Home » » Penyokong Negeri Sembilan Dibelasah Akibat Bakar Bendera Terengganu

Penyokong Negeri Sembilan Dibelasah Akibat Bakar Bendera Terengganu

Written By Hafiz Rahman on Sunday, October 30, 2011 | 12:00 PM

image

SEORANG lelaki yang dipercayai penyokong pasukan bola sepak Negeri Sembilan dibelasah teruk di Stadium Shah Alam malam tadi selepas perlawanan akhir Piala Malaysia, Terengganu menentang Negeri Sembilan.
Lelaki tersebut dibelasah beramai-ramai oleh penyokong bola sepak Terengganu kerana tindakannya yang didakwa telah membakar bendera Negeri Terengganu serta mencetuskan provokasi setelah pasukan Terengganu tewas 1 - 2 kepada Negeri Sembilan.
Lelaki tersebut dikatakan mencetuskan provokasi dengan membakar bendera Negeri Terengganu di kawasan tempat letak kereta penyokong Terengganu. Rakan-rakan yang cuba menyelamatkannya juga turut terkena pukulan sekumpulan penyokong Terengganu yang berang dengan tindakan itu.
Tindakannya yang cuba menyelamatkan diri dengan melarikan diri ke dalam sebuah bas penyokong Terengganu memburukkan lagi keadaan. Meskipun ada segelintir penumpang yang simpati, lelaki tersebut terus dipukul.

Ape kejadah la yang dia pergi bakar. Bukan team dia kalah pun. Menang kot . Saja seronok kot nak cari pasal , kan dah kena cepuk. Tak pasal pasal cari sakit. Kan bagus kalau duduk diam elok elok. Balik rumah tidor dari dok cari pasal . Dah la penyokong Terengganu tu tengah panas sebab  kalah. Ada pulak yang cari pasal. Memang kena la jawapnya. Kalau aku pun , aku cepuk budak ni. Kesimpulannya aku tak kesian tapi nak cakap padan mkuka kat budak yang kena pukul tu. Memang logik pun dia kena pukul.



Entry Terkini

Kongsi Cerita Ini Bersama Rakan

3 comments

Post a Comment

Kindly Leave Your Comment Here..=)

Labels

TERKINI (175) ARTIS (116) TIPS BERGUNA UNTUK ANDA (85) DEDAH (74) FACT (71) DIARY (69) politik (69) INFO (66) Video (65) BERITA SUKAN (63) GOSIP TERKINI (44) HIBURAN (44) RENUNGAN (38) DESIGN (35) BLOG REVIEW (33) PRODUCT REVIEW (32) PENDIDIKAN (29) PANDUAN (28) tutorial (27) MAKLUMAN (26) TIPS BLOGGING (21) EVENT (20) Gadget (17) AGAMA (15) PERMOHONAN (15) HEADER DESIGN (12) CINTA (11) STATISTIK BLOG (6) SITEMAP (1)