Home » , » Al-Fatihah : Hilangnya Sebutir Permata Berharga SMKAY

Al-Fatihah : Hilangnya Sebutir Permata Berharga SMKAY

Written By HAZRIL HAFIZ on Thursday, December 29, 2011 | 7:01 PM

Semalam dapat satu berita sedih yang mengejutkan semua student and ex student sekolah aku dulu iaitu Sekolah Menengah Kebangsaan Agama Yan (SMKAY) tentang pemergian seorang guru yang sangat dekat di hati kami iaitu Teacher Rohayah. Rasa sebak sebab tak sempat jumpa dia masa kesekolah awal tahun haritu. Memang tak sangka arwah akan pergi secepat tu. Arwah masih muda dan belum pun lagi pencen. Tapi siapa kita nak menidakkan hukum dan ketentuan Allah SWT . Dia lebih menyayangi hambanya.

Teacher Rohaya adalah first teacher English sekolah menengah aku dulu. Dia mengajar masa aku Form 1. Arwah sangat sangat baik dengan students sampaikan semua student dah anggap arwah macam ibunda kami sendiri. Sifat keibuan arwah memang sangat tinggi sampaikan kita tak rasa yang dia tu sedang mengajar murid murid tapi sedang mengajar anak anak dia sendiri. Banyak benda yang aku belajr dari arwah. Macammana nak bercakap Englis dengan betul, macammana nak menulis dengan baik, macammana nak guna grammar dengan betul. Dan dalam masa mengajar jugak, arwah banyak bagi nasihat untuk semua student dalam kelas. Boleh umpamakan seperti seorang ustazah yang mengajar subjek English.

Terima kasih teacher sebab dah jadikan saya something dari anything. Nama teacher akan selalu terpahat dalam hati sanubari kami semua anak anak teacher di SMKAY. Jasad teacher pergi menghadap ilahi tapi kenangan kami semua dengan teacher tetap akan terpahat dalam hati sampai bila bila. Semoga teacher sentiasa dinaungi keredhaan Allah disana. Doa kami anak anak SMKAY tetap akan selalu bersama teacher. Selamat Tinggal Teacher Rohayah Abd Hamid. Mungkin suatu hari nanti kita akan jumpa lagi dengan ketentuan Allah SWT.

semoga roh Allahyarhamah ducucuri rahmat dan keredhaan Illahi . Mohon sedekahkan al Fatihah .

Allahhyarhamah Rohayah Abd Hamid

20 May 1957- 28 Disember 2011

AL-FATIHAH

Kongsi Cerita Ini Bersama Rakan

Post a Comment

Kindly Leave Your Comment Here..=)

Labels

TERKINI (173) ARTIS (116) TIPS BERGUNA UNTUK ANDA (85) DEDAH (74) FACT (70) DIARY (69) politik (69) INFO (66) Video (65) BERITA SUKAN (63) GOSIP TERKINI (44) HIBURAN (44) RENUNGAN (38) DESIGN (35) BLOG REVIEW (33) PRODUCT REVIEW (32) PENDIDIKAN (29) PANDUAN (28) tutorial (27) MAKLUMAN (26) TIPS BLOGGING (21) EVENT (20) Gadget (17) AGAMA (15) PERMOHONAN (15) HEADER DESIGN (12) CINTA (11) STATISTIK BLOG (6) SITEMAP (1)