb kne mouse over....huhuhu

November 22, 2010 at 12:35 PM

@Nadia arRumaisha tq..ala yeke susah...aduii ni tak suka dengar nie..nak tukarr!!!..haha

Post a Comment

Kindly Leave Your Comment Here..=)

Labels

TERKINI (173) ARTIS (116) TIPS BERGUNA UNTUK ANDA (85) DEDAH (74) FACT (70) DIARY (69) politik (69) INFO (66) Video (65) BERITA SUKAN (63) GOSIP TERKINI (44) HIBURAN (44) RENUNGAN (38) DESIGN (35) BLOG REVIEW (33) PRODUCT REVIEW (32) PENDIDIKAN (29) PANDUAN (28) tutorial (27) MAKLUMAN (26) TIPS BLOGGING (21) EVENT (20) Gadget (17) AGAMA (15) PERMOHONAN (15) HEADER DESIGN (12) CINTA (11) STATISTIK BLOG (6) SITEMAP (1)