Home » , , » TEGURAN BERBISA KEPADA BLOGGER2 NEWBIE!!((aka TIPS))

TEGURAN BERBISA KEPADA BLOGGER2 NEWBIE!!((aka TIPS))

Written By HAZRIL HAFIZ on Thursday, May 06, 2010 | 12:11 PM

kalaw pagi tadi aku ada buat post TEGURAN BERBISA KEPADA BLOGGER2 POPULAR!!...now aku ada something yang nak diceritakan tentang blogger2 yang masih mencari peluang untuk meningkat naik...xadil rasanya jika aku cuma fokus yg diatas sedangkan aku jugak dibawah...
.
bermacam2 reaksi aku dpt pagi tadi dari entry tue...ada yang stuju...ada yg xsetuju...thanx kepada yg komen n kepada yg terasa dengan teguran aku...aku mnx maaf...sekadar memberikan pendapat...bukan untuk membunuh sesama keluarga...sekadar pandangan peribadi!!klw salah tolong tegurkan=)
waahhhh...kenapa tanganku makin berbisa nie...nk jadi kickdefella kah???haha..

ok back to ur topic..Newbie ataw blogger baru..mgkin anda juga sgt2 teringin untuk mendapat trafik melambung tggi..tapi adakah anda berusaha untuk buat trafik anda melambung tggi??mgkn ada sesetengah tidak...angan2 tggi tanpa usaha tidak akan membawa apa2 makna!!

ok apa yg perlu anda lakukan??jom tgk
  1. buat seberapa banyak entry dalam sehari...3,4,5,6??berapa pn xpa...
  2. bagi blogger yg bermasalah ""xdak idea""..cuba cari kekuatan anda...apa yg anda minat...apa yang anda suka...ceritakan tentang apa2 ja...lama2..otak kita akan berkembang untuk buat entry yang lebih gempak. boleh menggegarkan satu dunia((wuuuu))=)
  3. bagi yg xde idea..(aku faham kesibukan masing2..masing2 ada tggjwb..ok xpe..lksanakan tggjwb anda ...make sure of what to do first n what next..bila dah settle smua yg penting...ceritakan apa yg anda buat tadi dalam bentuk luahan hati anda dalam blog...mgkn ada yg ingin tahu tentang diri anda..=)
  4. bagi tips2 yang bagus...lihat..kaji dan cerita guna ayat sendiri instead of just copy n paste untuk entry anda...majority of bloggerzz2 nak kn something yg fresh n new=)
  5. dekatkan diri anda dengan semua blogger...jangan bergerak sendirian...ramaikan kawan anda dalam dunia blogging!!
  6. join event2 blogger((yg nie aku pn xleh sbb byk even smua buat dekat KL...blenye nk wat kat Kedah??huhu))

ok...bagi blogger newbie yang mahu meningkat naik...disarankan kepada anda buat seperti apa yang BEN ASHAARI dan EYRIQAZZ buat...cuba g tanya mereka...apa yang dia buat sgt menarik n memang mendatangkan fenomena kepada semua blogger...

stay tuned untuk tips2 lagi dari hafizrahman!!=)


Kongsi Cerita Ini Bersama Rakan

8 comments

May 6, 2010 at 2:23 PM

thanks for the tips bro !


My latest entry : Drogba Dan Ronaldo Jadi Model Seluar Dalam

May 6, 2010 at 2:29 PM

shafiq....thanx=)dah ke link tue=)

May 6, 2010 at 2:39 PM

Part nak buat tips yang original tu agak payah tapi tak mustahil.

Joint event ni biasalah, majoriti rasanya setuju kalau buat di Kl, maklumlah lebih ramai orang dan perhatian.

May 6, 2010 at 2:46 PM

nk wat tips,
nk copy paste tu boleh. tp letak credit ouh.

=)

May 6, 2010 at 4:34 PM

adziim>>tue la...xpe2...nnt degree nk smbg KL gk...leh r join=)

May 6, 2010 at 4:35 PM

innz>>ok jgk...tapi lw bleh wat entry sdiri lagi ok...amik n edit gna ayat sendiri

May 6, 2010 at 9:18 PM

thanks 4 da tips...sgt berguna untuk newbie cam saya...

kalu hafizrahman tak kisah, boley x saudara komen sikit blog saya...mana2 yang x elok di mata saudara, juz say it.. untuk memperbaiki kelemahan yang terdapat pada blog saya...

May 6, 2010 at 9:44 PM

kasih suci=)..nnt sy wat entry untuk awak=)

Post a Comment

Kindly Leave Your Comment Here..=)

Labels

TERKINI (173) ARTIS (116) TIPS BERGUNA UNTUK ANDA (85) DEDAH (74) FACT (70) DIARY (69) politik (69) INFO (66) Video (65) BERITA SUKAN (63) GOSIP TERKINI (44) HIBURAN (44) RENUNGAN (38) DESIGN (35) BLOG REVIEW (33) PRODUCT REVIEW (32) PENDIDIKAN (29) PANDUAN (28) tutorial (27) MAKLUMAN (26) TIPS BLOGGING (21) EVENT (20) Gadget (17) AGAMA (15) PERMOHONAN (15) HEADER DESIGN (12) CINTA (11) STATISTIK BLOG (6) SITEMAP (1)