Home » , , , , » Entry Idea Dari Joegrimjoe!!Pemimpin Negara Breakfast Kat Gerai Biasa Je

Entry Idea Dari Joegrimjoe!!Pemimpin Negara Breakfast Kat Gerai Biasa Je

Written By HAZRIL HAFIZ on Saturday, October 23, 2010 | 9:04 AM

pagi2 nie blogwalking la kejap...aku selalunya akn blogwalking blog yang singgah do shoutbox dan yang ada di link exchange aku je....the pgi la blog  Joegrimjow pastu terbaca entry dia pasal rumah PM yang direnovate sampai 65juta...gilak betul....baca artikel penuh disini  Patutkah Rumah Pemimpion Bernilai Jutaan Ringgit?? memang tak patut....tak kisah la nak renovate sekit2 setakat 100k-200k....tapi nie ape giler sampai 65 juta...memang sangat2 membazir....


brapa banyak kontraktor yang terlibat...berapa banyak subkontraktor yang terlibat??apa yang direnovate...pendapat aku..rakyat perlu tau kemana duit cukai yang dibayar disalurkan dan diguna ....itu duit yang kita bayar....situasinya macam nie...macam aku pernah rasa...ada peminta sedekah...aku bagi la sinngit...alih2 aku nengok dia tengah berasap rilex je...DUNHILL plak tu....cilakak...jangan harap aku bg dah...


sebenarnya nak cerita benda lain..ok tukar...ikut tajuk atas...malas nak komen banyak2...anda tengok gambar dibawah pon anda dah faham..maaf ini bukan berunsur politik...sebab aku bukan penyokong mana2 parti politik..


betapa tawaduknya...seorang pemimpin pertama negeri hanya breakfast Air Milo + Nasi Berlauk (mana nak cari...) Renung-renungkan….pemimpin  lain ada mcm ni???

dari apa yang dibagitau oleh pemilik gambar nie  Mohd Nasaruddin Mohd Nasir ,katanya 

Mana nak cari MB 
macam ni Uniform ….. tetap pakai SARAPAN PAGI SEORANG MENTERI 
BESAR. 
Sewaktu kami sekeluarga 
berkunjung ke Kota Bharu Kelantan pada cuti sekolah bulan lepas, kami sekeluarga 
sarapan pagi di gerai berhampiran hotel penginapan.. Kami sekeluarga terkejut 
dan rasa terharu bila kami dapati MB Kelantan tengah sarapan pagi di gerai 
tersebut berseorangan tanpa pengawal peribadi dan pegawai kerajaan 
Kelantan.. 
Malah beliau terlebih dahulu 
menegur dan menberi salam kepada kami sekeluarga serta mengajak kami sekeluarga 
makan bersama-sama dimeja beliau sambil berborak menayakan dari mana, bagaimana 
perasaan kami bila berada di Kelantan dan banyak lagi.. Ketika berborak, beliau 
tiada sedikit pun menyentuh soal politik atau cerita perkembangan terkini di 
Negeri kami (Negeri 9).. Malah beliau berterima kasih kepada kami kerana sudi 
datang dan lihat sendiri keadaan di Kelantan daripada membaca di akhbar atau 
melihat di TV.. Malah kami sekeluarga rasa lebih terharu bila beliau bayar kami 
sekeluarga makan pada pagi itu.. 
* MB Negeri saya sendiri pun 
susah nak jumpa.. kecuali ada majlis rasmi yang ada publisiti 
sahaja..
bukan bermaksud untuk mengutuk pemimpin2 lain yang kaya raya ...dorang kaya atas usaha sendiri...tapi berbalik la kepada matlamat asal menjadi seorang pemimpin...adakah untuk mengaut keuntungan semata-mata...atau membantu rakyat jelat....FIKIR_FIKIRKAN!!~~


p/s ::tq joe sebab bagi idea untuk buat entry nie...haha..ok aku nak g stdy kat libry duluk...salam

Kongsi Cerita Ini Bersama Rakan

8 comments

October 23, 2010 at 9:14 AM

aku suka entry nie bro. aku pun tak layak nak bersuara apa2 tapi aku respect dengan tuan guru nie. humble sangat.

October 23, 2010 at 9:43 AM

ed shahir >>tu la...memang xde la menteri besar lain macm nie...

October 23, 2010 at 9:56 AM

anna memang respect beliau! respect gila! dia sangat besederhana..

oh yer pasal rumah pemimpin nak renovate apekejadahnya, bukan rumah dah cukub besar ke??

p/s : 2 hari ni anna boleyn happy sangat sebab :

2266 pageviews with 1145 unique visitors for Hana Love Nest! :)

October 23, 2010 at 11:49 AM

pemimpin sekarang lebih kepada duniawi.

bangga dgn t0k guru..

October 23, 2010 at 1:06 PM

Anna Boleyn>>tula pasal..mahal siot...waaa tahniah sebab visitoir makin ramai

October 23, 2010 at 1:06 PM

miss lolly a.k.a luvfareda>>saya sokong....=)))bangga dengan tok guru

October 23, 2010 at 1:22 PM

Kan bagus kalau semua pemimpin macam tok guru ni.
dan apa kejadahnya bina rumah sampai berjuta juta.cettt;!

October 23, 2010 at 1:38 PM

syafiqah ezam shah>>hihi rilex2

Post a Comment

Kindly Leave Your Comment Here..=)

Labels

TERKINI (173) ARTIS (116) TIPS BERGUNA UNTUK ANDA (85) DEDAH (74) FACT (70) DIARY (69) politik (69) INFO (66) Video (65) BERITA SUKAN (63) GOSIP TERKINI (44) HIBURAN (44) RENUNGAN (38) DESIGN (35) BLOG REVIEW (33) PRODUCT REVIEW (32) PENDIDIKAN (29) PANDUAN (28) tutorial (27) MAKLUMAN (26) TIPS BLOGGING (21) EVENT (20) Gadget (17) AGAMA (15) PERMOHONAN (15) HEADER DESIGN (12) CINTA (11) STATISTIK BLOG (6) SITEMAP (1)