Home » , » Awas!!Gambar Anda Di Laman Maya Dalam Bahaya

Awas!!Gambar Anda Di Laman Maya Dalam Bahaya

Written By Hafiz Rahman on Sunday, October 09, 2011 | 12:27 AM

 

Banyak orang yang mengupload gambar ke dalam dunia maya sebab nak selamatkan gambar gambar dari hilang. Iye la kalau simpan dalam laptop masih ada risiko sebab laptop boleh rosak bila bila masa. Macam aku pernah kena tahun lepas. Habis hilang semua gambar zaman kecik kecik. Habis hilang semua kenangan aku. Apa aku nak tunjuk kat anak anak dan cucu cucu aku nanti? Macamana mereka semua nak tengok kecomelan aku waktu kecil kecil? Ahh lupakan cerita lama yang sedih tu. Berbalik kepada cerita upload gambar ke dalam laman maya.

 

AWAS!! gambar anda boleh dimanipulasi oleh golongan golongan teror menghedit gambar menjadi sesuatu yang tak dapat dibayangkan oleh kepala anda hatta kepala lutut sekalipun tidak akan terbayang.

 

Bayangkan gambar lelaki di bawah ini adalah gambar anda yang diambil semasa anda sedang melepak ditaman rashidah utama berbackgroundkan sepasang kaple yang tengah bergeli geli.

 

dan lihat apa yang boleh terjadi kepada gambar anda selepas diprovok oleh ..mungkin kawan yang nak mendajalkan anda. Sumpah kawan dia ni kurang ajar. Cekidaut

Mencegah gejala sosial adalah amalan saya

vandalisme dengan mengopak kerusi besi semata mata untuk bergambar

ini tok syeikh ni boleh terapung

hantu

kejadah mana datang pulak puak pemisah bangsa trinidad and tomato ni.

ermmm ini tak reti edit ni. Mak cik tu terapung di awangan bak belon terputus talinya.

sungguh kurang ajar

dan ini superkurang ajar. Selamber ja merembat gf orang . Siap duduk atas riba

 

So kesimpulanya, berhati hatilah semasa anda nak mengupload gambar anda. Tambah tambah pulak ada kawan kawan yang memang suka nak mendajalkan anda. AWAS!!

Kongsi Cerita Ini Bersama Rakan

5 comments

Post a Comment

Kindly Leave Your Comment Here..=)

Labels

TERKINI (175) ARTIS (116) TIPS BERGUNA UNTUK ANDA (85) DEDAH (74) FACT (71) DIARY (69) politik (69) INFO (66) Video (65) BERITA SUKAN (63) GOSIP TERKINI (44) HIBURAN (44) RENUNGAN (38) DESIGN (35) BLOG REVIEW (33) PRODUCT REVIEW (32) PENDIDIKAN (29) PANDUAN (28) tutorial (27) MAKLUMAN (26) TIPS BLOGGING (21) EVENT (20) Gadget (17) AGAMA (15) PERMOHONAN (15) HEADER DESIGN (12) CINTA (11) STATISTIK BLOG (6) SITEMAP (1)