Home » , , , » Hanya Nasi Bungkus Peneman Berbuka

Hanya Nasi Bungkus Peneman Berbuka

Written By Hafiz Rahman on Monday, August 16, 2010 | 7:59 PM


baru berbuka 10 minit yang lau...makan sikit ja hari nie....ntah sebab apa tak lapar pulak hari nie....nasi sikit je aku makan...ayam seketul....air kopi 3 in 1....simple....xde kuih muih...xde murtabak...tu ja juadah untuk berbuka petang nie


macam nie la kehidupan budak2 u yang jimat duit untuk benda2 lain....kalau kat rumah...sampai bulat perut makan...tapi disini...makan apa yang ada sahaja......Alhamdulillah....rezeki Tuhan....but aku rasa ada bagus jugak kalau hari2 aku makan simple macam nie...modal sekali makan cuma RM3...air bancuh sendiri....nanti sahur makan ala kadar je....kalau xde nasi makan roti je...lagi jimat....


n the best thing is...aku boleh diet sikit...dah berat dah aku sekarang....ramai dah cakap aku gemok...yeke....xkot..haha....


bila kita makan...dengan juadah yang banyak...cuba bayangkan saudara mara kita di Palestin...di negara2 yang dilanda perang....makan apa yang ada ja....kita disini...mewah...kadang2 sampai buang2 makanan yang xhabis tue....membazir ja...kan bagus kalau membeli tu sekadar mampu dijamah je...bukan ikut hawa nafsu ....


semoga ramadhan kali ini...membawa Rahmat kepada kita semua.....selamat bertarawikh=)

Kongsi Cerita Ini Bersama Rakan

Post a Comment

Kindly Leave Your Comment Here..=)

Labels

TERKINI (175) ARTIS (116) TIPS BERGUNA UNTUK ANDA (85) DEDAH (74) FACT (71) DIARY (69) politik (69) INFO (66) Video (65) BERITA SUKAN (63) GOSIP TERKINI (44) HIBURAN (44) RENUNGAN (38) DESIGN (35) BLOG REVIEW (33) PRODUCT REVIEW (32) PENDIDIKAN (29) PANDUAN (28) tutorial (27) MAKLUMAN (26) TIPS BLOGGING (21) EVENT (20) Gadget (17) AGAMA (15) PERMOHONAN (15) HEADER DESIGN (12) CINTA (11) STATISTIK BLOG (6) SITEMAP (1)