Home » JAIS tahan Mufti??apa rasionalnya??

JAIS tahan Mufti??apa rasionalnya??

Written By Hafiz Rahman on Tuesday, November 03, 2009 | 11:06 PM

Xtaw nk post ape..tp ada sometg yg menarik untuk dibincangkan..hari nie aku nk pos bnda yg jrg aku amek taw sgt iaitu politik...ermm politik ke???but ada kna mngna dgn agma kita..agma Islam..mct korg dah bace n taw kan pasal pngkapan bekas Mufti Perlis n de kna tahan msa ngah memberi ceramah agama di sebuah rmah banglo kat Taman Sri Ukay Hulu Klang...rasional ke pnahanan de tue atas alasan memberi ceramah tanpa tauliah..klw korg baca paper arinie ramai org yg xpuas hati dgn situasi nie...wajar ke seorang yg bergelar bekas Mufti..ulang lagi MUFTI ditahan atas alasan memberi ceramah tanpa tauliah...n dtahan pulk oleh Jabatan Agama Islam Selangor(JAIS)...xkan la sorg Mufti tue xlayak bagi ceramah kot...xkan la sng2 je de bleh jadi Mufti klw xde ilmu...so perlu ke tauliah tue,,,then timbul plak cite kononnya Dr Asri menyebarkan fahaman Wahabi .klik untuk maklumat tentang Fahaman Wahabi ..JAIS ckp dorang dah lma siasat tntg Dr Asri yg slalu bg ceramah kat Selangor tanpa tauliah.but why de dthan bla timbul je cdngan untuk lantik Dr Asri sbgai YPD YADIM(Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia)...adakah nie satu konspirasi untuk menjatuhkan beliau?adakah ada 'agenda tersembunyi' lain disebalik semua nie..??even Perdana Menteri sendiri mempersoalkan pnahan beliau....so????tgk nie..

KRONOLOGI PENAHANAN DR ASRI(thanx to Encik KOSMO)
  • 8malam-Dr Asri memberi ceramah kpada 200 org jemaah di dalam kawasan rmah banglo milik seorang ahli perniagaan di Taman Sri Ukay,Hulu Klang
  • 9.30 malam-4 orang Pegawai Penguatkuasa Jabatan Agama Islam Selangor dtg perkenal diri dan memberitahu hasrat utk menahan Dr. Asri atas alasan mmberi ceramah tanpa tauliah..
  • 9.45 malam-lebih 30 org anggota Polis datang mengepung rmah tue
  • 11.50 mlm-perbincangan antara Jais,tiga orang peguam,pegawai polis dan Dr Asri
  • 12.00-Dr Asri dibawa ke balai untuk diambil keterangn
(menurut paper arinie..Dr Asri cakap de cma diambil keterangan tentang pengenalan diri je...so,mcm xade motif je de kna tahan)
.
.
.
Dr Asri ditahan di Selangor oleh JAIS atas alasn bagi ceramah tanpa tauliah..tpu la klw seorang mufti xde tauliah untuk bagi ceramah...klw ye pn de xde tauliah di Selangor,mct ade tauliah dari Sultan Perlis ...knapa perlu undang2 berbeza2 setiap negeri...bkan ke Islam tue perlu bersatu..knapa perlu ada beza antara negeri...n knapa seorang ulamak ditahan atas alasan bagi ceramah...bknnya pompuan yg pkai baju nmpk pusat...or Ayah Pin yg mmg jlas bagi ajaran sesat....knapa??korang rasa bnda nie ada kna mngna dgn politik ke???mcm ada j aku tgk...mct ada seseorang yg jadi batu api disebalik smua nie...siapakah dia????
hari nie pulak 3.October 2009...Dr Asri tpksa mnunggu berjam2 di mahkamah tanpa sebarang sebab...xde pgawai JAIS yg dtg bagi ape2 pnrangn

..petikan ucapan Dr Asri dari Encik  UTUSAN MALAYSIA



‘‘Saya pun tak tahu. Mengikut bon jaminan yang dikeluarkan awal pagi tadi, saya diminta untuk berada di mahkamah ini pukul 9 pagi. Untuk apa tak tahu, beri keterangan ke atau nak dakwa ke, saya betul-betul tak tahu.
‘‘Malah saya juga ingin betulkan bahawa malam tadi saya juga tidak disoal siasat oleh mana-mana pihak berkuasa sebaliknya hanya diminta untuk memberikan beberapa butiran peribadi,’’ katanya yang menunggu di mahkamah sejak pukul 8.45 pagi.

..then kluar alasan kertas kerja siasatan xdapat disiapkan...kenapa satu organisasi sebesar tue xpeka dgn apa yg jadi...isu nie dah jadi semakin rumit..
.
.
.
aku rasa situasi nie xpatut jadi....org luar akan gelak besar bla dpat taw situasi nie sbb akan fikir Islam tue sndiri x bersatu sesama sendiri...Islam zman sekarang dah la dtindas...knapa perlu timbul isu nie...sape2 yg xsokong dgn pndapat aku bleh je nk komen...nie juz pndpat aku slpas apa yg aku baca..maaf klw ada kclpan apa2..

UNTU INFO LEBIH LANJUT KLIK DIBAWAH





p/s''ape2 komen korang sila tggalkan dibawah nie.....






Kongsi Cerita Ini Bersama Rakan

Post a Comment

Kindly Leave Your Comment Here..=)

Labels

TERKINI (175) ARTIS (116) TIPS BERGUNA UNTUK ANDA (85) DEDAH (74) FACT (71) DIARY (69) politik (69) INFO (66) Video (65) BERITA SUKAN (63) GOSIP TERKINI (44) HIBURAN (44) RENUNGAN (38) DESIGN (35) BLOG REVIEW (33) PRODUCT REVIEW (32) PENDIDIKAN (29) PANDUAN (28) tutorial (27) MAKLUMAN (26) TIPS BLOGGING (21) EVENT (20) Gadget (17) AGAMA (15) PERMOHONAN (15) HEADER DESIGN (12) CINTA (11) STATISTIK BLOG (6) SITEMAP (1)