Home » » TIPS!!JENIS2 POST UNTUK TARIK READER KE BLOG ANDA

TIPS!!JENIS2 POST UNTUK TARIK READER KE BLOG ANDA

Written By HAZRIL HAFIZ on Monday, May 31, 2010 | 10:00 PM

ok malam nie aku nk membebel n nak berkongsi tentang apa yang aku lihat n apa yang aku kaji...cewah...haha...kaji la sgt..ok kita akan bercerita tentang jenis2 blog post yang kebnykn dari kita buat untuk tarik readers...actually kalaw kita betul2 melihat..kita boleh kenal seseorang blogger tue dari cara dia post blog je...ini cuma pandangan peribadi...mgkin xsama dengan apa yang orng lain nmpk...aku cuma taip apa yang aku nmpk..ok berbalik kepada topik asal,jom kita tgk cara2 post seseorang blogger




KEHIDUPAN PERIBADI/DIARI
banyk dapat kita tgk blogger menceritkn apa yang jadi kepada diri sendiri...semuanya nak cerita...haha...aku pown prnh jugak hadapi benda yang saman sbb dah xde idea nk post ape...xsalah buat blog sbg diari,sbb blog tue adalah blog peribadi..kepunyaan sendiri...so dia berhak untuk letak apa yang dia nak ..
tapi...
kalaw nk blog kita disukai ramai,kita kna varietykan blog post so that nnt reader xborink...asyik2 nak citer pasal diri sendiri....kgkdg orang borink,...orang bukan nk taw sgt pasal kita except kita nie mmg dah terlalu popular cam MJ..tettt


TITLE YANG GEMPAK2
ok...nie aku mngaku aku pown buat...tajuk gempak2..tapi tgk2 xde ape pown....pendekatan nie berkesan untuk tarik reader masuk membaca blog kita...tambah2 waktu puncak n post kita di ping kan di mna2 i.e: gengblogger...pembaca akan masuk dan baca ...sifat curiosity @ tertanya2 reader adalah sesuatu yang menjadi kelebihan pada pendekataN  nie...
tapi...
sesetengah blogger xsuka sbb nmpk macam ditipu...xsemua manusia sama..ada yang boleh terima n ada yang xleh terima...kita kna jga2 bila nak buat pendekatan nie


BAGI TIPS DAN TUTORIAL
ada banyk blogger yang mempunyai pengetahuan tentang sesuatu dan ingin berkongsi dengan semua orang...bagi aku...aku sgt suka dengan blogger2 yang xkedekut ilmu n berkongsi segala yang dia tahu tentang sesuatu...contohnya maribina blog @ nescafe ais yang bayk kongsi ilmu tentang tutorial berblogging...aku byk belajar dari dia....so...kepada anda semua yang nk blog anda disukai ramai...jangan kedekut dengan apa yang anda taw...sharing is caring coz when u share u care..haha ape pnya statement tah cam tue..tetttttt


LATEST NEWS
ini paling banyk boleh tarik reader bagi aku....sbg contohnya ada blogger2 yang rajin yang bagi result terkini tentang sesuatu event...contohnya macam AIM or JUARA LAGU...pembaca yang xdapat tgk tv akan sentiasa check result dia internet...so klw AIM tue mct la orng nk taw kn...advantage bgi sapa2 yang bagi latest news untuk tatapan para pembaca...


...ok cukup la empat tips tue....ada msa aku bagi lagi...banyak lagi jenis2 post untuk tarik pembaca...smoga membantu anda.....

Kongsi Cerita Ini Bersama Rakan

7 comments

May 31, 2010 at 10:28 PM

xsalah nk cerita hal personal.. :)
just kena varietykan post dalam blog jer :)

May 31, 2010 at 10:28 PM

setuju2..akak pun kdg wat gak seperti yg tertera hehehehe

May 31, 2010 at 10:40 PM

@Lelordsama la kita=)

May 31, 2010 at 10:41 PM

@DaHLiasetuju2=)

June 1, 2010 at 12:45 AM

betol3
sangat setuju!=))

June 1, 2010 at 2:28 AM

nice tips :)

June 1, 2010 at 12:08 PM

tips yang membina...

saya pon setuju...kadang2 kne variety...kalu x, blog jadi boring...

Post a Comment

Kindly Leave Your Comment Here..=)

Labels

TERKINI (173) ARTIS (116) TIPS BERGUNA UNTUK ANDA (85) DEDAH (74) FACT (70) DIARY (69) politik (69) INFO (66) Video (65) BERITA SUKAN (63) GOSIP TERKINI (44) HIBURAN (44) RENUNGAN (38) DESIGN (35) BLOG REVIEW (33) PRODUCT REVIEW (32) PENDIDIKAN (29) PANDUAN (28) tutorial (27) MAKLUMAN (26) TIPS BLOGGING (21) EVENT (20) Gadget (17) AGAMA (15) PERMOHONAN (15) HEADER DESIGN (12) CINTA (11) STATISTIK BLOG (6) SITEMAP (1)