Home » , , » 3 Artis Popular Kelahiran UiTM Kedah..Siapakah Mereka??..Part1...

3 Artis Popular Kelahiran UiTM Kedah..Siapakah Mereka??..Part1...

Written By HAZRIL HAFIZ on Saturday, November 06, 2010 | 7:30 AM

hari nie nak mendedahkan sesuatu kepada anda terutamanya student UiTM amnya dan UiTM Kedah khasnya…hihi…padahal dorang dah tahu pon…tak kisah la…


untuk pengetahuan korang…setakat nie UiTM Kedah dah melahirkan beberapa bakat besar dalam industri muzik dan pengacaraan Malaysia …bukan setakat penyanyi jalanan tetapi penyanyi yang sudah dikenali smua..dah lama dah penyanyi nie menjadi penyanyi dan sebenarnya dah lama aku nak buat post pasal dia tapi terlupa ..

bagi peminat muzik indi atau independent korang semua mesti kenal dengan Ratu Indi iaitu YUNALIS atau nama glamornya Yuna…aku dah kenal yuna nie sejak sebelum dia jadi artis lagi…sejak dia mula mula masuk belajar di UiTM lagi…camna aku kenal..haa nak tau ke???haha..actually shes one of my sister coursemate…amik Asasi Undang-Undang di UiTM Kedah..before dia jadi penyanyi ..suara dia memang budak2 UiTM dah tahu memang sedap…lagu first dia yang aku dengar Ku Katakan Dengan Indah nyanyian asal dari Peter Pan…aku pernah tanya Yuna sendiri..katanya dia rakan lagu tu di salah satu kolej di UiTM Kedah iaitu Kolej Masria dan tu adalah lagu pertama yang dia rakamkan main gitar sendiri…aku tak ingat tahun bila tapi rasanya dalam taun 2005 macam tu kot kakak aku bawak balik copy lagu tu…sampai sekarang lagu nyanyian dia tu aku still simpan dalam lappy..nak dengar???nnt2 la aku uploadkan ek..haha….xpon korang try carik dalam internet mybe ada…xpasti…bagi yang mengikuti perkembangan yuna…dia sekarang dah grade dengan ijazah perundangan…nak nengok gambar dia masa grade x???tgk bawah nie…gambar nie belum ada dimana-mana web lagi nie.dalam lappy aku ja ada….hahaha..syok plk kau HR…


nie gambar kakak aku Nor Azreen aka Ryn Doo dengan Yuna masa konvokesyen UiTM ke 72

habis satu artis aku cerita….siapakah artis ke 2 kelahiran UiTM Kedah??akan bersambung dalam entry seterusnya..kalau korang nak tahu kena la sentiasa stay dan alert di blog nie…kita akan dedahkan..hahahaha..tah pape….bye nak smbung study balik….=)

Kongsi Cerita Ini Bersama Rakan

10 comments

November 5, 2010 at 10:02 PM

nanti aku update artis yang ke-4 lak okay. haha. :D

Entry terbaru: Blogger vs Wordpress

November 5, 2010 at 10:05 PM

alaaaa aku ingat nak bgtaw tiga2 terus..bgtaw je la..bgtaw la..=(

November 5, 2010 at 10:58 PM

asal tak join band dia?
huhuh.. neway.. suka tuna..
eh2 salah2 suka yuna!

November 5, 2010 at 11:54 PM

oooo lulusan perundangan rupanya.. baru tau le.. hebat luna ni.

November 6, 2010 at 12:15 AM

Anzur Anuar :pandai la hang

November 6, 2010 at 12:15 AM

AyuE SurihanyOt : dtg la lagi nnt =P

November 6, 2010 at 12:50 AM

Fruityna : mana pandai main alat muzik..haha

November 6, 2010 at 1:34 AM

apsal gua takde nih? ehe :P

November 6, 2010 at 7:39 AM

Un Phat Lee : haha lu artis pe bro

July 5, 2011 at 7:02 PM

Ada sorang lagi.... Muniff Isa nama dia... duduk selang sebelah bilik aku je dulu :).... Sempoi dan tak sombong orang nye....

Post a Comment

Kindly Leave Your Comment Here..=)

Labels

TERKINI (173) ARTIS (116) TIPS BERGUNA UNTUK ANDA (85) DEDAH (74) FACT (70) DIARY (69) politik (69) INFO (66) Video (65) BERITA SUKAN (63) GOSIP TERKINI (44) HIBURAN (44) RENUNGAN (38) DESIGN (35) BLOG REVIEW (33) PRODUCT REVIEW (32) PENDIDIKAN (29) PANDUAN (28) tutorial (27) MAKLUMAN (26) TIPS BLOGGING (21) EVENT (20) Gadget (17) AGAMA (15) PERMOHONAN (15) HEADER DESIGN (12) CINTA (11) STATISTIK BLOG (6) SITEMAP (1)