Home » , , , , , , » Isu Zizan Hina Islam : Video Hantu Bonceng Hina Islam

Isu Zizan Hina Islam : Video Hantu Bonceng Hina Islam

Written By Hafiz Rahman on Tuesday, September 20, 2011 | 1:35 AM

Isu filem hantu bonceng yang dikatakan menghina Islam adalah isu terpanas harini. Semua menuding jari pada Zizan sebab dalam filem tersebut, Zizan yang keluarkan perkataan tu. Salah satu babak lakonan dalam hantu Bonceng dengan jelas menghina kalimah syahadah. Zizan menyebut “ "Ashaduanna Muhammadar Syaitan" yang membawa maksud “ "Aku naik saksi bahawa Muhammad itu Syaitan"NAUZUBILLAH!!   Tapi tak boleh 100% kita nak salahkan Zizan . Dia dah pun memohon maaf atas kesilapan tersebut  . Aku tau dia pun mesti tak tergamak saja saja nak buat macam tu.Mungkin tak disengajakan. Tapi macammana pulak dengan pihak yang menapis? Tapis pakai penapis kopi ke?

image

Boleh tengok dalam video ini

bagi aku, aku tak rasa benda benda macam ni boleh dibuat lawak, dimain mainkan . Banyak benda lagi yang boleh diketengahkan untuk buat orang lain ketawa instead of ambil benda benda berkaitan agam dan pegangan dan buat lawak. Produser sepatutnya lebih peka dan bukannya menjadi pekak dengan buat sukahati mak bapak dalam mengahasilkan sesuatu untuk masyarakat . Apa akan jadi kalau budak budak kecil mengikut dialog dialog dalam filem? Kecik kecik lagi minda dah dirosakkan oleh pengaruh orang dewasa yang “pekak” . Dan bercakap soal produser, Pengarah hantu Bonceng boleh pulak bersikap “agak biadap dan berlagak sombong” . Ada seorang pemerhati bertanya dengan elok, dan cuba tengok apa yang dibalasnya!

image

milik sepenuhnya Oh!Artis. Untuk bacaam lanjut boleh terus ke entry ini.

Nampak “kebodohan” Ahmad Idham bila dia reply macam tu. Bukan bermaksud nak mengutuk beliau tapi kalau dah terang terang bersuluh, lagi nak kata gelap. Apahal kan?

 

Apa pendapat korang?sila komen dan bagi pendapat anda masing masing .

Kongsi Cerita Ini Bersama Rakan

15 comments

Post a Comment

Kindly Leave Your Comment Here..=)

Labels

TERKINI (175) ARTIS (116) TIPS BERGUNA UNTUK ANDA (85) DEDAH (74) FACT (71) DIARY (69) politik (69) INFO (66) Video (65) BERITA SUKAN (63) GOSIP TERKINI (44) HIBURAN (44) RENUNGAN (38) DESIGN (35) BLOG REVIEW (33) PRODUCT REVIEW (32) PENDIDIKAN (29) PANDUAN (28) tutorial (27) MAKLUMAN (26) TIPS BLOGGING (21) EVENT (20) Gadget (17) AGAMA (15) PERMOHONAN (15) HEADER DESIGN (12) CINTA (11) STATISTIK BLOG (6) SITEMAP (1)